Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Alt om geocaching
Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:
Re: Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Legg inn av bjorges » ons 25 sep 2013 19:03

thomfre skrev:
arvf skrev:Men har virkelig cache owner ansvar for innholdet i loggene andre skriver?
Geocache Ownership: A Long-Term Relationship → Log Deletion skrev:It is one of your maintenance duties as the geocache owner to monitor quality control of posts to the geocache page.
http://support.groundspeak.com/index.ph ... age&id=204
Så basert på sitatet ditt: Du skal monitorere/overvåke kvaliteten på postingene på geocachesiden din.
Spørsmålet da blir: Hva er kvalitet?
Hva er forskjellen på en "."-logg og en logg med lenker til andre steder, og hva avgjør kvaliteten?

Jeg gidder ikke bry meg med "."-logger, og heller ikke andre logger (med mindre de helt klart er sofalogger, da kan det være jeg bryr meg). Man har da andre ting å drive med......
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Legg inn av Raggsokk » ons 25 sep 2013 21:31

Oooh, kan jeg med regelverket i hånd slette "TFTC"-logger med henvisning til at kvaliteten på loggen er altfor dårlig? :twisted: :twisted: :twisted:
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Legg inn av thomfre » ons 25 sep 2013 21:47

Raggsokk skrev:Oooh, kan jeg med regelverket i hånd slette "TFTC"-logger med henvisning til at kvaliteten på loggen er altfor dårlig? :twisted: :twisted: :twisted:
Hadde det vært så vel :lol:

Nå er det jeg limte inn en del av en lenger tekst (se link under sitatet), hvor det står litt mer om hva som menes. TFTC er ikke en av tingene som nevnes :shock:
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Legg inn av Makuta Teridax » tor 26 sep 2013 10:51

bjorges skrev:Jeg gidder ikke bry meg med "."-logger, og heller ikke andre logger (med mindre de helt klart er sofalogger, da kan det være jeg bryr meg). Man har da andre ting å drive med......
Som det er nevnt tidligere i denne tråden, er det bruksvilkårene (Terms of Use) som beskriver hva som er akseptabelt i cachelogger.

Etter min erfaring er det først og fremst logger fra sofacachere, logger med åpenbar promotering og logger med drittslenging som blir slettet.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Legg inn av arvf » tor 26 sep 2013 13:12

bjorges skrev: Spørsmålet da blir: Hva er kvalitet?
Don't go there, bud! Det spørsmålet kan drive folk til vanvidd.

Les gjerne Robert M Pirsigs «Zen and the Art of Motorcycle Maintenance», hvor spørsmålet diskuteres i detalj.
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Legg inn av olea » tor 26 sep 2013 14:54

Så tilfeldigvis denne loggen. Og så kan jo lure på om dette er greit :?:

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Logger med innhold Groundspeak ikke aksepterer

Legg inn av Makuta Teridax » tor 26 sep 2013 16:21

olea skrev:Så tilfeldigvis denne loggen. Og så kan jo lure på om dette er greit :?:
Det vil overraske meg om promotering av geocaching-eventer i strid med Groundspeaks bruksvilkår, i alle fall så lenge promoteringen ikke er mer omfattende enn det.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar