Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Alt om geocaching
Svar
Thorminator
Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Thorminator » ons 25 jun 2008 08:54

tsolt skrev: Nei Frodo, det hadde over hodet ikke noe med deg å gjøre. Det var et frust-utbrudd fra min side rettet mot folk som bare selv vet hvem de er.
Nå var det ikke Frodo som skrev inlegget.
Og jeg tok det ikke direkte rettet mot meg, men du skriver jo selv at man skal være klar i sin tale og ikke gå rundt grøten...
Forøvrig gjør du jo selv akkurat det du klager på at andre har gjort. :)

Men nok om det.
Halve denne tråden kunne vært faset ut i en egen "alt mulig" tråd.

Igjen, GRATULERER til Frodo, Sabeltann og Falang!
Skulle gjerne ha blitt med, men når jeg ser hvor mye en har utsatt seg selv for er jeg litt i tvil.... :lol:

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av solve » ons 25 jun 2008 10:08

Thorminator skrev:
tsolt skrev: Nei Frodo, det hadde over hodet ikke noe med deg å gjøre. Det var et frust-utbrudd fra min side rettet mot folk som bare selv vet hvem de er.
Nå var det ikke Frodo som skrev inlegget.
Vel, et poeng verifisert iallefall. (ref #blodflekken#)
Thorminator skrev: Og jeg tok det ikke direkte rettet mot meg, men du skriver jo selv at man skal være klar i sin tale og ikke gå rundt grøten...
Forøvrig gjør du jo selv akkurat det du klager på at andre har gjort. :)
Nei thorminator, jeg gjør ikke det. Og forklaringen er griseenkel. Jeg _vet_ ikke hvem disse feigingene er, som driver å sutrer til mellommenn, og ikke er skvære nok til å komme med klagene/påstandene/ankalgene for egen regning.
Da hadde jeg ikke trengt å skrive det jeg skrev.

Men nå kan geocachermiljøet seile sin egen sjø noen dager. Jeg stikker til MotoGP-løpene på Assen:-)

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av PPJ » ons 25 jun 2008 14:37

Jeg håper og tror at debatten i denne tråden ikke er representativ for geocachingmiljøet i Norge.

Jeg kjenner meg i hvertfall ikke igjen i mye av det som blir tatt frem her. Det blir satt veldig på spissen, virker det som.
Nå er jo power-caching også en ekstrem variant av CG, og ikke noe for alle ...

Tillater meg derfor å minne om at det som bør forene oss i et GC-miljø er en infrastruktur bestående av:
1. Utplasserte cacher (og vedlikehold av egne og andres cacher)
2. Beskrivelsene av disse
3. Loggene våre
4. Fora som dette
5. Statistikken

Så er det opp til oss å glede hverandre med kvaliteten vi legger i de fire første av disse "disiplinene". Statistikken bidrar vi jo kun indirekte til, der er det jo Anders som egentlig sprer gleden ...

Don't worry, be happy, go out caching!
8)
Bilde Bilde

Thorminator

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Thorminator » ons 25 jun 2008 20:01

tsolt skrev: Nei thorminator, jeg gjør ikke det. Og forklaringen er griseenkel. Jeg _vet_ ikke hvem disse feigingene er, som driver å sutrer til mellommenn, og ikke er skvære nok til å komme med klagene/påstandene/ankalgene for egen regning.
Men du vet for sikkert at disse finnes altså?
Du tror ikke at de som klager gjør det for egen regning?

Bare for å ta meg selv som eksempel, jeg kan klage på måten folk oppfører seg i logger, selv om det ikke nødvendigvis er mine cacher det gjelder.
Det gjør meg ikke til noen mellommann, eller eierene til diffuse, for det er faktisk noe som heter "Siste logger" som tross alt gjelder hele landet.
Da jeg var av den oppfatning at surmagede logger var blitt en trend i GC norge ga jeg klart uttrykk for dette.

Forøvrig vil jeg støtte meg til PPJs innlegg og legge til:
Dette forumet er IKKE geocaching Norge, det er et forum for geocaching i Norge, hvor et desidert fåtall av norske geocachere deltar fast og aktivt.
Som jeg har påpekt tidligere, jeg tror ikke dette forumet definerer "miljøet" i geocaching Norge, heller bare miljøet i en bitte liten del av det.

