Sporbar som ikke er i bevegelse lengere...

Alt om geocaching
Svar
Kay L
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:man 05 aug 2013 16:17
Sporbar som ikke er i bevegelse lengere...

Legg inn av Kay L » søn 05 okt 2014 18:53

Hei

Jeg har et lite problem med som jeg ønsker råd på. Jeg har en sporbar som har stått stille siden 10. august i år. Jeg har sendt en melding til vedkommende som "sist sett". Men han svarer ikke og ikke er det kommet noe bevegelse på den siden jeg sendte mailen. Vedkommende er premiummedlem. Noen som har tips til hvordan jeg går videre? Jeg vil jo gjerne ha den i bevegelse.
MVH Kay L
www.kayfoto.no
Mo i Rana

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Sporbar som ikke er i bevegelse lengere...

Legg inn av avigerus » tor 09 okt 2014 10:33

Hei,
Det er nok ikke stort en eier kan gjøre, annet enn å håpe at reisevennen en dag igjen gir lyd ifra seg.
Dessverre er det en naturlov at før eller siden forsvinner de alle, men for denne er det jo fortsatt et håp mener jeg. August er jo ikke lenge siden, og mye kan skje nå i høst....
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Sporbar som ikke er i bevegelse lengere...

Legg inn av mamoreb » tor 09 okt 2014 10:48

Avigerus har rett, både i at det fortsatt kan skje ting, og at det ikke er mye man kan gjøre for å sikre at det skjer bevegelse igjen.

Du kan likevel gjøre en del mer research på geocacherens profil::

- Har han hun vært logget på, eller logget noen cachefunn, siden august? Det er et bra tegn - både på at brukeren er aktiv, og at det KAN tenkes at din reisevenn er lagt ut, uten å være logget riktig.
- Har han/hun logget mange andre reisevenner? Har geocacheren bare logget noen få, kan det hende at han/hun ikke har skjønt loggingen riktig, og har plassert reisevennen et sted uten å logge det.
- Eier vedkommende noen geocacher? Kanskje kan det være til hjelp å legge igjen en høflig "note" på en av disse geocachene.
- Hvis vedkommende ser ut til å ha sluttet med geocaching (ikke logget på på lenge), kan du forsøke å finne ut fra de siste loggene, om han/hun har noen venner (vært på cachetur sammen) som fortsatt er aktive, og som kanskje kan hjelpe til med å få reisevennen i omløp. Hvis du kontakter noen andre, bør tenke nøye over hvordan du formulerer deg. Det hjelper nok ikke å uttrykke misnøye, men kanskje forklare hvorfor det er viktig for deg å få reisevennen i omløp igjen, og spørre veldig pent om hjelp. En gang tilbød jeg å sende en uaktivert TB som takk for hjelpen, og dét fungerte (min reisevenn kom i omløp igjen).
Bilde

Kay L
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:man 05 aug 2013 16:17

Re: Sporbar som ikke er i bevegelse lengere...

Legg inn av Kay L » man 13 okt 2014 15:53

tusen takk for god hjelp :D
Jeg skal forske litt mere og tenke litt så får jeg se hva jeg gjør :D
MVH Kay L
www.kayfoto.no
Mo i Rana

Svar