Logging av cash som var borte

Alt om geocaching
Svar
Chevy-lpg
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Sørum

Legg inn av Chevy-lpg » tir 12 jun 2012 07:15

Jeg vet dette tema har vært oppe før, men har da hatt følelsen av at det da er den som ikke fant den som har logget funnet allikevel.

I mitt tilfelle fant jeg noen cach i Frankrike, men den ene var jeg ikke kar om å finne. Jeg ga opp til slutt. Så en grønn snor i treet, men det kunne jo også ha vært brukt til andre ting. Logget til slutt ikke funn.

Jeg fikk i går Mail fra eier av cach, hvor han skriver at hans cach var borte igjen, noe som tydeligvis hadde skjedd før, og at den nå igjen var erstattet av en ny boks. En annenting er vel hvor lurt det er av han når stedet tydeligvis er brent.

Dette med antall cach er ikke noe tema for meg, synes det bare er gøy å logge funn i et nytt land, noe jeg fikk gjort....

Hvordan forholder jeg meg til slike tilbakemeldinger? - jeg hadde jo selvsagt funnet den om den hadde vært der, men samtidig så overfor meg selv så har jeg ikke funnet den.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Sted: Trondheim

Re: Logging av cash som var borte

Legg inn av ok67 » tir 12 jun 2012 07:19

Du fann den ikkje, og den var tydelegvis borte, dermed loggar du ein DNF!

Chevy-lpg
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Chevy-lpg » tir 12 jun 2012 07:23

Hva er det som gjør at en cach eier ønsker at man skal logge funn når den ikke var der? Bare være grei med en turist?

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » tir 12 jun 2012 07:26

Han synes vel du fortjente funn siden du hadde reist heilt fra Norge for å logge cachen hans:)

:) Hstad

nomore
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av nomore » tir 12 jun 2012 08:38

Eg synes hovedregelen om at man skal føre navnet sin i loggen for å kunne rapportere funn, er veldig grei. Om du faktisk ikke fant boksen eller ikke kunne nå den så kan du heller ikke logge funn.

Eneste unntaket er dersom loggen er ødelagt eller er full. Men i slike tilfeller har man naturligvis med seg ny logg som man putter oppi :)

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Isa » tir 12 jun 2012 16:44

Navnet skal stå på den fysiske loggen, ellers er det ikke funn. Men snil av eier da!

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Sted: Hedmark

Legg inn av Viking_Princess » tir 12 jun 2012 17:05

Enig med de andre her, logge navn i boka = logge online.
Hvis den er borte, uansett utland eller ikke, er alltid surt, men den er jo ikke funnet, så da synes ikke jeg den fortjener en logg.
Man lurer jo bare seg sjøl da!
Bilde

Chevy-lpg
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Chevy-lpg » tir 12 jun 2012 19:05

Som sagt jeg ønsket ikke en oppblussing av denne diskusjonen igjen. Jeg har fulgt med på den i en annen tråd.

For meg var det også helt naturlig at jeg logget ikke funnet. Tilbakemeldingen om at den faktisk ikke var der styrket selvtilliten......

Har det noen betydning for cach eier om det blir logget funn eller ikke? - siden han sier jeg kan logge funn på den? - er det konkurranser cacheiere imellom ang mest treff?

maristua
Bruker
Bruker

Legg inn av maristua » tir 12 jun 2012 20:33

Kan du logge cachen hvis du kommer til stedet og bare finner loggarket med alle som har signert loggen før deg, men ingen cache?
Bilde

E-Lie
Bruker
Bruker

Legg inn av E-Lie » tir 12 jun 2012 22:12

maristua skrev:Kan du logge cachen hvis du kommer til stedet og bare finner loggarket med alle som har signert loggen før deg, men ingen cache?
Det gjorde i i Las Vegas. Der var loggen og en ziplock pose, men ingen boks. ingen tvil om at vi hadde funnet rett sted og logg. Da logger vi funn både gubben og jeg. Især når også tidligere logger tilsier at det er rett funn.

Svar