Ønskecacher!

Alt om geocaching
Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Sted: Skoggrensen
Kontakt:

Re: Ønskecacher!

Legg inn av PPJ » tor 11 feb 2010 10:40

hysse skrev:
tomahg skrev:Jeg tenkte å rusle over Finnmarksvidda, fra Karasjok til Alta i løpet av kommende uke. Ser til min forskrekkelse at vidda ligger tom for cacher... :cry:
Og det er vel igrunnen bra, for fytterakkerensin å mye søppel det ellers er spred rundt på vidda...
Det er vel det snøen er til: Å skjule møkka ...

På geo-ferie i Lakselv for et par år siden, på barmark, konstaterte vi at naturen er meget vakker, men vi har aldri sett makan til søppelmengder langt inne i naturen. Plastposer, engangsgriller, ølbokser, tomflasker vitnet om mye "moro" og liten sans for å etterlate stedet som natur .. :(
Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Legg inn av ninad » tor 11 feb 2010 12:29

Tomahg, hvis du tar en avstikker mot Suossjavri fjellstue, kan du jo ta 69 North. Den ødela vi i påsken i fjor :lol:

Happy rusletur!
Bilde Bilde

Brukeravatar
trondkj
Bruker
Bruker

Legg inn av trondkj » tor 11 feb 2010 12:45

ninad skrev:Tomahg, hvis du tar en avstikker mot Suossjavri fjellstue, kan du jo ta 69 North. Den ødela vi i påsken i fjor :lol:

Happy rusletur!
Det er jo en meget gammel cache, og forøvrig reparert og i god stand....
Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Legg inn av ninad » tor 11 feb 2010 12:50

- og ikke lenger verdens nest nordligste.
Bilde Bilde

Brukeravatar
trondkj
Bruker
Bruker

Legg inn av trondkj » tor 11 feb 2010 16:37

PPJ skrev:På geo-ferie i Lakselv for et par år siden, på barmark, konstaterte vi at naturen er meget vakker, men vi har aldri sett makan til søppelmengder langt inne i naturen. Plastposer, engangsgriller, ølbokser, tomflasker vitnet om mye "moro" og liten sans for å etterlate stedet som natur .. :(
Siden jeg har bodd i Lakselv i 5 år (flyttet til Målselv i august i fjor) kjenner jeg godt til den kulturen der. Et resultat av relativt "fri" motorisert ferdsel i naturen, med skuter og firhjulinger. Man skulle tro at det var rimelig greit å få med seg søpla ut av naturen igjen når man har kjøretøy til hende, men så er absolutt ikke tilfelle. Dessverre. Det er alt for lett å få tillatelse til å kjøre motorisert i Finnmark, selv om alle jeg kjenner med skuter synes det motsatte. De har selvfølgelig alt for få løyper, spør du dem. Resultatet er at vidda forsøples og stier blir kjørt opp til gjørme slik at det er umulig å gå til fots mange steder. Jeg er innfødt finnmarking og synes dette er en trist utvikling. Det er så jeg skjemmes, nesten.

mvh
trondkj
Bilde Bilde

Svar