Gårds-cachene i Oslo

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Sted: Skoggrensen
Kontakt:

Gårds-cachene i Oslo

Legg inn av PPJ » man 07 jan 2008 21:04

Jeg ser at i dag ble Catch medlem av forumet her.
Da kan det passe å oppfriske et innlegg fra et annet sted her:
PPJ skrev:
ninad skrev:
PPJ skrev:Nei, men litt moro er det jo! Jeg synes teppebombingen med gårdscacher i Oslo øst er artig, mye morsom historie å lære og å se. Men en skikkelig tur trengs innimellom, så jeg ønsker deg den beste bedring!
8)
Takk for det! Gårdscachene er flotte, jeg har så smått tenkt å gjemme resten til det blir bedre sykkelføre, da kan det bli noen koselige runder utpå vårparten.

Lurer på hvor Catch har sine kilder fra?
Han er åpenbart spesielt interessert i dette. Noe info finnes jo på stedet (de blå skilt), men også Oslo Byleksikon har en del å by på (jeg kjøpte det på salg for noen år siden). På noen av de siste cachene, har han åpenbart snakket med folk som bor på gårdene.

Jeg har vel også en lenke til historikk på mine gårdscacher (Lillo og Nordberg).
8)

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Legg inn av ninad » man 07 jan 2008 21:10

Velkommen, Catch!

Dette er i hvert fall en god start for gårdsinteresserte
fra Byantikvaren i Oslo.

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Sted: Rødtvet, Oslo

Legg inn av Catch » man 07 jan 2008 22:54

Mange takk Ninad

Dette ble kanskje litt vel langt, men det får stå til:
Jeg satte ut en cache (Haraløkka), mest bare for å ha gjort det, når jeg var helt fersk, så da ble den satt ut like ved jobben. Det var spennende å lese alle kommentarene til besøkerne, jeg begynte derfor å lete etter ett tema for cacher, som kunne passe i mitt nærområde, og som enda ikke var særlig utbredt, slik at var mulig å lage en serie ut av det. Da slo gårder mer eller mindre tilfeldig ned i hodet på meg, og jeg så raskt at det kanskje var grunnlag for rundt 10 cacher. Jeg ble brått "hekta" på gårder og deres historie, så jeg syntes selv at det kunne være bra å spre litt info om gårdene, og ikke minst at geocachere fikk sett gårder som man kanskje ikke anta fantes. Noe av det som fasinerer meg selv mest med geocaching, er at jeg kommer til steder jeg helt sikkert aldri ville besøke hvis det ikke var for cachene. Har nå brukt rimelig mye tid på temaet, og det er langt flere gårder enn de 10 jeg først så for meg, så Catch #30 ligger nå å venter på å bli publisert. Jeg har fortsatt en ganske lang liste over gårder i Groruddalen som står for tur, men jeg får vel plassere de ut over litt tid tror jeg. Jeg burde jo ta meg tid til å cache litt mer selv også :-) Jeg har en liten konkurranse med junior her, espeneppi, som sammen med Sjolja står bak Es-Ja cachene.

mvh Catch

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Legg inn av ninad » man 07 jan 2008 23:02

Ut fra alle kommentarene jeg har lest i loggene, virker det som om gårdscachene har vært en fulltreffer! Jeg har begynt å glede meg til våren, fordi jeg tenker at gårdene kan være fine å besøke på sykkeltur i de milde og litt lysere kvelder vi har nå.
Men først håper jeg på en laaang og god skisesong, med eller uten cacher - eller gårder 8)

Lykke til videre med serien din, og ta den tiden du trenger :)

Jokkolokko
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Oslo

Legg inn av Jokkolokko » ons 09 jan 2008 10:02

Jeg vil også gjerne rose Catch for mange fine gårdscacher. Det finnes så utrolig mange artige steder man ikke ante om i hovedstaden.

Selv foretrekker jeg cacher som krever en tur langt inn i marka eller høyt oppe på et fjell, men slike cacher har man sannelig ikke tid til så ofte, så da er urbane cacher helt topp.
Å lage en serie slik du har gjort med gårdscachene gjør det hele langt mer spennende og interessant enn vilkårelig plasserte cacher i et veikryss.

Takk for mye moro og lykke til med resten av serien.

Svar