Jule-Drammen 2012

Alt om geocaching
Svar
Synth75
Senior
Senior

Re: Jule-Drammen 2012

Legg inn av Synth75 » lør 08 des 2012 11:31

Det er jo en helt annen sak enn at reviewer kan låse cachen og sette publiseringstid. I den saken bes det om at cacheren selv kan sette tiden som en del av cacheoppføringen før innsendelse.

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Sted: Lier, Buskerud

Legg inn av Brakar » lør 08 des 2012 11:40

Raggsokk skrev:Jeg kan jo nevne at man bør ha varslingen i orden til den 21. hvis man har ambisjoner den dagen...
Skal vi kalle dette et opprop...?
Signeres!

Shekk your varsels!
(som det vel ville hett i en gammel (the) julekalender)
Bilde

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Team Vind » lør 08 des 2012 13:50

Hey

Pafus -1 --- Team Vind. -7,5

Ja min Julecache som var ønsket publisert i dag kl 17:00 plinget inn 09:30 :shock:

Ver vi klare på dette tidspunktet.....Nei.
Jeg hade akkurat kommet hjem etter en kjapp tur på jobb, og skulle ha med Pia the dog til Doktor Dyregod.
Gløggen var ikke engang blandet, Fruen var ikke engang i morgenkåpen og Helly01 satt i godstolen og så på barnetv. Pia the dog lå foran varmepumpa og ingen av disse var helt klare for dette, så det var bare for min del og nappe til seg pepperkaker og godteri+Pia og kjøre de få meterne ned for og være klar.
Når jeg kom var den aller ivrigste på plass allerede(lette på feil plass, hihi)
Vi fikk da etterhvert noen på besøk og det var hyggelig. Pia the dog hadde nok håpet på flere firebeinte(Bamse?), men etter ca 2,5 time i -10 så satte vi kursen hjem.
Dette ble desverre ikke helt det vi hadde planlagt, og vi støtter herved alla forslag om att CO blir den som står for publiserings tidspunkt.

Til bamse og Brakar, dere får tenne bål kl 07:00 og ha ved nok til en hel dag, siden dette viser seg og være noe usikkert når det gjeldet klokka. Vi skal gjøre så godt vi kan for og være der når det skjer:)
TeamVind + Pia the dog:)

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » lør 08 des 2012 15:35

Dere som har bedt om et spesielt tidspunkt og fått publisert på et annet; har dere fått tilbakemelding fra reviewer om at dette er i orden? I så fall burde det jo i det minste ha blitt sendt en melding om at det dessverre ikke lot seg gjøre å publisere på det avtalte tidspunktet likevel...
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Sted: Nesbygda (Svelvik)

Legg inn av AnnChristin86 » lør 08 des 2012 16:02

Syntes jo det er veldig kjedelig at de kommer helt feil (som den i dag) da kan i det minst reviewer si ifra at det ikke er mulig å legge ut på det tidspunktet! Det år jo blant annet meg til å vurdere om jeg bare dropper et "arrangement" og heller bare legger ut cachen og lar det være med det...
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » lør 08 des 2012 16:20

Dere som lager slike "Gløgg & Bål" arrangementer, hvorfor publiserer dere ikke dette som et Event?????

Og så kan dere slippe cachen på Eventet.

Og siden klokkene ikke går helt i vater om dagen, kan dere da ha Event klokken 16 og be om publisering klokken 22:00

Bare et forslag...

Og Event = Utlagt cache på eier statisikk Og "Funn" for de som møter opp.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » lør 08 des 2012 20:00

Beklager at jeg er litt off-topic i denne tråden, men kanskje det medfører mer oppmerksomhet rundt Jule-Drammen? :)
Synth75 skrev:Det er jo en helt annen sak enn at reviewer kan låse cachen og sette publiseringstid. I den saken bes det om at cacheren selv kan sette tiden som en del av cacheoppføringen før innsendelse.
I det gamle feedback-systemet som Groundspeak la ned (og fjernet alle spor etter) ca desember 2011, var det en solid diskusjon rundt dette med automatisk system for publisering på angitt tid. Hovedfokuset var på at reviewer burde kunne spesifisere tidspunkt for publisering, men noen argumenterte også for at utleggeren selv skulle kunne angi tidspunkt. Hvis ingen for med løgner i den diskusjonen, var iallfall ikke funksjonalitet for reviewer på plass den gang.

