En fantastisk cachebeskrivelse

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

En fantastisk cachebeskrivelse

Legg inn av ninad » lør 04 aug 2012 22:20

Jeg må bare dele feriens høydepunkt hva gjelder cachebeskrivelser: Vittangi #1.

Det er en unnselig cache (våt plastpose) på et sted de færreste har hørt om (Vittangi midt på gläsbygden nord i Sverige).
I beskrivelsen poengterer CO Puzzelmartha at Vittangi er et sted i gokk (ligger mitt ute i ingenstans), og at cachen ligger ved den dølle kirken (ett anspråkslöst lågbudgetbygge från 1854), og at stedet har en "ett konkursat ICA".

Meget fornøyelig! Les beskrivelsen selv.

Rosinen i pølsa er beskrivelsen av skoaffären Uvéns (a la Mysterud på Sagene) på höger sida av vägen, hvor ingen visstnok kommer ut uten et par blomstrede gummistøvler eller noe annet fotvennlig. Jeg trengte et par gummistøvler selv, men butikken var stengt fordi herr Ulvén hadde sin halavnnen times lunsjpause. Etter vår egen lunsj på den lokale pizzeriaen, drevet av noen som lignet på kurdere og som serverte kylling i ris (godt), gikk vi tilbake, og fant innehaveren bak disken, med høreapparat og blåveis ("en mygg, inte min fru"). Etter kikking, prating og prøving sto vi der med hvert vårt skopar - men betaling? Her fantes ingen kortterminal, og tusen svenske kroner i kontanter hadde vi ikke. Vi over til matbutikken (forbi boden med dansebandmusikk på full guffe), men der var det ingenting å hente med norske kort. Tilbake hos hr. Ulvén endte handelen med at vi betalte i norske kroner - "för jag skall jo till Lofoten näste väcka"!
Bilde Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker

Re: En fantastisk cachebeskrivelse

Legg inn av AAHydeAndSeek » ons 08 aug 2012 22:27

Herlig. Og den Engelske oversettelsen gjør det enda bedre.
Bilde

Svar