Reflekser til refleksløype

Alt om geocaching
Svar
Team_Halvorsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:33
Registrert:ons 14 nov 2012 22:24
Reflekser til refleksløype

Legg inn av Team_Halvorsen » søn 23 okt 2016 15:33

Hei,

Hvor kan man få kjøpt reflekser til refleksløype. Jeg har forsøkt å søke i de nrske geocachingbutikkene jeg har klart å finne uten hell. Satidig er det jo mange som har lagt ut refleksløyer så noe sted bør de jo være tilgjengelige.

Takk for innspill

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Reflekser til refleksløype

Legg inn av avigerus » søn 23 okt 2016 17:15

Hvis du skal lage en barnevennlig løype, går det veldig greit med slike refleksband du kan snurre på armen... De kostet ikke noe, de fikk jeg ifra diverse butikker som reklameartikler....
Skal du lage en refleksløype med litt høyere vanskelighetsgrad er slike pyramidereflekser gode, men duverden så dyre....
Alternativet er å skffe seg brikker og henge disse opp i trea....
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Reflekser til refleksløype

Legg inn av thomfre » man 24 okt 2016 07:19

www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

jonmarb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:lør 06 jul 2013 09:28

Re: Reflekser til refleksløype

Legg inn av jonmarb » man 24 okt 2016 08:40

avigerus skrev:Hvis du skal lage en barnevennlig løype, går det veldig greit med slike refleksband du kan snurre på armen... De kostet ikke noe, de fikk jeg ifra diverse butikker som reklameartikler....
Skal du lage en refleksløype med litt høyere vanskelighetsgrad er slike pyramidereflekser gode, men duverden så dyre....
Alternativet er å skffe seg brikker og henge disse opp i trea....
Jeg vil ikke anbefale refleksbånd. De varer ikke mange månedene utendørs før de blir slitte og ikke lenger sender lys tilbake. Når du først lager en slik løype (og geocacher generelt), er det lurt å tenke langsiktig.

Vær også obs på at slike pyramider og andre typer med spiker/stift vil gjøre skade på utstyret til skogeier eller sagbruk hvis trærne en gang i fremtiden skal bli plank eller ved. For all del ikke heng opp slikt uten nøye avtale med grunneier.

Personlig vil jeg anbefale reflekstråd. Den synes godt med lykt, er nesten usynlig uten lykt og skader ikke trær eller utstyr, (med mindre du knyter dem stramt rundt grener). I tillegg kan den henges litt ut fra stammen, og blir dermed mer synlig når det er mye blader på trærne.

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Reflekser til refleksløype

Legg inn av avigerus » tor 27 okt 2016 22:10

hmmmm.....
Må inrømme at jeg ble deg svar skyldig.... Har aldri hørt om reflekstråd før jeg leste ditt innlegg. Vel, jeg skal jammen ta og bestille en slik trådsnelle og prøve ut, for du kan ha helt rett....Dette kan være en god løsning som hverken skader trea eller som skader sagbrukets folk....
Når det gjelder hvilke løsning som har lengst levetid, så aner jeg ikke...Dette må prøves ut, så om noen her erfaringer her....skriv gjerne ett notat i tråden.
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Reflekser til refleksløype

Legg inn av tomahg » man 02 jan 2017 12:24

Reflekstråd var et godt forslag. Jeg har aldri tenkt på det som en mulighet til refleksløyper, selv om jeg fikk en strikkelue med reflektstråd til jul for et år siden.

Svar