Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo
Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av tomahg » man 20 mai 2013 19:15

Har noen tips til fine rundturer som går greit med barnevogn, der man kan plukke med seg en eller flere geocacher? Gjerne med startsted i nærheten av t-bane/buss, og ikke mer enn ca 15 km...
Fugle- eller dyre-liv er et pluss.

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av LUDO » man 20 mai 2013 23:09

Hadde selv mange flotte trilleturer med min yngste tidlig i 2010. Mest i byen da.

Jeg husker godt en trilletur jeg hadde på Brannfjell ved Ekebergsletta med litt nysnø på gresset. Gikk greit å dytte vogna hvis man velger rett vei. En del cacher der i 2010 hvertfall. Brukte kollektivtrafikk også, mener jeg.

Skal se om jeg kommer på flere. Gikk mye i marka med bæremeis også utover sommeren. Mye Ola Dilt og noe caching.
Bilde Bilde
Bilde

frodegill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:39
Registrert:ons 13 jun 2012 14:09
Sted:Drøbak
Kontakt:

Re: Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av frodegill » tir 21 mai 2013 09:52

Den cacheturen jeg husker best fra pappapermene mine var da jeg hadde med minstejenta og gikk omtrent rett linje fra Songsvann til Skjennungsstua. Du får ikke med barnevogn til cachene, men det går fint med bæretøy og det er enkelt å skaffe både mat og ny bleie ved Skjennungsstua..

Khamelen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tir 21 jun 2011 23:11

Re: Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av Khamelen » tir 21 mai 2013 11:27

Ta 31-bussen ut til Fornebulandet, sykkel/trillestier i alle retninger og ikke en eneste oppoverbakke. Fine strender og lekeområder også, i tillegg til en relativ bra cachetetthet.

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av tomahg » tir 21 mai 2013 16:03

Flotte innspill til nye turer - mange takk! :-)

(men la det gjerne strømme på med flere tips)

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av LUDO » tir 21 mai 2013 20:31

Khamelen skrev:Ta 31-bussen ut til Fornebulandet, sykkel/trillestier i alle retninger og ikke en eneste oppoverbakke. Fine strender og lekeområder også, i tillegg til en relativ bra cachetetthet.
+1

Snarøya/Fornebu er perfekt, det samme er Bygdøy. Der kommer man også til de fleste cachene med barneveogn.
Bilde Bilde
Bilde

frodegill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:39
Registrert:ons 13 jun 2012 14:09
Sted:Drøbak
Kontakt:

Re: Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av frodegill » man 27 mai 2013 11:45

Oppegård PT er fin med barnevogn - de aller fleste cachene ligger veldig nær turveien, og det er fin turvei hele runden. Bare ta toget til Oppegård.

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Barnevognvennlige geocacher i Oslo

Legg inn av tomahg » man 27 mai 2013 18:01

frodegill skrev:Oppegård PT er fin med barnevogn - de aller fleste cachene ligger veldig nær turveien, og det er fin turvei hele runden. Bare ta toget til Oppegård.
Ja, det stemmer, men jeg fant Oppegård PT-cachene for et par år siden...men kanskje Fredrikshaldske PT kan være noe, der står det jo at de fleste cachene er barnevogn-vennlige :)

Svar