bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suvenir

Alt om geocaching
Svar
miss82chip
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:søn 01 sep 2013 12:27
bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suvenir

Legg inn av miss82chip » søn 01 sep 2013 12:32

Hei

Lurte på om noen kunne svare med hva en gjør som cacheeier når noen logger funn på feil dato iforhold til loggboka, spesielt med tanke på denne måneden var en suvenirmåned uten like? Ser vedkommende som dette gjelder har trolig gjort dette for å få suvenir på denne datoen uten å ha vært ute for å finne noen cacher.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suv

Legg inn av ArveAnd » søn 01 sep 2013 13:13

miss82chip skrev:Hei

Lurte på om noen kunne svare med hva en gjør som cacheeier når noen logger funn på feil dato iforhold til loggboka, spesielt med tanke på denne måneden var en suvenirmåned uten like? Ser vedkommende som dette gjelder har trolig gjort dette for å få suvenir på denne datoen uten å ha vært ute for å finne noen cacher.

Det er veldig fort gjort å skrive feil dato i loggboka - så her må du i såfall ha noko anna enn loggboka å gå etter dersom du meiner det er gjort ein feil.

Ein heilt anna ting er at det ikkje er noko krav til å skrive dato i loggboka - berre signatur.

miss82chip
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:søn 01 sep 2013 12:27

Re: bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suv

Legg inn av miss82chip » søn 01 sep 2013 14:30

Har ikke noe annet enn loggboka å gå etter. Men etter en logg antydet at det kunne være noe feil med cachen, sjekket jeg opp dette problemet og leste i loggboka, og så at vedkommendes navn sto loggført, med dato. Og nå ser jeg at vedkommende har logget den som funnet en uke senere. Selv om vedkommende har skrevet dato i loggbok som funnet 1 uke tidligere. Er dette moralsk riktig?

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suv

Legg inn av ok67 » søn 01 sep 2013 16:15

Om datoen i loggboka er rett, slik at du er sikker på at nettloggen er feil, så er det definitivt ikkje moralsk rett. Men ingenting overraskar når det gjeld suvenirar og dagar på rad, dessvere.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suv

Legg inn av sven-egil » søn 01 sep 2013 19:03

Jeg bryr meg ikke om hvilken dato besøkende skriver i logboka og på nett.
Eneste som betyr noe for meg er at boka er signert for å logge på nett.

Jeg er verdensmester i skrivefeil, Så jeg kan godt skrive 1/9 83 i dag :shock:
Og klarer jeg å knote med sånne ting klàrer sikkert andre det også (håper jeg)
Bilde Bilde Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suv

Legg inn av avigerus » søn 01 sep 2013 21:32

Tja, det kan også være at finner ikke la merke til dato som markerer når funnet? kona logger gjerne på sin IPad, og der glømmer hun titt og ofte å endre til riktig funndato. Dermed så blir cachen logget inn med feil dato...men, som hun sier; Jeg skriver jo riktig dato for når funnet inn i logg.
Da må jeg ut og rette vettø...så , det kan være der feilen ligger. Hvis det er en sam spekulerer for å få smlet inn dagens ikon på souvenir-lista si, vet jeg sannelig ikke hvordan få stoppet.... Men, feil er det jo...så spør pent, det kan gi gode svar!
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: bevist logging av feil dato iforhold til loggbok for suv

Legg inn av Kjedalen » søn 01 sep 2013 21:44

Selvfølgelig går det an å skrive feil dato, men ut fra rekkefølgen i loggboka vil du jo ofte kunne se om datoen på nett må være feil. Dersom det i loggboka er skrevet 10.8 og det senere er kommet logger med 12. og 14.8 - og det på nett er logget 17.8 - da er vel "bevisene" forholdsvis klare.

Men ofte blir jo dette som mye eller i geocaching opp til ens egen samvittighet. Selv har jeg på noen turer blant annet nå i august tatt "the double", men sittet ved cachen og ventet til klokka slo midnatt for å logge cache i et nytt døgn. Ingen andre ville selvsagt fått vite noe om jeg logget en cache kl. 23.45 i stedet for kl. 00.01, men jeg ville jo vite det selv!!!
BildeBilde

Svar