Cacher som krever utstyr

Alt om geocaching
Svar
Jorunn & Hans
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:man 12 mai 2014 08:20
Cacher som krever utstyr

Legg inn av Jorunn & Hans » man 12 mai 2014 08:31

Det har dukket opp en del cacher som forvirrer oss i den senere tid. Vi må ta med stige (9 meter) eller kasteline og utstyr for krevende treklatring. Helt i orden det, hver sin lyst.
Tydeligvis er alle interessante steder belagt med bokser nå, så det må andre former for cache-aktiviteter til enn å tusle rundt i skogen. Jeg innser at jeg nå er i ferd med å bli gammel :shock:

Utfordringener at vi ikke har kapasitet eller utstyr / kunnskap til slike aktiviteter, og ønsker å filtrere vekk slike cacher fra søkene våre.
De er jo registrert som normale cacher, det er kun vanskelighetsgrad som skiller dem fra andre. Imidlertid har vi ikke lyst til å filtere på vanskelighetsgrad, for cacher som vi kan ha en strabasiøs tur til vil vi fortsatt gjerne se.

Foreløpig har vi manuelt puttet slike på "ignore"-listen, men det blir et omfattende arbeid etterhvert som dette brer om seg. Snart har jo alle tretopper i marka en cache..... (Overdrevet selvsagt) :)

Det er mulig at vi er alene om å ønske seg en egen attributt eller annet som vi kan filtrere på i søket vårt, sette pris på litt kvalifisert hjelp fra andre her ute.....

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Cacher som krever utstyr

Legg inn av tomahg » man 12 mai 2014 09:03

Hvis det er geocacher som krever treklatring dere ønsker å filtrere bort, så finnes det jo et eget attributt for det: Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Cacher som krever utstyr

Legg inn av Indrebø » man 12 mai 2014 09:11

Bilde betyr tre klatring, men det er vel ikke alle som krever klatre utstyr.
Disse er kanskje merket med eget symbol Bilde
Bilde

Jorunn & Hans
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:man 12 mai 2014 08:20

Re: Cacher som krever utstyr

Legg inn av Jorunn & Hans » man 12 mai 2014 09:36

AH! Den attributten hadde jeg (selvsagt) ikke fått med meg.
Alltid spennende å avsløre sin manglende observasjonsevne i all offentlighet :shock:

Vi får raffinere våre Queries og satse på at det nå bare blir returnert cacher som er muig å nå for oss som vil ha begge beina på bakken.

lefr
Junior
Junior
Innlegg:63
Registrert:fre 10 sep 2010 14:54

Re: Cacher som krever utstyr

Legg inn av lefr » man 12 mai 2014 11:20

Viss du helst vil ha begge beina solid planta på bakken, kan "vanskelig klatring" Bilde og vera greit å legge til i pq-filteret

Svar