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Innlegg:207
Registrert:lør 16 feb 2008 11:06
Sted:Dokka
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av nopussy » ons 25 jun 2008 22:00

Thorminator skrev:
tsolt skrev: Nei thorminator, jeg gjør ikke det. Og forklaringen er griseenkel. Jeg _vet_ ikke hvem disse feigingene er, som driver å sutrer til mellommenn, og ikke er skvære nok til å komme med klagene/påstandene/ankalgene for egen regning.
Men du vet for sikkert at disse finnes altså?
Du tror ikke at de som klager gjør det for egen regning?

Bare for å ta meg selv som eksempel, jeg kan klage på måten folk oppfører seg i logger, selv om det ikke nødvendigvis er mine cacher det gjelder.
Det gjør meg ikke til noen mellommann, eller eierene til diffuse, for det er faktisk noe som heter "Siste logger" som tross alt gjelder hele landet.
Da jeg var av den oppfatning at surmagede logger var blitt en trend i GC norge ga jeg klart uttrykk for dette.

Forøvrig vil jeg støtte meg til PPJs innlegg og legge til:
Dette forumet er IKKE geocaching Norge, det er et forum for geocaching i Norge, hvor et desidert fåtall av norske geocachere deltar fast og aktivt.
Som jeg har påpekt tidligere, jeg tror ikke dette forumet definerer "miljøet" i geocaching Norge, heller bare miljøet i en bitte liten del av det.

Finnes det noe nettsted som representerer "Geocaching Norge" da, hvor "bredden" kommer frem ?
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av PPJ » ons 25 jun 2008 23:07

nopussy skrev:
Thorminator skrev:
tsolt skrev: ...

Forøvrig vil jeg støtte meg til PPJs innlegg og legge til:
Dette forumet er IKKE geocaching Norge, det er et forum for geocaching i Norge, hvor et desidert fåtall av norske geocachere deltar fast og aktivt.
Som jeg har påpekt tidligere, jeg tror ikke dette forumet definerer "miljøet" i geocaching Norge, heller bare miljøet i en bitte liten del av det.

Finnes det noe nettsted som representerer "Geocaching Norge" da, hvor "bredden" kommer frem ?
Ja, det finnes: geocaching.com
Dvs: Våre logger.

Derfor mener jeg det er viktig og riktig å by på seg selv i loggene vi skriver.
8)
Sist redigert av PPJ den ons 25 jun 2008 23:17, redigert 1 gang totalt.
Bilde Bilde

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av -erling- » søn 29 jun 2008 18:10

bjorges skrev:..Samtidig må jeg kommentere stansen på mjøsbrua som særdeles tåpelig og ikke minst trafikkfarlig og fullstendig ulovlig. Slikt har jeg ikke sansen for.
Ikke jeg heller. I beskrivelsen har jeg presisert at stopp på brua er meget farlig og ulovlig.
Cachen arkiveres herved pga hasardiøs oppførsel fra siste besøkende.
Dett kan jeg ikke ha ansvaret for!
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

Thorminator

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Thorminator » søn 29 jun 2008 20:07

-erling- skrev: Cachen arkiveres herved pga hasardiøs oppførsel fra siste besøkende.
Snodig....
I arkiveringsloggen din står det vitterligen at det er pga. stopp på brua av flere som er årsaken til arkiveringen.
Men nå var det visst et eneste team som direkte førte til at cachen ble arkivert?

Jaja, mye uvøren caching forårsakes av flere.
Murer blir ødelagt, skog og private områder blir ramponert av folk som skal kjøre helt opp til cachen, folk kjører utenfor veien fordi de følger for mye med på GPSen, og politiet sprenger cacher av frykt for terror.
-erling- skrev: Dett kan jeg ikke ha ansvaret for!
Det har du ikke heller, selv om jeg forstår følelsen.
http://www.geocaching.com/about/disclaimer.aspx
Kjipt om noen skulle bli skadet som følge av at man leter etter en cache.
MEN, om noen brekker et ben eller får hjerteinfarkt på leting etter en av mine skogscacher hadde jeg ikke på noe vis følt meg ansvarlig. Ei heller om noen kræsjer som følge av uvøren kjøring på vei til en av mine, eller om de parkerer utenfor oppgitte park.koordinater.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av ArveAnd » søn 29 jun 2008 20:42

Thorminator skrev: Snodig....
I arkiveringsloggen din står det vitterligen at det er pga. stopp på brua av flere som er årsaken til arkiveringen.
Men nå var det visst et eneste team som direkte førte til at cachen ble arkivert?
Snodig at dette var noko å henge seg opp i også....
Nå er det vel ganske så tydeleg at cachen blir arkivert som følge av SISTE besøkende som gjorde ein slik stopp. Mao den hadde ikkje vorte arkivert dersom ikkje denne gjengen hadde gjort det slik - men det kunne nok like godt vore ein anna gjeng slik eg forstår det.

