Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Alt om geocaching
Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24
Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av ensewe » tor 14 aug 2008 12:41

squawker skrev: Ja, her er vi inne på forskjellen på et GPS (global positioning system) og en GPSr (GPS receiver). Det er fryktelig vanskelig å få plass til et GPS i lomma, og nærmest umulig å henge det om halsen. Likeledes forskjellen på EMP og en EMP-gun/generator/bombe. Men la gå. Jeg har etterhvert skjønt hva Hr. Vokalmangel har i lomma (tror jeg :lol:)
her er verdens minste spikkede flis: -> . <-
:lol:
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

krl69

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av krl69 » tor 14 aug 2008 12:43

anders99 skrev:
krl69 skrev:
squawker skrev: men jeg skjønte poenget til hbrx :-)
Du verden.
Jeg kan godt forklare det for deg?! :lol:

krl69

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av krl69 » tor 14 aug 2008 12:44

ensewe skrev:
squawker skrev: Ja, her er vi inne på forskjellen på et GPS (global positioning system) og en GPSr (GPS receiver). Det er fryktelig vanskelig å få plass til et GPS i lomma, og nærmest umulig å henge det om halsen. Likeledes forskjellen på EMP og en EMP-gun/generator/bombe. Men la gå. Jeg har etterhvert skjønt hva Hr. Vokalmangel har i lomma (tror jeg :lol:)
her er verdens minste spikkede flis: -> . <-
:lol:
:lol:

Brukeravatar
botta
Bruker
Bruker
Innlegg:169
Registrert:tor 22 nov 2007 01:36
Sted:Oslo

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av botta » tor 14 aug 2008 14:04

HaHa Moroooooo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :zzzzz: :zzzzz: :zzzzz:
MVH Botta

BildeBilde

krl69

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av krl69 » tor 14 aug 2008 14:21

botta skrev:HaHa Moroooooo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :zzzzz: :zzzzz: :zzzzz:
Ingen grunn til å henge med leppa her! :D

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av PPJ » tor 21 aug 2008 12:58

Da kan vi gratulere pjacklam med pallplass på Flest Funn i Norge!

Det ser ut til at han kombinerer powercaching med daytrading og har derved bykset forbi hhv hbrx som er en typisk powercacher og PPJ som daytradere.

:)
Bilde Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av pjacklam » tor 21 aug 2008 14:06

PPJ skrev:Da kan vi gratulere pjacklam med pallplass på Flest Funn i Norge!

Det ser ut til at han kombinerer powercaching med daytrading og har derved bykset forbi hhv hbrx som er en typisk powercacher og PPJ som daytradere.
Takk. For orden skyld: Pallplassen kom mer som en konsekvens enn et mål. Jeg vegrer meg mot å kalle det ‘raid’ eller ‘powercaching’, ettersom jeg tok meg tid til å se meg rundt, besøke folk jeg kjenner underveis, bruke god tid på å beskue skutene i Tall Ships’ Races i Bergen og andre ting som ikke hadde med caching å gjøre, og jeg tok meg tid til lange, gode middager på restaurant. Og på cacher om var våte tok jeg meg tid til å tørke både boks og hver eneste ting møysommelig før det hele ble pakket pent sammen. Jeg stresset ikke, men selvsagt hjelper det på antall funn å være relativt rask og lett til bens og å ha såpass cache-erfaring at mange cacher ble funnet raskt.

Jeg tror det ble et sted mellom 240 og 250 funn (og rundt 50 ikke-funn) i løpet av de ti dagene. Jeg har ikke det endelig tallet ennå. Det høye antallet DNF skyldes i stor grad det store antallet stenmurer, -vegger og -røyser som ble glatt hoppet over dersom et raskt søk med øynene på nullpunktet ikke ga noe resultat. Det er en formidabel jobb å logge, og jeg har logget et par gale datoer også, ser jeg, men det skal jeg rette etterhvert. Flere bilder kommer også.

Avataren er forresten fra cachen «Fanafjell» (GCD289), som var en av de beste opplevelsene underveis. En annen flott opplevelse var «Vest i Havet, -Golta» (GCZD5X), der jeg også har fått lagt inn et bilde. Det var mange flotte opplevelser underveis, så noen finrangering er umulig.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av mamoreb » søn 08 apr 2012 10:19

Denne tråden er visst ikke brukt på en stund. Vil tro det har vært en rekke rekorder av ulik karakter siden siste innlegg her. Men siden tråden om "500 funn på en dag" utviklet seg til en diskusjon om loggeteknikk m.m., og vi dessuten er forbi 500/dag nå, prøver jeg meg her:

3.4.12: Spikerfolket og Goffy67, 621 funn i Vestfold
5.4.12: Jejoms, LUDO og 10ern, 704 funn i Vestfold


7.4.12...?

