En papirlapp med et Travelbugstempel

Alt om geocaching
2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24
Re: En papirlapp med et Travelbugstempel

Legg inn av 2v » tor 19 sep 2013 16:07

kbra skrev:Jeg oppfatter det som en slags TB. En handlelapp fra Rimi med et slags Travelbugstempel på i cacheboksen. Trodde det var en slags reserveloggstripe, men her er det en TB-kode. Jeg logger inn og ser at lappen håndteres som en annen TB, "discovered it in osv osv osv."
Noen meninger eller erfaringer om dette fenomenet?
Ein handlelapp i ein cache, med eller utan Travelbugstempel, er søppel - med mindre det er ein nødlogg fordi originalloggen er øydelagt.
Her er det lov med ciTO.

Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker
Innlegg:111
Registrert:lør 03 jul 2010 22:45

Re: En papirlapp med et Travelbugstempel

Legg inn av Olen » tor 19 sep 2013 21:21

2v skrev:
kbra skrev:Jeg oppfatter det som en slags TB. En handlelapp fra Rimi med et slags Travelbugstempel på i cacheboksen. Trodde det var en slags reserveloggstripe, men her er det en TB-kode. Jeg logger inn og ser at lappen håndteres som en annen TB, "discovered it in osv osv osv."
Noen meninger eller erfaringer om dette fenomenet?
Ein handlelapp i ein cache, med eller utan Travelbugstempel, er søppel - med mindre det er ein nødlogg fordi originalloggen er øydelagt.
Her er det lov med ciTO.
For min del kan du gjerne hive lappen om du hater den, men å underkjenne funnet og slette loggen på nettet bare fordi du ikke liker måten vedkommende har signert på håper jeg at du holder deg for god til.
Bilde

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: En papirlapp med et Travelbugstempel

Legg inn av GadgetCats » fre 20 sep 2013 00:14

Olen skrev:For min del kan du gjerne hive lappen om du hater den, men å underkjenne funnet og slette loggen på nettet bare fordi du ikke liker måten vedkommende har signert på håper jeg at du holder deg for god til.
Hvem har sagt noe om å underkjenne funnet og slette loggen på nettet? En ting er at en mangfoldiggjøring av en TB-kode ved hjelp av et stempel i beste fall er diskutabelt - noe annet er det når den havner på en tilfeldig papirbit cacheren har i lommen.

Skal dette stempelet utgjøre loggen til noen, så skal det i loggboken/strimmelen, om den har plass. Selv må vi i mange av våre egne cacher fjerne søppel regelmessig - busbilletter, kinobilletter, hotellbrosjyrer - slikt er søppel helt uten bytteverdi, stempel eller ei.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: En papirlapp med et Travelbugstempel

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 20 sep 2013 11:32

Jeg så et slikt stempel stemplet UTENPÅ en loggbok forleden dag. Jeg husker ikke nå nøyaktig hvilken cache det var i, og må ta forbehold om at det kanskje kan være cacheeier selv som hadde gjort det. Som en god del av dere vet driver jeg ikke med discovering av Trackables, så jeg vet derfor heller ikke hvem som eier TB-stempelet. Men hvis det IKKE er cacheeier som også eier TB-stempelet synes jeg det er ganske frekt å stemple sin TB på en annens loggbok.

Jeg så forøvrig reklame for et sånt stempel, og i produktbeskrivelsen gikk det frem at meningen var å sende stempelet ut som en TB, så kunne de som ville discovere den bare ta et stempelavtrykk fremfor å skrive ned koden. Noe som forsåvidt var en morsom ide, men som åpenbart kan misbrukes...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar