Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Alt om geocaching
ingsve
Senior
Senior
Sted: Lillesand
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av ingsve » man 09 apr 2012 12:27

Gratulerer med en fomidabel innsats. Vi prøvde deler av løypa Sande - Drammen i går og det var en moro opplevelse.
Bobil er ikke rette fremkomsmiddel for denne turen, og fruen (som ikke kjører bobilen) fikk noen litt vel lange spaserturer. Disse ble imidlertid oppveiet av cacherusen og vi var kjempefornøyde og rimelig slitne etter vel 60 funn, da vi bestemte oss for å ta kvelden. Men tilbake kommer vi - for å slå vår rekkord, da med bedre egnet transport. :D :D
Bilde

Synth75
Senior
Senior

Legg inn av Synth75 » man 09 apr 2012 14:52

Grattis med rekorden. Uansett god utholdenhet i 21 timer + reise til/fra.

Jeg tror heller ikke den holder. Vi kan vel forvente flere Power trailer, noe som gjør at det blir lettere i fremtiden

I tillegg er det bare kreativiteten som setter grenser. Nå er det greit å ikke trenge å signere logger og at ikke alle må være borte ved cachen og da er ikke spranget til å bruke flere biler særlig stort. Med 3 biler og 2 i hver bil, tar hver bil hver 3. cache og kan sikkert klare 100 i timen om det er en tett drive-in PT. Da er det bare antall biler og tettheten med PT's som setter begrensningene.
Finnes sikkert andre kreative løsninger også.

Spennende å se om det kommer flere trailer og hva som blir neste team sine regler.

thohar
Junior
Junior
Sted: Bergen

Legg inn av thohar » man 09 apr 2012 15:00

Synth75 skrev:Nå er det greit å ikke trenge å signere logger og at ikke alle må være borte ved cachen.
Er ikke dette en variant av sofacaching :?: :?

fotimyr
Bruker
Bruker

Legg inn av fotimyr » man 09 apr 2012 15:07

thohar skrev:Er ikke dette en variant av sofacaching :?: :?
Mener du lizm at sofacahing ikke er kreativt? :o

thohar
Junior
Junior

Legg inn av thohar » man 09 apr 2012 15:18

fotimyr skrev:Mener du lizm at sofacahing ikke er kreativt? :o
Nei, men jeg trodde det var et grunnleggende brudd på Groundspeaks retningslinjer

Synth75
Senior
Senior

Legg inn av Synth75 » man 09 apr 2012 16:12

thohar skrev:
Synth75 skrev:Nå er det greit å ikke trenge å signere logger og at ikke alle må være borte ved cachen.
Er ikke dette en variant av sofacaching :?: :?
Jo, og ikke i tråd med retningslinjene. Men, det er bare ett skritt videre fra dagens praksis. Jeg tror det er neste steg.

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Sted: Sande i Vestfold

Legg inn av Barskog » man 09 apr 2012 16:16

thohar skrev:
fotimyr skrev:Mener du lizm at sofacahing ikke er kreativt? :o
Nei, men jeg trodde det var et grunnleggende brudd på Groundspeaks retningslinjer
Det er vel det det hintes til og som er det store spørsmålet rundt power/møljelogging. Hvor langt kan man/kommer man til å strekke dette før det blir delvis useriøst. Eller har vi kanskje passert det punktet allerede i forhold til logging?
Når man ikke lenger trenger å logge selv, hva blir da retningslinjene? Holder det at jeg er med på turen? Må jeg sitte i samme bilen som han som logger for meg? Hva om jeg blir syk rett før eller under cachetur. Kan de da også fortsette å logge for meg, det var jo meningen å være med og om jeg sitter på i en annen bil (syk eller frisk) eller er hjemme utgjør jo ingen forskjell lenger...
OK, vet jeg strakk dette litt langt, men det er i denne retningen utvikling går, dessverre.
Samme for meg egentlig da det ikke er pga statistikk jeg bedriver denne aktiviteten. De PT jeg har logget har jeg tatt til gående fots, alle som én, foreløpig...
Uansett, happy caching :-)

thohar
Junior
Junior

Legg inn av thohar » man 09 apr 2012 16:35

Jeg skjønte visst ikke ironien her :oops: Men nå skjønner jeg bedre dem som tidligere har omtalt PT-er som en degenerert form for geocaching.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » man 09 apr 2012 19:33

Jeg tror vi må innfinne oss med at de rekordene som dukker opp på statistikksidene her på gcinfo, vil være satt på ulikt grunnlag.

Kan jeg foreslå at denne tråden brukes til å informere om rekorder av ulik karakter, gratulere, og gjerne at de som har satt rekordene forteller om hvordan de ble satt?

Og at diskusjoner om hva de forskjellige mener er riktig og ikke riktig mht. loggteknikk, powertrails m.m. gjøres i en av de andre trådene? Jeg foreslår Powertrails - money talks? for diskusjon om powertrails og 500 funn på et døgn? om loggteknikk.
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av team fredrune » ons 11 apr 2012 23:19

Idag tok vi en test for morroskyld.
Vi skulle ut å ha litt maintance på vår powertrail. Stoppet på noe av den enkleste strekningen hvor cachene er lettest å finne. Samtidig med en variasjon i avstand.
Vi sto parkert ved siden av #36. Satt i bilen å startet stoppeklokka:
Ut av bilen bort å "løfte" av cachen ( vise det til kamera, som kona filmer med i bilen ) henge den på plass igjen.
Inn i bilen kjøre raskt til #37, og gjenta prosedyre...
Så til #38 for så og kjøre "litt" over fartsgrensa til #39 og igjen ut av bilen og hente ned cache for å vise til kamera.
( PC'n ville ikke "ta imot" telefon idag.. så video'n får jeg ta ut i morgen )
Etter å ha satt meg i bilen igjen etter cache nr. 4 var tiden 2:55 minutter

