Utilgjengelige cacher

Alt om geocaching
Svar
kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18
Utilgjengelige cacher

Legg inn av kbra » søn 10 mai 2015 19:00

Javisst, det skal kreves litt av utøverne i denne leken. OK. Men jeg synes å merke en utvikling mot utilgjengelige cacher. Det er blitt vanlig akseptert å måtte ringe til tidligere finnere for å finne framgangsmåten når en står få meter fra det opplagte gjemmested. Det kreves ofte udefinert spesialutstyr som det er håpløst å gjette seg til på forhånd. Noen synes jo dette er morsomt, men etter store oppplevelser i mer enn 10 år er dette tullet nå i ferd med å ta gleden vekk fra en fin hobby. Kreves det stige, rørtang eller motorsag er jo det greit, med da skal det stå i beskrivelsen.

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Utilgjengelige cacher

Legg inn av tomahg » man 11 mai 2015 10:21

Finurlige redskaper har blitt kreert i kbra's verksted tidligere - du lar deg vel ikke stoppe så lett :wink:

Men litt mer alvorlig. Jeg ser du kom borti fire cacher av denne typen på samme dag, og kan forstå misnøyen/skuffelsen. Men samtidig så tyder jo antall favorittpoeng på at mange andre setter stor pris på nettopp disse cachene, og de har jo attributter som gjør at du enkelt kan styre unna de (klatreutstyr kreves, treklatring nødvendig eller spesielverktøy kreves) hvis de ødelegger cachegleden.

Det har jo etter hvert blitt så mange geocacher, at man ikke må finne alle... (hører jeg noen sier)

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: Utilgjengelige cacher

Legg inn av kbra » man 11 mai 2015 21:24

Utfordringer er natuligvis vel og bra, når det er mulig å løse utfordringene. Men her ser vi, gang på gang, at utfordringene ganske enkelt ikke har latt seg løse, utvegen har vært å be om hjelp fra en som har løsningen fra før. Da er det blitt for vanskelig.

Svar