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av gacrux » søn 29 jun 2008 21:04

Mange gratulasjoner til FrodoTheDog og Sabeltann31!!!
Veldig imponerende insats, og jeg bøyer meg i støvet for en slik prestasjon!

Synd at det har blåst opp så mange rare debatter i etterkant.
Vet ikke om Frodo leser dette lenger, og om han ikke gjør det får noen i mafiaen sende det til ham.
Otto Milvang

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av -erling- » søn 29 jun 2008 21:34

Thorminator skrev: Snodig.... I arkiveringsloggen din står det vitterligen at det er pga. stopp på brua av flere som er årsaken til arkiveringen. Men nå var det visst et eneste team som direkte førte til at cachen ble arkivert?
Joda, du har rett i det. Jeg har vært sterkt inne på tanken om å arkivere Zone Zero tidligere, etter vettlaus adkomst fra stressa geocachere. Men jeg har kviet meg for å arkivere den ettersom jeg har fått mange bra tilbakemeldinger. Hele konseptet er at folk skal få seg en luftetur over Mjøsbrua, til fots eller på sykkel.

Etter siste besøk, der dere til og med skryter av den frekke metoden, så er nok nok. Dette handler ikke om å ta følgene på egen kropp og helse for dem som velger "snarveien". Her snakker vi om TRAFIKKEN på E6, og der er man såmenn ikke alene. Faren for å bringe andre trafikanter i ulykka er overhengende. Fartsgrensen er 80 over brua, det er IKKE plass til unnamanøvre, og sikten er ikke all verden. Først trodde jeg dere, i likhet med Whoelse & Co hadde tatt dere tid til en trasketur, og var skikkelig imponert over det.
Men, når alt kommer til alt var det vel på tide å avslutte eventyret med Zone Zero.
Snipp snapp.....
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av ArveAnd » søn 29 jun 2008 22:15

FrodoTheDog skrev:
-erling- skrev:
Thorminator skrev: Snodig.... I arkiveringsloggen din står det vitterligen at det er pga. stopp på brua av flere som er årsaken til arkiveringen. Men nå var det visst et eneste team som direkte førte til at cachen ble arkivert?
Joda, du har rett i det. Jeg har vært sterkt inne på tanken om å arkivere Zone Zero tidligere, etter vettlaus adkomst fra stressa geocachere. Men jeg har kviet meg for å arkivere den ettersom jeg har fått mange bra tilbakemeldinger. Hele konseptet er at folk skal få seg en luftetur over Mjøsbrua, til fots eller på sykkel.

Etter siste besøk, der dere til og med skryter av den frekke metoden, så er nok nok. Dette handler ikke om å ta følgene på egen kropp og helse for dem som velger "snarveien". Her snakker vi om TRAFIKKEN på E6, og der er man såmenn ikke alene. Faren for å bringe andre trafikanter i ulykka er overhengende. Fartsgrensen er 80 over brua, det er IKKE plass til unnamanøvre, og sikten er ikke all verden. Først trodde jeg dere, i likhet med Whoelse & Co hadde tatt dere tid til en trasketur, og var skikkelig imponert over det.
Men, når alt kommer til alt var det vel på tide å avslutte eventyret med Zone Zero.


Snipp snapp.....
Ja dette blir mitt siste svar og siste gang jeg er på dette forumet, det vi gjorde var ikke skryt, eller farlig, vi planla dette meget nøye for og ikke sette noen i fare, stoppen var ikke der cachen var, for det var for farligt, så stoppen var langt fra selve cachen, og jeg syns den ikke bør arkiveres, lag heller en multi ut av den, med sluttkordinatene da ute på brua, så er problemet løst.

