Arkivering av cacher

Alt om geocaching
Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27
Re: Arkivering av cacher

Legg inn av Frodebs » fre 08 nov 2013 14:12

Jeg må komme med mitt synspunkt her også.
Når en cacheeier har mange cacher som er flagget "NM" og enda flere med mange "DNF" og hverken mailer fra cachere eller reviewere utløser en reaksjon så er det tydelig at personen ikke bryr seg. Jeg mener at det da (spesielt i områder som har høy tetthet av cacher) bør løses på den måten som er skissert i trådstartes innlegg. Ikke vedlikeholdte cacher forsvinner da fra databasen og det blir plass for aktive cachere til å legge ut en ny cache. Det klages jo mye over cacher som ikke vedlikeholdes, så da er det like greit å bli kvitt de som helt tydelig ikke vil bli gjort noe med.

For de aller fleste cachene ser jeg ikke helt poenget med adoptering. Arkiver det som er gammelt og ikke vedlikeholdes, så kan det opprettes en ny cache i området. Kanskje noen har en mye bedre ide til cache enn den opprinnelige, men ikke får ut den pga "søppelcachen". Andre cachere får jo også da et ekstre påskudd til å besøke stedet en gang til.

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Arkivering av cacher

Legg inn av Raggsokk » fre 08 nov 2013 15:03

GorgonVaktmester skrev:Svaret står i innlegg nr. 2.
Og jeg kom med et oppfølgingsspørsmål i neste innlegg som jeg ikke føler er besvart ennå.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Arkivering av cacher

Legg inn av Kjedalen » fre 08 nov 2013 18:59

Frodebs skrev:Arkiver det som er gammelt og ikke vedlikeholdes, så kan det opprettes en ny cache i området. Kanskje noen har en mye bedre ide til cache enn den opprinnelige, men ikke får ut den pga "søppelcachen". Andre cachere får jo også da et ekstre påskudd til å besøke stedet en gang til.
Det er veldig mange steder der det ligger gamle cacher som nærmest garantert ikke vil bli erstattet med ny cache om den gamle blir arkivert. Utenom nær bysentra er det gjerne plass i massevis til nye cacher. Mange av disse gamle cachene har jeg ennå til gode og vil gjerne få besøkt selv om de kan være litt dårlige. Så det vil ikke være snakk om å besøke stedet en gang til, men heller om å miste motivasjonen til å besøke stedet for første gang. - Jeg ser da bort fra lett tilgjengelig og populære steder der en arkivert cache trolig blir erstattet.
BildeBilde

Svar