Gratulerer med rekordene!
Bilde

Goffy67
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:6
Registrert:tir 03 jan 2012 09:02

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Goffy67 » søn 08 apr 2012 12:19

mamoreb skrev:Denne tråden er visst ikke brukt på en stund. Vil tro det har vært en rekke rekorder av ulik karakter siden siste innlegg her. Men siden tråden om "500 funn på en dag" utviklet seg til en diskusjon om loggeteknikk m.m., og vi dessuten er forbi 500/dag nå, prøver jeg meg her:

3.4.12: Spikerfolket og Goffy67, 621 funn i Vestfold
5.4.12: Jejoms, LUDO og 10ern, 704 funn i Vestfold


7.4.12...?

Gratulerer med rekordene!
Takk så mye for det :D Selv om gleden var kortvarig var det gøy når det sto på :shock:
Vi hadde en rask hoderegning og med 13 DNF og ca 100 cacher med ett halvt minutt kortere letetid ville det nok være mulig å slå den med 30-50 stk. Med dagens løyper og transportetapper.
Men over 80 er imponerende. Det er bare å ta av seg hatten og stille seg i rekken av gratulasjoner :D

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen

Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av tah69 » søn 08 apr 2012 13:34

122 sekunder i snitt pr logg er vel imponerende tall, men dette krever nok at man ikke utfører jobben alene noe som kanskje bør være et krav for å hevde en slik rekord.

Men uansett gratulerer med fantastiske tall i løpet av 24 timer

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av team fredrune » søn 08 apr 2012 15:00

Ja, her går det unna "Gunnar" :lol:
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

jejoms
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 apr 2009 09:45

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av jejoms » man 09 apr 2012 10:33

Nettopp ferdig med å logge 706 cacher etter et døgn i galskapens tegn. Noen personlige tanker om cachedøgnet vårt:
- denne rekorden kommer ikke til å vare veldig lenge. Vi hadde fremdeles tre timer igjen av døgnet da vi rullet inn i Sande. Klarte å plukke noen få til mot og i Drammen, men siden vi alle har funnet mange cacher derfra og mot Oslo ble vi enige om å call it a day. Litt leie også kan man si,
- Med powercacher har cachedøgning gått fra å være primært en øvelse i planlegging til å bli en tålmodighetsprøve. Utpaaturaldrisur og jeg hadde rekorden på 208 cacher et døgn i fjor uten å bruke trails. Da brukte vi kanskje 20 timer på sirlig planlegging, mens denne gangen var den delen av jobben unnagjort på en liten time.
- men selv om det er en tålmodighetsprøve er det overraskende gøy også. Noen små perioder hvor vi måtte jobbe med oss selv, men ellers gikk det unna.
- og jeg ser noen ymter frampå om at man bør være alene for å sette en slik rekord, man må gjøre det sånn og sånn osv. Ingen tvil om at vi fikset denne biffen ved å være tre nokså habile og dedikerte cachere. Alle trailcachene ble logget med fellesbruker, men vi hadde ikke brukt veldig mye lenger tid på å logge med alle tre navn. For min del er det sånn at dette er en powertrail og da kjører vi power. Noen kommer som sagt til å slå rekorden med samme utgangspunkt, så får andre ta rekorden i cacher på egen hånd, til fots, på sykkel eller lignende. Det er jo ikke sånn at Guiness står og passer på at alt går riktig for seg i veikanten heller :-)

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av LUDO » man 09 apr 2012 10:52

Ja, det var litt av et døgn.

Det er ikke fritt for at jeg er litt øm i kneet enda etter å ha løpt ut og inn av bilen i 21 timer. Vi kjørte et heftig tempo med få og korte pauser, snittet var på 33,6 cacher i timen, og da sakket vi ned litt på slutten når vi så hvor det bar. Rekorden ble vel 43 cacher i timen og vi hadde over 40 flere ganger. På halvveien lå vi vel an til å klare 850-900 på et døgn. Dersom det hadde vært nok cacher å ta av og vi holdt samme tempo hele veien, vel og merke.

Likevel vil jeg presisere at vi ikke gjorde som en del andre og slengte signaturen på første og beste sted - vi rullet ut og førte oss på neste ledige linje med dato og rullet loggene skikkelig sammen før vi satte dem på plass. Vi hadde 1 DNF på VVPT og 3 på Sande-Svelvik. Team Fredrunes trail hadde vi ingen på.

Jeg vil rette en takk til alle som har lagt ned så mye innsats i å legge ut alle disse cachene. Mye moro for mange! 8)

Både døgnet og loggingen i ettertid gikk langt enklere enn forventet, men det spørs nok om jeg gjør dette igjen.
Bilde Bilde
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av avigerus » man 09 apr 2012 11:00

Prestasjon det står respekt av!! Meget bra...selv om dere kanskje ikke fikk sett og opplevd så mye ved hver stopp...hehe
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av hstad » man 09 apr 2012 11:00

Gratulerer med ny rekord!!, bra jobbet!!!


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Svar