Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
Tunnelsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:9
Registrert:man 13 mai 2013 14:39
Sted:Figgjo
Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Legg inn av Tunnelsen » fre 30 aug 2013 12:44

Hva tenkte du om farlige geocache?

Like du dette eller like du mer vennlig til barn og familie?

Dette er bare interesse, ikke annen.
Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Legg inn av Brakar » fre 30 aug 2013 13:51

Hva mener du med farlige geocacher?

En av de beste cacheopplevelsene jeg har er fra Røverhula på Løvøya utenfor Horten (GC32XMB). Denne er ikke farlig som sådan, men krever respekt for omgivelsene og utfordringen. Har også besøkt noen cacher i umiddelbar nærhet av trafikkerte veier, uten fortau. Gjerne festet på veiskilt og plassert slik at du må løpe over veien fra der du har parkert. Eksempel på farlige cacher jeg absolutt ikke liker og som Groundspeak har tatt grep for å få fjernet.

Tenker det er kjempeflott at det finnes cacher som passer absolutt alle. Utfordrende cacher er kjempebra, så lenge informasjonen er god og de ikke er "farlig-farlige"...
Bilde

Brukeravatar
Tunnelsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:9
Registrert:man 13 mai 2013 14:39
Sted:Figgjo

Re: Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Legg inn av Tunnelsen » fre 30 aug 2013 15:22

Brakar skrev:
Tenker det er kjempeflott at det finnes cacher som passer absolutt alle. Utfordrende cacher er kjempebra, så lenge informasjonen er god og de ikke er "farlig-farlige"...
Jeg er i akkurat samme mening med deg :roll:
Bilde

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Legg inn av Viking_Princess » fre 30 aug 2013 18:15

Ja takk til mange forskjellige, både barnevennlige, men også utfordrende og vanskeligere på grensen til farlig.
Men, dem må ikke være farlig av typen "ligger uttafor gjerdet ved ett stup" eller under brua til toget liksom!
Hvis du mener farlige som i ett høyt tre, eller at man må ha klatreutstyr for å nå en på ett fjell, da står det jo hva som trengs, og de som ikke har rette kunnskaper eller utstyr prøver seg heller ikke.
Bilde

Brukeravatar
Tunnelsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:9
Registrert:man 13 mai 2013 14:39
Sted:Figgjo

Re: Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Legg inn av Tunnelsen » lør 31 aug 2013 10:16

Jeg tror det virkelig en slik cache, hvor dedikert utstyr er nødvendig, for eksempel under en bro over veien der du trenger å være ved siden av en bro prop ... Eller gjemme seg i en gammel veggen av bygningen ... Jeg var i Latvia i sommer, og det er veldig mange cache er med den vanskelig og farlige klatringer.
Bilde

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Legg inn av ok67 » søn 01 sep 2013 16:12

kva med cachar i underkant av vardar, slik at når du plukkar ut stein av varden så risikerer du at den rasar saman og begrev cacharen under eit ras av stein.... Det finst dessverre nokre slike også rundtomkring.

janvar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:lør 20 okt 2012 15:29

Re: Farlig Geocaching... støtte eller nei?

Legg inn av janvar » ons 18 sep 2013 15:58

Denne cachen kommer vel inn under begrepet "farlige" cacher? http://coord.info/GLC6DH9R

For øvrig sier jeg som Ole Brum: Ja takk, begge deler. I den forstand at enkelte kan være utfordrende.

Svar