Har også hatt fire fra Oslo på reid i grenland i går/i dag, som kjører inn på privat grunn, og råkjører, og blir spurt av grunneier hva de skal, men svarer ikke, og bare kjører avgårde. Hva skal man si til dette?

Takker for meg, alle de som har støttet meg, nå går det en mail til Anders99 om at jeg skal slettes fra dette forumet.
(og da hører jeg en latter fra noen som sikkert er meget glade for dette)

Og heldigvis så finns det mange hygglige geocachere der ute som jeg kan treffe, vi ses.

MVH
Til dere alle.
Pål

Frodo - beklagelig at dette er ditt siste svar. Veldig underlig at du her seier at stoppen var langt unna cachen - når du i loggen skriv følgande (sitat):
Og nød-blinken på bilen ble brukt en ca 5 ganger, ene gangen midt på Mjøsa, på brua, opp med panseret og fram med mobtlf og huet nede i motorrommet til vi fant cachen og fikk logget, ypperlig måte og få logget på, bare en meter fra cachen.
-----------------

Ein meter fra cachen.... langt unna?

Thorminator

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Thorminator » søn 29 jun 2008 22:46

arvekv skrev: Snodig at dette var noko å henge seg opp i også....
Snodig at du velger å henge deg nok opp i det til å kommentere det. ;)
arvekv skrev: Mao den hadde ikkje vorte arkivert dersom ikkje denne gjengen hadde gjort det slik - men det kunne nok like godt vore ein anna gjeng slik eg forstår det.
Ja, ut ifra GC loggen så ser det slik ut, men innlegget her levner liten tvil:
"Cachen arkiveres herved pga hasardiøs oppførsel fra siste besøkende."
-erling- skrev: Etter siste besøk, der dere til og med skryter av den frekke metoden
JEG er ikke "DERE" med mindre du ønsker alle cachere i et område omtalt som "dere".
Jeg var ikke med på noe rekordforsøk da jeg satt 9126 km unna, i Mexico, på bryllupsreise.
Cachene er logget under individuelle brukernavn, ikke under Grenlandsmafiaen, så her var det skivebom.

Om du hadde lest innlegget skikkelig var det eneste jeg reagerte på hvordan det plutselig fremsto som om det
ene og alene var ett team sin skyld at cachen ble arkivert, mens det i loggen din sto noe annet.
Alt annet dreide seg om at jeg faktisk forsto tankegangen og frustrasjonen din,
mens jeg samtidig påpekte mitt eget, og Groundspeak sitt, syn på saken ang. ansvarliggjøring av cacheeier.
At du like vel velger å arkivere en cache i et område som kan være såpass utsatt har jeg ingen problemer med å forstå.
FrodoTheDog skrev: Har også hatt fire fra Oslo på reid i grenland i går/i dag, som kjører inn på privat grunn, og råkjører, og blir spurt av grunneier hva de skal, men svarer ikke, og bare kjører avgårde.
Akkurat dette er veldig trist, spesiellt med tanke på at cacheeier fikk en klagetelefon fra grunneier ang. dette.
Men, både cacheeier og de som gjorde det vet hvem det dreier seg om, så sjåføren får forsøke å ta den til seg, og unngå slikt en annen gang.
Sist redigert av Thorminator den søn 29 jun 2008 22:58, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av PPJ » søn 29 jun 2008 23:31

Denne tråden viser til fulle hvor dumt power-caching kan bli.

Særlig når "rekordene" må settes stadig høyere.

Hvis det er riktig at tempo settes foran sikkerhet og hensyn til andre (råkjøring, ferdsel på privat grunn etc.) og er det jo direkte ødeleggende for geocaching!

Hvorfor må vi overta alt som oppfinnes i USA? Geocaching er et glimrende konsept, men vi bør kunne ha våre norske normer. Cacher med mening. Turer med mening. Kall det gjerne quali-caching.
8)
Bilde Bilde

Thorminator

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Thorminator » man 30 jun 2008 05:50

PPJ skrev:Denne tråden viser til fulle hvor dumt power-caching kan bli.
Nei, det viser hvor dum enkeltes oppførsel kan bli.
Ramponering av andres private grøntarealer er heller ikke så veldig mye å skryte av, og jeg tror ikke (uten å være sikker) at det var ment som et rekordforsøk av noe slag.
Men uttrykket quali-caching likte jeg. :D

Svar