Cacher uten beskrivelse

Alt om geocaching
Svar
tevjen
Bruker
Bruker
Innlegg:101
Registrert:lør 19 okt 2013 20:23
Cacher uten beskrivelse

Legg inn av tevjen » fre 26 feb 2016 14:26

I det siste syntes det har dukket opp flere og flere cacher uten noe spesielt i beskrivelsen.

Feks: "Dette er cache ved xxx"

Og ikke noe mer beskrivelse. Vil tro at når man legger en cache ved en fabrikk, gammelt bygg o.l vil det finnes noe informasjon og finne

Er dette blitt en trend overalt?
tevjen
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Cacher uten beskrivelse

Legg inn av BosseG » fre 26 feb 2016 18:10

Noobs?
Bilde

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Cacher uten beskrivelse

Legg inn av Hvammen » søn 28 feb 2016 16:17

En litt kjedelig utvikling ja. Men nå er det stort sett så mange cacher å ta av overalt, at disse cachene ikke står på planen min når jeg drar på tur.

tevjen
Bruker
Bruker
Innlegg:101
Registrert:lør 19 okt 2013 20:23

Re: Cacher uten beskrivelse

Legg inn av tevjen » tir 01 mar 2016 07:59

Hvammen skrev:En litt kjedelig utvikling ja. Men nå er det stort sett så mange cacher å ta av overalt, at disse cachene ikke står på planen min når jeg drar på tur.
Det som er synd er at de nye lærer av de gamle. Det kan bety at etter en stund er det bare slike cacher man ser. Kanskje en lur ide og lage event med tema "utlegg"
tevjen
Bilde

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: Cacher uten beskrivelse

Legg inn av yarnslayer » tir 01 mar 2016 10:42

Tror dette har mye med dreiningen mot app-caching å gjøre. Mobilen er ikke egnet for store websider/mye info og da blir en cache dessverre fort "bare et funn" og ikke også "en anledning til å lære noe" for cacheren / "fortelle noe" for CO.

Jeg har iallfall bestemt meg for å være bevisst på å legge igjen FP også på cacher som kanskje ikke er de beste endepunktsmessig, men som har bra/interessante sider. Har lært mye lokalhistorie rundt omkring i verden via cachesider, og ønsker at det skal fortsette sånn.

Svar