Attributtet L&F ...

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak
Attributtet L&F ...

Legg inn av whoelse » fre 10 mai 2013 15:03

Siste tisch i Oslo var det flere som snakket om å samle attributter ut fra listen man får opp i project-gc.com og da så vi på L&F attributtet. Har nå sjekket opp og det står for "Lost&Found" og ved lesing så oppdaget jeg at alle "10 Years" eventer som ble arrangert for å feire 10-årsjubileet til geocaching er et Lost&Found event. MEN mitt 10 Years event var ikke beæret med et slikt attributt. Jeg tok derfor høfflig kontakt med Groundspeak og spurte om det ikke vår slik at eventet burde hatt L&F attributt.

... og etter noen dager kom svaret:
Hello Whoelse,

Thank you for your email to Geocaching HQ.

You are correct that you should have received that attribute. I have updated your cache page to add the attribute. Thanks for being so careful.

Happy caching,

Cindy Potter
Geocaching HQ
Så da burde alle som deltok på dette eventet ha fått L&Fattributtet :D bare ikke jeg siden jeg kun er arrangør og ikke deltager :cry: (Kanskje en grunn til å logge eget event slik GorgonVaktmester har argumentert for i tidligere tråder?)

Jeg kan jo oppfordre andre som arrangerte 10 Years eventer å sjekke om de har fått L&F-attributtet satt på eventet sitt og hvis ikke så ta kontakt med Groundspeak.

Skulle gjerne lagt inn noen linker til info hos geocaching.com men i skrivende stund er alle serverne utilgjengelige...
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av ArveAnd » fre 10 mai 2013 15:17

Interessant info angåande L&F-attributt. Men dette betyr vel at det ikkje kan vere challengar som krev alle attributter - det er vel pr nå ikkje mulig å få slik attributt?

Eg var forøvrig med på eit slikt event, men har ikkje fått den omtala attributten.

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av whoelse » fre 10 mai 2013 15:31

Her er den info jeg fant om Lost and Found: http://www.geocaching.com/lostandfound/

Noen som har sett mer?

Interessant det du skriver om challenges som krever alle attributter hvis - som det kanskje ser ut som - eneste som har L&F attributt er 10 Years eventene. OG som jeg har opplevd har ikke disse eventene automatisk fått L&F attributtet, jeg måtte be om det. Så var du på 10 Years event og ikke har L&F attributt men gjerne vil ha det så ta kontakt med den som arrangerte eventet. Eller du kan jo kanskje ta direkte kontakt med Groundspeak og spørre om ikke eventet du var på buder hatt L&F attributt, selv om du ikke er eier av eventet.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 10 mai 2013 23:04

Alle de tre 10-års jubileumseventene jeg deltok på har L&F ikon nå. (Dokka, Kalvøya & Brevik)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av ninad » man 13 mai 2013 13:49

Hvor finner vi en oversikt over alle attributtene og hva de står for, uten å liksom-opprette en ny cache (for å se det i skjemaet der)? Jeg har lett før uten særlig hell.
Bilde Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av thomfre » man 13 mai 2013 14:00

ninad skrev:Hvor finner vi en oversikt over alle attributtene og hva de står for, uten å liksom-opprette en ny cache (for å se det i skjemaet der)? Jeg har lett før uten særlig hell.
Her: http://www.geocaching.com/about/icons.aspx
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
TrulsHE
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:søn 23 okt 2011 21:47
Sted:Oslo

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av TrulsHE » tir 27 aug 2013 12:26

GorgonVaktmester skrev:Alle de tre 10-års jubileumseventene jeg deltok på har L&F ikon nå. (Dokka, Kalvøya & Brevik)
Mener du cachetype "10 Years! Event Cache"?
Etter hva jeg kan se er eventet på Kalvøya det eneste med attributtet L&F.
Ikke at det er så viktig, men de 5 andre 10 års-eventene i Norge kunne jo også gjerne fått det attributtet. Kanskje whoelse kan utdype hvordan hun tok kontakt med Groundspeak?
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 27 aug 2013 22:06

Nå har jeg gått gjennom alle disse cahcene (som er de L&F eventene jeg kjenner til i Norge), og alle disse HAR L&F ikon!
10 Years! Dokka, Norway (GC26DQD)
10 Years! / 10 År! Ringvebukta, Trondheim, Norway (GC25PZR)
10 Years! Oslo, Norway (GC23HWV)
Gratulerer med 10 års-dagen # 34 (GC23JQ6)
10 Years! Bergen, Norway (GC25H0H)
10 Years! Tromsø, Norway (GC270VP)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av Kjedalen » tir 27 aug 2013 23:05

GorgonVaktmester skrev:Nå har jeg gått gjennom alle disse cahcene (som er de L&F eventene jeg kjenner til i Norge), og alle disse HAR L&F ikon!
10 Years! Dokka, Norway (GC26DQD)
10 Years! / 10 År! Ringvebukta, Trondheim, Norway (GC25PZR)
10 Years! Oslo, Norway (GC23HWV)
Gratulerer med 10 års-dagen # 34 (GC23JQ6)
10 Years! Bergen, Norway (GC25H0H)
10 Years! Tromsø, Norway (GC270VP)
Alle har L&F-ikon, men det var vel L&F-attributt det var snakk om. Etter hva også jeg kan se, er det bare Oslo-eventet som har dette. Tromsø-eventet har f.eks. ingen attributter. (Jeg hadde ennå ikke startet med geocaching da, så for meg spiller det ingen rolle.)
BildeBilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 27 aug 2013 23:47

AH!! My bad... :oops:
At disse eventene skulle ha eget attributt i tillegg til eget ikon falt meg ikke inn i farten! :crazy2:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av Bikeridr » ons 28 aug 2013 13:27

Ser også ut til at GC forskjellsbehandler folks henvendelser.
Både jeg og event-owner på Tromsø-eventet ba GC om å legge til L&F-atributtet, men det har de ennå ikke giddet å gjøre.. (Er vel halvåret snart, siden vi ba om dette).
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av Raggsokk » ons 28 aug 2013 17:52

Prøv igjen. Kan hende de har hatt en runde i tenkeboksen og har andre føringer nå, eller at dere treffer på en annen 'saksbehandler'.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Attributtet L&F ...

Legg inn av ok67 » ons 28 aug 2013 20:54

Sende ein mail om det til GC i går og fekk følgjande svar:

The icon provided for these events is listed on the Geocaches tab on your Public Profile.


Ser forøvrig at atributten som det er snakk om er kalla "Lost And Found Tour", veit ikkje om det er det same som Lost and found event?

Svar