Kom hjem og skulle "logge" 4 forskjellige cacher, under optimale forhold på spisebordet. la frem 4 stk containere og startet stoppeklokken og stoppet den i mellom hver logging.
Beholderne var med nye logger, slik at jeg trengte ikke rulle den langt ut før den gikk raskt inn igjen.
Etter 4 logginger stod totaltiden på 1:25 minutter

altså en totaltid på 4:20 minutter! som skulle gi 1:05 minutt pr. cache i snitt...
Dette er da "klokket" etter optimale forhold!
Sett at man i teorien skulle klart dette i 24 timer... skulle man da klare 1.329 cacher! Men, det er UMULIG!
Sett at man i teorien skulle klart dette på 1:30 pr. cache..... 960 cacher! Men, tror ikke det!
Sett at man i teorien skulle klart dette på 2:00 pr. cache..... 720 cacher! Tja, det forutsetter nesten at ALLE cacher er på et åpenbart sted!
Ut i fra disse tallene har man heller ingen god tid til "transport" etapper..

Si at man har 30 minutter transport etappe.. Inkludert toalettbesøk, mat, osv.( transport etappe = i mellom trailer )
1:05 = 1.301
1:30 = 940
2:00 = 705 Raskere en dette TROR jeg ikke noe på.. om man logger etter boka da synes kanskje den er tøff også, man har da ikke "mye" tid til leting.

Postet denne på "money talks tråden" kom litt feil :)

viewtopic.php?f=2&t=2841&start=120 Ligger også med bilder
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

HundenHera
Bruker
Bruker

Legg inn av HundenHera » tor 12 apr 2012 07:25

Dette minner mer og mer om min karriere som avisbud.
Sjarmerende.

//HH

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av team fredrune » tor 12 apr 2012 15:58

HundenHera skrev:Dette minner mer og mer om min karriere som avisbud.
Sjarmerende.

//HH
:lol: en slik karriere har vi også hatt :D likte det også jeg :D
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

bobby_peru
Junior
Junior

Legg inn av bobby_peru » ons 06 jun 2012 10:20

team fredrune skrev:Idag tok vi en test for morroskyld.
Vi skulle ut å ha litt maintance på vår powertrail. Stoppet på noe av den enkleste strekningen hvor cachene er lettest å finne. Samtidig med en variasjon i avstand.
Vi sto parkert ved siden av #36. Satt i bilen å startet stoppeklokka:
Ut av bilen bort å "løfte" av cachen ( vise det til kamera, som kona filmer med i bilen ) henge den på plass igjen.
Inn i bilen kjøre raskt til #37, og gjenta prosedyre...
Så til #38 for så og kjøre "litt" over fartsgrensa til #39 og igjen ut av bilen og hente ned cache for å vise til kamera.
( PC'n ville ikke "ta imot" telefon idag.. så video'n får jeg ta ut i morgen )
Etter å ha satt meg i bilen igjen etter cache nr. 4 var tiden 2:55 minutter

Kom hjem og skulle "logge" 4 forskjellige cacher, under optimale forhold på spisebordet. la frem 4 stk containere og startet stoppeklokken og stoppet den i mellom hver logging.
Beholderne var med nye logger, slik at jeg trengte ikke rulle den langt ut før den gikk raskt inn igjen.
Etter 4 logginger stod totaltiden på 1:25 minutter

altså en totaltid på 4:20 minutter! som skulle gi 1:05 minutt pr. cache i snitt...
Dette er da "klokket" etter optimale forhold!
Sett at man i teorien skulle klart dette i 24 timer... skulle man da klare 1.329 cacher! Men, det er UMULIG!
Sett at man i teorien skulle klart dette på 1:30 pr. cache..... 960 cacher! Men, tror ikke det!
Sett at man i teorien skulle klart dette på 2:00 pr. cache..... 720 cacher! Tja, det forutsetter nesten at ALLE cacher er på et åpenbart sted!
Ut i fra disse tallene har man heller ingen god tid til "transport" etapper..

Si at man har 30 minutter transport etappe.. Inkludert toalettbesøk, mat, osv.( transport etappe = i mellom trailer )
1:05 = 1.301
1:30 = 940
2:00 = 705 Raskere en dette TROR jeg ikke noe på.. om man logger etter boka da synes kanskje den er tøff også, man har da ikke "mye" tid til leting.

Postet denne på "money talks tråden" kom litt feil :)

viewtopic.php?f=2&t=2841&start=120 Ligger også med bilder

Ser at den nye rekorden nå er 721 funn på et døgn og da er vi vel i nærheten av de grensene Fred Rune utreder ovenfor. Kan vel uansett slå fast at det ikke har gått med mye tid til leting etter noen av cachene i Dalane PT'en på det døgnet der!

Interessant med slike rekorder når man bryter det hele ned i minutter og sekunder pr. cache...

Man gratulerer de nye rekordholderne!

lefr
Junior
Junior

Legg inn av lefr » ons 06 jun 2012 12:59

Rekorden er nok beint fram på heile 839 funn på eit døgn
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 4baef35ef7
Statistikken her på gcinfo er nok bare ikkje heilt oppdatert enda.

Men uansett: gratulerer til DoffeLoffe, Knuslet og Elinemg med rekord og med gjennomføring av det som må ha vore eit rimelig intenst cachedøgn!

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av bjorges » ons 06 jun 2012 13:06

Hatt av!!!! ^^ Friskt.
Bilde

Svar