Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Alt om geocaching
Svar
Sørlendinger
Junior
Junior
Innlegg:58
Registrert:tir 04 okt 2011 11:22
Sted:Lyngdal
Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av Sørlendinger » tor 16 jan 2014 20:32

Sitter å leser på noen av de siste loggene på egne cacher. På den ene, som ikke har vært ute veldig lenge, er det en helt fersk geocacher som har logget funn to ganger på samme dato. Ser ut som vedkommende bare har vært uheldig. Denne ferske geocacheren kan ikke kontaktes for epostadressa er ikke validert enda. Er det feil av meg å slette den ene loggen? Er bare fordi jeg ønsker å ha riktig antall funn på cacha..
Slow cachere ;)

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av Viking_Princess » tor 16 jan 2014 21:40

Jeg har slettet slike dobbelt logger på flere av mine, regner med de var uhell, for dem var helt like også.
Tror det ofte skjer når man benytter telefonen, logger på den og kanskje trykker en gang for mye, eller tror den ikke har kommet online og trykker en gang til.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 16 jan 2014 22:28

Jeg ønsker heller ikke dobbeltlogger på mine cacher. Når jeg oppdager slikt er det første jeg gjør å forsøke å kontakte vedkommende som har logget dobbelt. De aller fleste er registrerte brukere som det er mulig å sende epost til. Og de aller fleste som får en slik epost fra meg går inn og sletter den ene loggen selv, noen sender meg også et svar hvor de takker for at jeg gjorde dem oppmerksom på feilen.

Er det en som ikke er kontaktbar, eller ikke responderer innen rimelig tid (en ukes tid) sletter jeg den ene loggen uten videre seremoni. Mulig jeg er litt kynisk nå, men slik gjør jeg det...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av E-Lie » tor 16 jan 2014 22:37

Jeg har fått slettet og blitt gjort oppmerksom på dobbellogging. Er bare glad for å få rettet opp slike feil. Sist gang ble jeg gjort oppmerksom på hvordan jeg selv kunne finne dem. Det var nesten den beste meldingen jeg har fått.

Sørlendinger
Junior
Junior
Innlegg:58
Registrert:tir 04 okt 2011 11:22
Sted:Lyngdal

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av Sørlendinger » fre 17 jan 2014 14:31

Tusen takk for kjappe svar :) Da sletter jeg den ene loggen og følger litt med på om vedkommende kan kontaktes etterhvert så jeg kan få gitt beskjed :)
Slow cachere ;)

zebastinio
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:søn 17 apr 2011 19:45

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av zebastinio » fre 07 mar 2014 09:48

Jeg pleier i slike tilfeller bare å slette den ene loggen og hvis personen lurer på hvorfor så svarer jeg. I de fleste tilfeller så har jeg ikke fått spørsmål. Antagelig fordi de har skjønt hva som har skjedd og ser at det fortsatt er en funnlogg inne.
Bilde

Bilde

hIa69
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 15 sep 2012 22:10

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av hIa69 » lør 08 mar 2014 20:12

Dobbelt logging skjer av og til med div mobil apper for geocaching.
Dårlig dekning etc og man taster og trykker og vips så kom det flere gitt :-/
Sletter dem etter at jeg har sjekket på nett, fortsatt ikke fått slettet dem av Co ennå.
Har faktisk slettet noen fra mine utlagte.
Sender mail og svarer dem evt. på hvorfor jeg slettet.
Jeg selv kan være distre` av og til. Har logget samme cache 2 ganger med 6 mnd mellomrom. Etter å ha funnet cachen så tenkte jeg at denne virket kjent.
Sjekket loggboken en gang til, og hva fant jeg.... Jo loggen min for 6 mnd siden :-D
Så sletting måtte til ;-)
Kjetil

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av Kjedalen » man 10 mar 2014 22:27

Dersom de to loggene er identiske og på samme dato, sletter jeg den ene og sender melding om dette til vedkommende (dersom tilgjengelig). Dersom loggene er forskjellige eller på ulike datoer, sender jeg først melding og ber loggeren være så snill å ordne opp. Dersom dette ikke skjer innen rimelig tid (ei ukes tid), sletter jeg den ene loggen, og velger da ut den mest intetsigende. Flere ganger har jeg fått takkemelding tilbake, så jeg tror ikke mange har noe mot at vi rydder opp.
BildeBilde

bjaen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:man 17 mar 2014 09:00
Sted:Oslo

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av bjaen » man 25 aug 2014 05:40

Var akkurat på Kreta, og såg at eg hadde dobbeltlogga den eine cachen der. Eg sendte mail til CO om det, men ennå ikkje fått svar. Eg sletta sjølv den eine loggen, men må CO også slette den for at statistikken skal bli rett?

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Er det dumt å slette logg i egen cache ved dobbeltlogg?

Legg inn av GorgonVaktmester » man 25 aug 2014 08:44

Nei, det er ikke nødvendig!
Om det er CO eller du selv som sletter loggen gir akkurat samme resultat.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar