Logg uten signatur i loggboka

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo
Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av pilt73 » ons 19 nov 2014 19:21

Hva er vanlig å gjøre om man oppdager at noen har logget cachen som funnet på nett, men i loggboka står det ingen signatur fra denne personen?

Jeg har ikke for vane å sjekke loggbøkene i cachene mine når de byttes (eller bør jeg gjøre det??), men de gangene noen kommenterer i loggen at det er noe feil med cachen og jeg drar ut og sjekker om alt er som det skal være, så pleier jeg å sjekke loggboka for å se om det er ledig plass. I dag oppdaget jeg at de tre siste som skulle ha funnet cachen min og som sa at den var ødelagt, ikke sto i loggboka. Tar man da kontakt med dem for å opplyse dem om at de kanskje har logget feil cache, eller sletter man loggene eller lar man det bare være? :?:

Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker
Innlegg:111
Registrert:lør 03 jul 2010 22:45

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av Olen » ons 19 nov 2014 21:45

Jeg ville tatt kontakt.
Kan jo være de har logget feil cache.
Bilde

tevjen
Bruker
Bruker
Innlegg:101
Registrert:lør 19 okt 2013 20:23

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av tevjen » ons 26 nov 2014 15:09

Spør vedkommende det gjelder i slike sammenhenger. Ofte er det en god forklaring. Jeg har det med å cache sammen med familien. Ikke noe galt i det, men da lager vi et samlet nick av alles nick. Det hender da at jeg glemmer å si dette i min nettlogg.
tevjen
Bilde

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av pilt73 » ons 26 nov 2014 23:05

Ikke noe samlenick her og heller ikke noe svar fra dem, så da er det lov å slette? Eller skal det gå minst en viss tid?

tevjen
Bruker
Bruker
Innlegg:101
Registrert:lør 19 okt 2013 20:23

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av tevjen » tor 27 nov 2014 01:03

Send mail med;

1. spørsmål om de har brukt et annet nick ved logging (kan ha byttet eller brukt et sammenslått nick)

2. En frist på å svare (jeg gir 1 uke)

3. Forklar at etter fristen vil loggen bli slettet.

4. Ønsk de velkommen tilbake

Slik løser jeg slikt.
tevjen
Bilde

Brukeravatar
gamlemor-bæææ
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:lør 23 jan 2010 13:56

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av gamlemor-bæææ » fre 26 des 2014 07:55

Har fått tips om en "sofacacher" som kaller seg Die Esels. Han har logget mange av mine med dato 17.09.2014 samme dag som han har logga "halve Telemark", på Kjerag og veldig mange andre.
Jeg har http://www.geocaching.com/geocache/GC4J ... mmerskifer på vaktlista mi, og ser at han har logget den, men den er ikke godkjent av eier og står ikke på oversikten under Glimmerskifer.
Jeg er oppfordra til å slette cachene han på papiret har logga av mine, men det er litt av en jobb.
Jeg er på vei ut av leken og vet ikke om jeg gidder å melde fra til systemansvarlig.
Her er kopi av loggen:

GLIMMERSKIFER (GC4JD64) on your watchlist has a new log:

Logged by: Die Esels
Log Type: Found it
Date: 9/17/2014
Location: Telemark, Norway
Type: Earthcache

Log:
Again back in Norway and time to go geocaching.

THX to all.
Sauer er ålreite dyr!

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av avigerus » fre 26 des 2014 09:27

æsj ja,
Denne spilleren har vist "funnet" en hel del langs en merkelig kjørerute i Telemark - Rogaland - Akershus.
Nå kan det jo være feil på dato, og at finner har vært ute på kjøretur.....
Jeg vet at dette er diskutert på FB, men siden jeg ikke er der har jeg ikke siste nytt om denne Die Esels.
Ser at vi også har fått besøk på våre cacher, så vi får ta en kontrollrunde og sjekke status...
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av Kjedalen » søn 04 jan 2015 01:02

Die Esels logget i sommer haugevis av cacher i Norge (og Finland), blant annet i Troms, Vesterålen og Lofoten. Veldig mange her i nord har sjekket mange av cachene vedkommende har logget på nett, og ingen har funnet noen fysisk logg av han. Her har vi masseslettet logger, men selvfølgelig gjenstår det en god del blant annet for cacher tilhørende ikke-aktive cachere.
BildeBilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Logg uten signatur i loggboka

Legg inn av avigerus » man 05 jan 2015 16:31

Jeg skrev først en hyggelig mail til finner, hvor jeg selvsagt holdt helt åpent at det hele kunne være en missforståelse... helt stille
Deretter skrev jeg en litt skarpere, men helt diplomatisk og stuerein mail der jeg påpekte de enkle spilleregler som at en finner ikke må regne med å få sitt funn godkjent av utlegger hvis det ikke er noe som helst spor i boks eller loggbok. Et bilde av en ødelagt boks etc. kunne selvsagt diskuteres videre om var å se på som et funn eller ikke......helt stille.

Vel, da fikk avigerus ta å starte slettejobben og samtidg har jeg varslet de andre som var oppført som eier av besøksbokser, slik at de også nå er kjent med denne tyskers måte å feriere på.... Aner ikke om de også nå har valgt å slette finner, men det vil nok jeg anbefale om ikke finner virkelig har vært og logget da, noe jeg sterkt betviler.
La meg presisere at selvsagt var jeg runden og sjekket i loggbøker....ikke noe Die Esels der nei...og ihvertfall ikke på den 17.09.2014

så, har Groundspeak blitt varslet om denne superduper finner, som klarer å finne adventscacher to måneder før de blir lagt ut? Aner ikke, men helt klart at skal denne finner ut av leken for godt er jeg med på en underskriftskampanje inn til Seattle....

avigerus og kona
Bilde

Svar