Lenken jeg la inn lenger oppe er den eneste lignende jeg finner i dag. Litt rart at man ikke finner igjen diskusjonen rundt reviewers mulighet. Det er nesten fristende å tro at denne muligheten er lagt inn, men holdt hemmelig, av Groundspeak - men jeg kan ikke helt skjønne at de ville finne på å gjøre dét. Det blir spennende å se om jeg får noe svar på spørsmålet i forumet.
Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Sted: Oslo/Lier

Legg inn av mariusno » lør 08 des 2012 22:42

Med over 300 julecacher som skal publiseres i år kan det vel forstås at noe av logistikken kan være vanskelig. Hele julecache-opplegget er jo kjempeflott, men jeg tror vi skal glede oss så lenge vi kan med at adventsluker er en mulighet.

Forrige gang jeg pratet med Makuta fortalte han at publisering er en manuell prosess, det er veldig mulig de har automatisert det den siste tiden, men jeg går, frem til jeg får annen håndfast informasjon ut ifra at det fortsatt er en manuell prosess.

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » søn 09 des 2012 00:59

For å komme litt on-topic igjen så er nå også min cache sendt inn til godkjenning. Det gikk lenger tid enn jeg hadde beregnet, for jammen tok en av de andre kalenderlukene plassen jeg hadde tenkt meg! Jaja, det som var plan B viser seg nå å fungere bedre enn plan A ville gjort, så da får vi bare håpe at reviewerne godtar den!
- Raggsokk

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Sted: Oslo/Lier

Legg inn av mariusno » søn 09 des 2012 11:13

Og jeg sitter med turklærne klare for dagens åpning... Snøfall skaper ivartfall julestemning!

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior

Legg inn av Cervis Venator » søn 09 des 2012 13:38

[quote="mariusno"]Med over 300 julecacher som skal publiseres i år kan det vel forstås at noe av logistikken kan være vanskelig. Hele julecache-opplegget er jo kjempeflott, men jeg tror vi skal glede oss så lenge vi kan med at adventsluker er en mulighet.

Hei.

Vi reviewere har 19 kalendere å holde styr på i år. Det er ca 450 cacher som skal publiserer på en bestemt dato og noen av de på bestemt tidspunkt. Publisering på et bestemt tidspunkt har i noen tilfelle ikke blitt riktig i henhold til ønske fra cacheeier. Dette kan skyldes så mangt. Vi har også andre ting å gjøre i denne søte adventstid. Familie og jobb er et stikkord. Vi sitter ikke ved pc hele døgnet og publiserer cacher. Men denne ordningen med adventsluker skal bli evalurt etter at julen er over. I henhold til Groundspeak har vi ingen plikt til å publisere cacher på dato og tid, men vi synes det er gøy når cacheeiere legger så mye arbeid i publisering av cacher. Oppmøte med julegløgg og julekaker er jo en fantastisk service for de som er ute og skal finne boksen.

Brukeravatar
pafus
Junior
Junior
Sted: Øvre Eiker

Legg inn av pafus » søn 09 des 2012 15:17

Cervis Venator skrev:Vi har også andre ting å gjøre i denne søte adventstid. Familie og jobb er et stikkord. Vi sitter ikke ved pc hele døgnet og publiserer cacher.
Dette har jeg full forståelse for og nå som skuffelsen (og gløggen) er ute av kroppen (måtte en del ganger på det lille huset i løpet av natta) er det ikke lenger noen såre følelser ovenfor reviewer-korpset. Håper dere rekker å få tatt noen luker i disse 19 kalenderne også da.
Bilde Bilde

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Team Vind » søn 09 des 2012 17:31

Hei

Venter vi ennå på dagens cache??

Team Vind.

Brukeravatar
pafus
Junior
Junior
Sted: Øvre Eiker

Legg inn av pafus » søn 09 des 2012 17:51

Team Vind skrev:Venter vi ennå på dagens cache??
Nei, den kom kl 12. Men det er en multi så du må ha satt opp varsel på disse for å få beskjed (akkurat som på fredag)
Bilde Bilde

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Team Vind » søn 09 des 2012 18:02

:(

Ser nå att mitt multi oppsett fra i går ikke ble lagret, det var synd.

Svar