Log my dog

Alt om geocaching
Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud
Re: Log my dog

Legg inn av Brakar » søn 25 nov 2012 11:50

BosseG skrev:@Brakar: skulle gjerne ha logget Bamse da vi møttes ved KIF-hytten for en uke siden. Håper vi møtes på event eller ved et eller annet gjemmested =8-)
Ettersom Bamse gikk med kløv denne dagen lå selen med taggen igjen hjemme, hvis ikke hadde jeg nok sørget for å henlede oppmerksomhet din på den lille blanke saken... :)

Jeg tillater meg imidlertid å sende deg IDen på PM så kan du selv velge å bruke den eller ikke, tross alt har du både truffet Bamse og funnet ut at han var "tagget". Ellers er vi ganske aktive om dagen, og kan komme til å dukke opp både her og der... :)
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Log my dog

Legg inn av BosseG » søn 25 nov 2012 17:48

"Piapelsen" er herved logget!
Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Log my dog

Legg inn av Brakar » søn 25 nov 2012 18:23

BosseG skrev:"Piapelsen" er herved logget!
Hmmm... kan jeg ha sendt deg feil kode? Piapelsen er naboen...
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Log my dog

Legg inn av BosseG » man 26 nov 2012 19:05

Brakar skrev:
BosseG skrev:"Piapelsen" er herved logget!
Hmmm... kan jeg ha sendt deg feil kode? Piapelsen er naboen...
Det var nok jeg som var på bærtur her. Iphone-appen funket ikke helt som jeg trodde. Men nå er Bamse riktig logget på PCen.
Bilde

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Log my dog

Legg inn av pilt73 » lør 01 des 2012 18:21

Brakar skrev:Ettersom Bamse gikk med kløv denne dagen lå selen med taggen igjen hjemme, hvis ikke hadde jeg nok sørget for å henlede oppmerksomhet din på den lille blanke saken... :)

Jeg tillater meg imidlertid å sende deg IDen på PM så kan du selv velge å bruke den eller ikke, tross alt har du både truffet Bamse og funnet ut at han var "tagget". Ellers er vi ganske aktive om dagen, og kan komme til å dukke opp både her og der... :)
Hvordan er det dere har gjort dette? Har dere registrert bikkja på en .... geocoin? (tagg?) for at den skal få nummer som kan logges og som den har på seg når dere er ute på cachetur med dyret? Opplys en stakkars fersking, please.

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Log my dog

Legg inn av pilt73 » lør 01 des 2012 18:27

pilt73 skrev:geocoin?
Eller travel bug er det vel det heter.

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:søn 22 jul 2012 19:13

Re: Log my dog

Legg inn av Team Vind » lør 01 des 2012 18:55

Hei

Hunden har et geoDog hundeskilt, Pia The Dog har et i halsbåndet:)
TeamVind + Pia the dog:)

Chevy-lpg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:fre 30 mar 2012 17:26
Sted:Sørum

Re: Log my dog

Legg inn av Chevy-lpg » søn 02 des 2012 13:56

Håper dette blir mer populært en bil logging

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Log my dog

Legg inn av Brakar » søn 02 des 2012 14:46

Chevy-lpg skrev:Håper dette blir mer populært en bil logging
Bilen settes gjerne igjen på nærmeste parkering,
bikkja blir med hele veien...

Brakars Bamse har allerede blitt logget en rekke ganger, både på event og på cacher.
Hjelper selvsagt (mer eller mindre) diskret å henvise til taggen.

Tror nok Log my dog har mer for seg enn Log my car.
Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Log my dog

Legg inn av AnnChristin86 » søn 02 des 2012 23:52

Biler er vel mer sjeldent å logge tror jeg, man legger ikke akkurat merke til et klistermerke i bakruta! Ingen har logga bilen min liksom, og kun en har logget bikkja da :p Men blir vel bedre når han blir med på f.eks kalender cacher og uteevents!
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Log my dog

Legg inn av thomfre » man 03 des 2012 00:03

AnnChristin86 skrev:Biler er vel mer sjeldent å logge tror jeg, man legger ikke akkurat merke til et klistermerke i bakruta!
Tja, hos oss tror jeg det er motsatt... Det er flere som har logga bilene våre enn bikkja...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Chevy-lpg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:fre 30 mar 2012 17:26
Sted:Sørum

Re: Log my dog

Legg inn av Chevy-lpg » tir 04 des 2012 07:39

AnnChristin86 skrev:Biler er vel mer sjeldent å logge tror jeg, man legger ikke akkurat merke til et klistermerke i bakruta! Ingen har logga bilen min liksom, og kun en har logget bikkja da :p Men blir vel bedre når han blir med på f.eks kalender cacher og uteevents!
Tror ikke jeg ville lagt merke til en liten tag på en hund heller. Føler vel egentlig at å henvise til den til folk som ikke ser den vil være som å stå nær Cach og fortelle hvor den er....

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Log my dog

Legg inn av Brakar » tir 04 des 2012 08:56

Chevy-lpg skrev:Tror ikke jeg ville lagt merke til en liten tag på en hund heller. Føler vel egentlig at å henvise til den til folk som ikke ser den vil være som å stå nær Cach og fortelle hvor den er....
Tja, kanskje... Opp til hver enkelt det, tenker jeg. En annen ting med "Log my dog" er at den fungerer nærmest som en egen bruker for hunden som kan sjekkes inn på cachene omtrent på samme måte som jeg. Gjør det også litt morsomt å se hvor langt han har "reist".
Bilde

Terkel10
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:tir 19 mar 2013 21:13

Re: Log my dog

Legg inn av Terkel10 » tir 09 apr 2013 15:43

Terkel: http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=4574460 Er også sporbar på sørlandet. Men jeg vurderer å sy koden på selene til hundene. Brikka skrangler sånn og så må folk så nærme for å se sporingskoden. Er ikke alle som vil opp i ansiktet på 80 cm ulvejeger selv om han er blond og krøllete :) Evt Vibri halsbånd med brodert sporingskode på?

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Log my dog

Legg inn av AnnChristin86 » tor 11 apr 2013 08:51

Sy på kode kan jo fungere. Men på sånn som min så er det så mye pels uansett at du ser ingenting som står verken på selen eller halsbåndet :p
Bilde

Svar