ETTERLYSNING: Stjålet ammo-boks, Drammen

Alt om geocaching
mariusno
Bruker
Bruker
Sted: Oslo/Lier

ETTERLYSNING: Stjålet ammo-boks, Drammen

Legg inn av mariusno » søn 02 sep 2012 16:51

Etter noen merkelige tilbakemeldinger om våt logg, samt lite glede over å finne en stor fin boks, begynte jeg å ane ugler i mosen. Så under en vedlikeholdsrunde med marlin85 var vi en tur oppe om den gjeldende cachen (http://coord.info/GC37B6T) ble mine antagelser bekreftet.

Igjen lå kun potetsalatboksen som inneholdt bytteting mm. Her var også loggboka stappa inn.

Cachen var av type ammoboks, merket på følgende måte (Dette er faktisk den gjeldende cachen):
https://www.dropbox.com/s/kkr61f4d8edcish/IMAG1421.jpg

Om noen ser noen mistenkelige lik geocacheboks, vennligst si ifra:)

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Re: ETTERLYSNING: Stjålet ammo-boks, Drammen

Legg inn av hstad » søn 02 sep 2012 17:00

Kvesser lynsjegaffelen og følger med!!

Mykje vyrdsamt
Hstad on Tapatalk

avigerus
Senior
Senior
Sted: Porsgrunn

Legg inn av avigerus » søn 02 sep 2012 18:42

Æsj, dette var sjofelt og stygt gjort... Måtte deres batterier i gps gå tomme, og tåken komme sigende....
Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Sted: Lier

Legg inn av marlin85 » søn 02 sep 2012 20:17

Vi får holde øynene åpne og følge med. Trist at noen stjeler. Geocaching skrifta på siden tok litt tid å mekke for mariusno.
Bilde

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Sted: Oslo/Lier

Legg inn av mariusno » søn 02 sep 2012 20:22

Vel, tid og tid. Det som tok tid var å skjære ut bokstavene i papp.

Denne tråden er mest for at jeg skulle få ut litt rant på nettet, over at folk tar boksene. Innholdet lå tross alt igjen, etter hva jeg har hørt fra finnere, noe utover. Så her er det noen som har lagt igjen innholdet på stedet.

Boksen var passe godt gjemt, så vil tro det er noen som har tilgang på koordinatene som har funnet den. Men selvsagt, kan være en helt vanlig muggler også, jeg skal ikke peke noen fingre. Om den skulle ha blitt funnet av "vanlige" folk, ville jeg trodd det hadde skjedd i sommer, nå ser det ut som boksen har vært borte helt siden mai.

Men, med dette slutter jeg å legge ut slike bokser i "semi-urbane" miljøer. Disse boksene vil fra nå av bare bli å finne utenfor allfarvei:)

-M

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Sted: Nesbygda (Svelvik)

Legg inn av AnnChristin86 » søn 02 sep 2012 23:52

Arg! Da hadde jeg blitt skikkelig forbanna!
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » man 03 sep 2012 20:00

Lurer på hodet til skurkene får plass i Amoboxen..... :twisted:

Er utrolig surt at folk rapper bokser.

Skal hode et våken øye om jeg ser noe mystisk på min vei!
Bilde Bilde Bilde

sjolja
Bruker
Bruker

Legg inn av sjolja » tor 06 sep 2012 22:44

Legg de ut som "Premium members only", da ligger de bare tilgjengelig for medlemmer som har interesse for dette.

siritje
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av siritje » fre 07 sep 2012 01:17

sjolja skrev:Legg de ut som "Premium members only", da ligger de bare tilgjengelig for medlemmer som har interesse for dette.
Flott løsning det, og en av hovedgrunnene til at jeg vurderer å kutte ut. For all del, hvorfor ikke gjøre ALLE cacher til premium? Slik som det er nå, så gidder jeg ikke lengre sjekke lenker til cacher som legges ut her - det er null vits i siden de er for den eksklusive klubben.

Dette minner ikke mye om det jeg ble introdusert for, og for å være ærlig så mister jeg mer og mer lysten på det. Tyveri er ikke bra, men det sjolja så "klokt" foreslår er heller ikke bra.

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Sted: Hedmark

Legg inn av Viking_Princess » fre 07 sep 2012 04:52

Jeg har 25 bokser liggende, bare to av dem er premium, så er ikke alle som velger det, men skjlnner godt hvorfor folki urbane strøk foretrekker dette!
Det er dyrt å bytte boks hver måned, og veldig surt når dem forsvinner titt og ofte.
Dem gjør det ikke for å ha en "eksklusiv klubb", men fordi det er noen som ødelegger for resten.
Men slik er det desverre med alt!

