Cointest 3: Trackable week

Alt om geocaching
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
Cointest 3: Trackable week

Legg inn av mamoreb » ons 19 sep 2012 19:43

Hei,

Groundspeak har visst "Trackable week" denne uken. Jeg kunne godt tenke meg å se flere reisevenner i omløp i Norge, så da drar jeg igang en "cointest" igjen, i håp om å inspirere til at man sender ut reisevenner.

En cointest er en konkurranse (engelsk "contest") der du kan vinne en geocoin. Altså en coIntest. ;)

REGLER:
1. Du deltar i "cointesten" ved å poste et svar på dette innlegget, der du skriver hva slags oppdrag (mission) du ville gitt en geocoin hvis du skulle sende en ut på reise i dag.
2. Hvert medlem av forumet kan delta én gang.
3. Frist for å delta er 28. september kl 23.59.
4. Jeg bruker en tilfeldig nummer-generator for å trekke ut et innlegg-nummer som vinner. Jeg kommer altså ikke til å velge ut det "beste" svaret, men jeg blir glad om dere er kreative. Skulle jeg trekke ut et innlegg som ikke er gyldig som deltagelse (kommentarer på andres innlegg e.l.), trekker jeg på nytt.
5. Den som vinner kan gjøre hva man vil med geocoinen - sende den ut på det oppdraget man beskrev, velge et annet oppdrag, putte den i skuffen, gi den til bikkja, e.l. Den er din.
6. Hvilken geocoin man vinner er hemmelig inntil videre - jeg plukker den ut av skuffen min og sender den i posten etter fristen.
7. Hvis det viser seg at jeg bør lage noen flere regler, har jeg lov til det. :lol:
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av Raggsokk » ons 19 sep 2012 19:51

Flott tiltak, O Gavmilde Coinguru! :D

Sikkert dumt å være førstemann som poster her, men skitt au. Jeg ville kalt den 'Kompasset' og gitt følgende oppdrag:

"Denne TBen/GCen skal reise vekselvis i de fire himmelretningene i denne rekkefølgen: Nord, øst, sør, vest. Det vil si at førstemann som finner den anmodes på det sterkeste å legge den tilbake i en cache som er NORD for der den ble funnet. Nestemann legger den i en cache lenger ØST for der han/hun fant den. Etter å ha reist vestover går ferden nordover igjen, og Kompasset begynner på en ny runde. Sjekk kartet og les tidligere logger for å se hvilken himmelretning som er neste i rekken!"

Tror faktisk jeg sender ut en sånn en... hmmm... har jeg ikke et gammelt kompass liggende og slenge, tro? Inspirasjon herved mottatt!
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av tah69 » ons 19 sep 2012 22:08

Kunne godt tenkt meg å sette i omløp en reisevenn som har som mål å besøke alle D/T kombinasjoner og alle cachetyper minst 1 gang før den returnerer hjem. Kopi av loggen man har skrevet på chachen kan/ må også logges på reisevennen

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av Hvammen » ons 19 sep 2012 22:23

Artig å sende ut en reisevenn som skal holde seg innenfor ett fylke, men den får ikke "lov" til å besøke en cache den har besøkt tidligere...

Hneite
Junior
Junior
Innlegg:65
Registrert:fre 26 aug 2011 09:26

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av Hneite » tor 20 sep 2012 08:00

Ville sendt den på tur til HQ og så tilbake til en av mine egne cacher.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av bjorges » tor 20 sep 2012 08:09

Oppdraget må være å besøke den høyestliggende cache i hvert land i verden.
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av hstad » tor 20 sep 2012 08:23

Hva med å besøke alle kontinenter, kunne nok ta litt tid, men hadde vært interessant å se om det var mulig.

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av ingsve » tor 20 sep 2012 08:39

Et besøk i alle norske kommuner må vel bli en flott tur. (Satser på at alle har en cache når runden er ferdig )
Bilde

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av maristua » tor 20 sep 2012 09:36

TB'en skal besøke verden sydligste geocache, verden nordligste geocache, verdens østligste geocache og verdens vestligste geocache.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 20 sep 2012 09:42

Dagen før konkurransen ble utlyst satt jeg og vurderte om jeg skulle sende ut en av "Heddal Stavkirke" coinene mine. Den ville i så fall fått som oppdrag å besøke alle andre norske stavkirker som har egen cache.

Jeg har ikke bestemt meg for om, og i så fall når jeg skal sende den ut...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av avigerus » tor 20 sep 2012 09:51

Hva med et lite Fylkesrace? Altså at deltaker skal innom alle landest fylker før retur til morcachen?
Bilde

Sørlendinger
Junior
Junior
Innlegg:58
Registrert:tir 04 okt 2011 11:22
Sted:Lyngdal

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av Sørlendinger » tor 20 sep 2012 14:57

Jeg ville sendt en coin fra kapp til kapp. Inspirert av de to guttene som syklet, ville jeg ønska at min coin hadde reist til Nordkapp, også ned til Cape Agulhas. Også hjem til meg igjen :)
Slow cachere ;)

IamSnah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:søn 09 okt 2011 07:05
Sted:Ålesund

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av IamSnah » tor 20 sep 2012 15:46

Jeg ville sendt ut en som skulle besøke så mange flyplasser som mulig.

Satser på at den ville bli bra bereist etter hvert :-)


Mvh
IamSnah

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av sven-egil » tor 20 sep 2012 16:35

En som vil vandre i naturen :D
Bilde Bilde Bilde

NavBeit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:31
Registrert:lør 25 jun 2011 06:16

Re: Cointest 3: Trackable week

Legg inn av NavBeit » tor 20 sep 2012 16:37

Min skal reise Norge rundt. Starte i hovedstaden. Deretter til Lindesnes, så til en av mine cacher ved Vestkapp, videre til Nordkapp for så å avslutte i en av mine cacher i hovedstaden.

Svar