"gode "Cacher i Oslo

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
hallaron
Junior
Junior

"gode "Cacher i Oslo

Legg inn av hallaron » man 07 apr 2008 15:06

Litt kryptisk tittel, men saken er som følger: Jeg er stedig vekk i Oslo og kunne tenke meg å ta en tur ut og få litt frisk luft samtidig som jeg kanskje kunne finne noen cacher. Jeg lurer derfor på om noen har noe område å anbefale. Jeg har bodd noe ganger oppe på voksenkollen, og området der oppe er jo flott. Sånn i utgangspunktet vil nok det være mitt førstevalg. Men på den annen side: jeg er ikke kjent og det kan jo være det er andre områder som er vel så fine.. Så hvor er favorittområdene? Hvor er det fint å ta seg en kvelds, eller morgentur?. Takknemlig for forslag!

Skallagrimsson
Nybegynner
Nybegynner

Re: "gode "Cacher i Oslo

Legg inn av Skallagrimsson » man 07 apr 2008 16:25

Akerselva fra Maridalsvannet til Oslofjorden er en fin tur. Har du sykkel, blir det en grei kveldstur. Ligger vel rundt 15 cacher nær elva.

Brukeravatar
hallaron
Junior
Junior

Legg inn av hallaron » man 07 apr 2008 16:40

Glimrende - da tar jeg med meg sykkelen!

gacrux
Senior
Senior
Sted: Langt syd i Oslo
Kontakt:

Legg inn av gacrux » man 07 apr 2008 17:35

Ja, Akerselva er fin.
Det er også mange fine cacher i området Holmenkollen- Tryvann
Otto Milvang

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Sted: Rødtvet, Oslo

Legg inn av Catch » man 07 apr 2008 18:32

Med sykkel, er det også mange fine muligheter i Lillomarka.
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Legg inn av ninad » man 07 apr 2008 19:49

- og for ikke å glemme Catch' gårscacher i Groruddalen. Hvis du ikke vil sykle helt dit, kan du jo ta sykkelen på t-banen. F.eks til Grorud og sykle tilbake langs rv4 Trondheimsveien (m/ sykkelvei), da finner du en god del cacher ved å ta avstikkere langs veien. "Hjem" til Voksenkollen kommer du ved f.eks å sykle langs Store Ringvei og ta banen fra Gaustad stoppested (eller ta banen fra Sinsen) - hvis du ikke vil sykle helt opp.

Bygdø er også en koselig (sykkeltur)område med noen cacher.

Det samme er Fornebulandet/Snarøya. Sykle eller ta sykkelen på toget til Lysaker, der og videre utover vil du finne masse cacher og samtidig se fjorden (og den store utbyggingen av området ved den gamle flyplassen).
Bilde Bilde

Brukeravatar
Verle
Bruker
Bruker
Sted: Bærum

Legg inn av Verle » man 07 apr 2008 20:37

Eller hva med nedover langs Lysakerelva (riktignok på grensa til Bærum). Her er det forholdsvis tett med bokser i ymse størrelser. Kan f.eks ta t-bane til Ekraveien og starte med grenseboksen ved Grini og så vandre nedover mot Lysaker, derfra går det busser og tog. Evt. kan du sykle ned via Bogstad (og ta med noen bokser der). Er noen steder det er litt kronglete med sykkel langs elva, da det er litt bratt og trapper (men jeg kom meg gjennom med sykkel i høst :D ).
Bilde

Brukeravatar
hallaron
Junior
Junior

Legg inn av hallaron » man 07 apr 2008 20:50

Takk for mange gode tips, denne uka blir det å bo nede i byen, Bogstaveien. blir sikkert en tur ved Akerselva eller på Bygdøy.da kan det jo faktisk bli en liten trimtur av det også - det trenges...

elimmen
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av elimmen » tir 08 apr 2008 00:02

Finfine cacher fra Parkveien til Majorstua! Eller fra Nasjonalteateret/universitetet - Majorstua

Ellers hadde jeg en flott tur i fjor, fra Frogneseteren til sentrum. Flere cacherike ruter å velge mellom - og gode cacher i fleng!

Brukeravatar
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Sted: Haugesund

Legg inn av Mr.Jacobsen » tir 08 apr 2008 00:12

elimmen skrev:Finfine cacher fra Parkveien til Majorstua! Eller fra Nasjonalteateret/universitetet - Majorstua

Ellers hadde jeg en flott tur i fjor, fra Frogneseteren til sentrum. Flere cacherike ruter å velge mellom - og gode cacher i fleng!
Den kan jeg skrive under på:-) Mange spennende cacher, fine spaserturer og noen halsbrekkende manøvre i Oslotrafikken:-)
Bilde

Brukeravatar
hallaron
Junior
Junior

Legg inn av hallaron » tir 08 apr 2008 08:28

Ser ut til at jeg må legge inn noen turer med litt mer dødtid i Oslo i tida fremover, jeg har aldri sett det som noe mål å bli mer enn høyst nødvendig i Oslo. Men Google earth taler sitt tydelige språk - det er mange cacher å ta av i Oslo.

Brukeravatar
rotis
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Stavanger

Legg inn av rotis » tir 08 apr 2008 09:58

har god erfaring med å plotte cacher inn på sporveienes rutekart, og så reise på kryss og tvers med dagskort. da kommer man seg raskt rundt, og kan dekke store avstander på kort tid.
Bilde Bilde

Brukeravatar
hallaron
Junior
Junior

Legg inn av hallaron » fre 11 apr 2008 08:28

Det falt seg sånn at det ble parkering av bil velholmenkollbakken og deretter surra jeg rundt i skauen der oppe i 2-3 timer.. Flott der oppe, en fin avveksling fra å sitte på hotellrommet.

anders99

Legg inn av anders99 » fre 11 apr 2008 08:45

hallaron skrev:Det falt seg sånn at det ble parkering av bil velholmenkollbakken og deretter surra jeg rundt i skauen der oppe i 2-3 timer.. Flott der oppe, en fin avveksling fra å sitte på hotellrommet.
Siden ingen allerede har nevnt det; bysykkel er også et godt alternativ når man cacher i Oslo. Da kan man komme kjapt rundt i et avgrenset område, for så ta bil/bane/trikk videre til neste sykkkelstativ.

Svar