Det ligger mer en nok ikke premium cacher ute der og da!
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » fre 07 sep 2012 05:29

Premium tvinger seg frem mer og mer.

Jeg ser så utrolig stor forskjell på vedlikeholdsbehovet på mine som er Premium og vanlige.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Sted: Drammen

Legg inn av tah69 » fre 07 sep 2012 06:01

siritje skrev: Flott løsning det, og en av hovedgrunnene til at jeg vurderer å kutte ut. For all del, hvorfor ikke gjøre ALLE cacher til premium? Slik som det er nå, så gidder jeg ikke lengre sjekke lenker til cacher som legges ut her - det er null vits i siden de er for den eksklusive klubben.

Dette minner ikke mye om det jeg ble introdusert for, og for å være ærlig så mister jeg mer og mer lysten på det. Tyveri er ikke bra, men det sjolja så "klokt" foreslår er heller ikke bra.
Ser ikke noe problem med en slik ordning. For de som synes dette er gøy mener jeg at en kostnad på ca 50 øre dagen (30 dollar/år) ikke akkurat kvalifiserer til å få røde tall i regnskapet for noen.
Et premium medlemskap gir også mange fordeler både for uteligger og den som bare leter etter cacher.
Men jeg tror ikke det er noen fare for at alle Cacher vil bli Premium i fremtiden.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 07 sep 2012 08:39

Jeg har ingen Premium Only cacher, og flertallet av mine 68 cacher ligger i urbane strøk.
To av cachene forsvinner 1-2 ganger pr. år. Det kan jeg leve med. Der legger jeg selvsagt ikke ut dyre fine cachebokser.

Jeg ser at enkelte konsekvent legger ut alle sine nye cacher som Premium Only, det synes jeg er dumt. Selv ser jeg mange fordeler med å være premium member og har derfor vært det i flere år, men for nybegynnere som ikke vet om dette er noe de har lyst til å drive med, og for de som synes det er artig å ta en cache eller to når man er på tur i skogen en sjelden gang er ikke Premium medlemskap så aktuelt. Men Geocaching bør definitivt være for dem også.

Samtidig må jeg også si at jeg HAR forståelse for at enkelte cacher som er litt spesielle og som det er lagt mye arbeid ned i settes som Premium Only. Man må dessverre bare innse at det finnes de som ikke bryr seg om leken vår, og som heller vil ødelegge. Men Premium Only bør etter min mening være unntaket og ikke regelen.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » fre 07 sep 2012 11:06

Som alternativ til Premium Only foreslås å bruke multicacher. Erfaring fra egne cacher er at multier får merkelig få besøk, fordi de som er ute etter et kjapt og enkelt funn (eller en ammoboks) ikke gidder å bevege seg mer enn helt nødvendig. Det luker ut mange nybegynnere også siden de ikke skjønner hvordan de kommer seg videre til neste punkt (eller at det ER noe neste punkt) før de har litt erfaring, og innen da har de også fått litt mer forståelse for sporten.

Samt at det ikke hadde gjort noe med flere multier i Norge...
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Isa » fre 07 sep 2012 12:08

siritje skrev:
sjolja skrev:Legg de ut som "Premium members only", da ligger de bare tilgjengelig for medlemmer som har interesse for dette.
Flott løsning det, og en av hovedgrunnene til at jeg vurderer å kutte ut. For all del, hvorfor ikke gjøre ALLE cacher til premium? Slik som det er nå, så gidder jeg ikke lengre sjekke lenker til cacher som legges ut her - det er null vits i siden de er for den eksklusive klubben.

Okeeei.
For det første så er det ikke såå mange Premiumcacher enda. Så noe stort prolem kan det da vel ikke være.
Og det er vel ikke så vanskelig å forstå at noen velger at enkelte cacher skal være premiumcacher, når historier som denne kommer frem. Har man cacher som på nytt og på nytt forsvinner eller man har lagt veldig mye tid og penger i og derfor er litt redd for, så er det vel ikke så rart at man ønsker å gjøre cachene cachene mindre tilgjengelig. (Det "skumle" er jo at det i mange tilfeller tydeligvis er cacherne selv som muggler boksene..). Det er vel ikke såå vanskelig å f forstå?

"Eksklusive klubben"?
Det er da ingen eksklusiv klubb. Alle som vil kan bli premium member, og det koster ikke stort heller.

Svar