Den gode logg

Alt om geocaching
Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:
Re: Den gode logg

Legg inn av sven-egil » ons 02 mai 2012 17:32

Fin kampanje, men jeg lurer på om det virker?

Når folk ikke gidder å lese cachebeskrivelsen, hvordan skal de da få med seg dette??
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Den gode logg

Legg inn av thomfre » ons 02 mai 2012 17:38

sven-egil skrev:Fin kampanje, men jeg lurer på om det virker?

Når folk ikke gidder å lese cachebeskrivelsen, hvordan skal de da få med seg dette??
Kanskje det virker på noen?

Det er jo ikke sikkert det virker selv om de ser den, men det er jo lov å prøve :D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Den gode logg

Legg inn av Hvammen » ons 02 mai 2012 17:44

Noen blåser i det, slik et det bare. Jeg trodde selv at tftc var tilstrekkelig å skrive og trodde det var det som var normen. Tror faktisk det var en link til den gode loggen (svensk) som gjorde at jeg fikk øynene opp for hvorfor man skal skrive en god logg.

Noen vil lese dette og da er hensikten oppnådd!

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Den gode logg

Legg inn av arvf » ons 02 mai 2012 18:24

Husk å legge en slik lapp i selve cachen også, da. Kan jo hende den blir lest.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Den gode logg

Legg inn av thomfre » ons 02 mai 2012 19:07

arvf skrev:Husk å legge en slik lapp i selve cachen også, da. Kan jo hende den blir lest.
Ingen dum idé, kunne vært på første side i loggboka!
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
L1N0RG
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:tir 01 mai 2012 19:19
Sted:Akershus

Re: Den gode logg

Legg inn av L1N0RG » ons 02 mai 2012 21:03

Jeg lot meg inspirere av denne tråden og forsøkte å beskrive litt mer om opplevelsen av min #5 logg :)
http://coord.info/GC2VZYR
Bilde
Ett sted må man jo begynne. Hvor man ender er en helt annen sak..

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Den gode logg

Legg inn av Synth75 » ons 02 mai 2012 21:25

Denne fikk meg i godt humør. Ærlig logg, kanskje litt spisset. Skal en først ha en fellesdel i loggen, så er dette en fin måte. Finfin markalogg.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 20ee990140

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Den gode logg

Legg inn av hstad » ons 02 mai 2012 21:33

L1N0RG skrev:Jeg lot meg inspirere av denne tråden og forsøkte å beskrive litt mer om opplevelsen av min #5 logg :)
http://coord.info/GC2VZYR
kjempebra!!:) (og velkommen)


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Den gode logg

Legg inn av E-Lie » tor 03 mai 2012 06:34

Synth75 skrev:Denne fikk meg i godt humør. Ærlig logg, kanskje litt spisset. Skal en først ha en fellesdel i loggen, så er dette en fin måte. Finfin markalogg.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 20ee990140
Er neimen ikke helt sikker! Den dama er bare helt utrolig! Men jeg regner med at hun kommer på neste tisch. Da kan vi jo høre hvor spsiset den er?

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Den gode logg

Legg inn av Isa » fre 04 mai 2012 14:23

Bare for å sjekke om jeg har fått med meg dette rett.
Denne logoen er for å sette på cachesiden og eventuelt i selve boksen. Kampanjen går ikke ut på noe mer?

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Den gode logg

Legg inn av Kjedalen » fre 04 mai 2012 15:31

Isa skrev:Bare for å sjekke om jeg har fått med meg dette rett.
Denne logoen er for å sette på cachesiden og eventuelt i selve boksen. Kampanjen går ikke ut på noe mer?
Jeg har forstått det slik, selv om man med ordet "kampanje" gjerne tenker noe som skal skje i en tidsavgrenset periode. Jeg synes derfor dette kanskje kan misforstås og at en annen ordbruk muligens hadde vært bedre, men har nå likevel tatt dette inn på min nyeste cachebeskrivelse (Gollis).
BildeBilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Den gode logg

Legg inn av thomfre » fre 04 mai 2012 16:29

Isa skrev:Denne logoen er for å sette på cachesiden og eventuelt i selve boksen. Kampanjen går ikke ut på noe mer?
Det stemmer, alt vi kan gjøre er å ha den i cachebeskrivelsen og i cachen/loggboka.
Kjedalen skrev: Jeg har forstått det slik, selv om man med ordet "kampanje" gjerne tenker noe som skal skje i en tidsavgrenset periode. Jeg synes derfor dette kanskje kan misforstås og at en annen ordbruk muligens hadde vært bedre
Teksten er basert på den danske og den svenske versjonen, utifra det jeg kan se er ikke kampanje noe som er begrenset i tid... Men kom gjerne med forslag til bedre ord...
http://no.thefreedictionary.com/kampanje skrev: subst. m kampanje () [kɑm'pɑnjə] intensiv virksomhet for en bestemt sak/produkt, aksjon
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Den gode logg

Legg inn av Kjedalen » fre 04 mai 2012 17:18

thomfre skrev:Teksten er basert på den danske og den svenske versjonen, utifra det jeg kan se er ikke kampanje noe som er begrenset i tid... Men kom gjerne med forslag til bedre ord...
Jeg er ingen utdannet filolog selv om jeg interesserer meg for hvordan det norske språket brukes. Men jeg har sikkert hatt mange feiltrinn selv om dette både i cachebeskriveler, logger og her på forumet. Jeg kommenterte ut fra min "magefølelse" av hva jeg legger i ordet kampanje. Hvorvidt ordet har eksakt samme betydning i Norge som i Danmark og Sverige, kjenner jeg ikke til. Du ba oss jo komme med innspill til teksten før dette ble lagt ut, så jeg vil på ingen måte nå sette i gang en kampanje (!) for å få byttet ut ordet. Som jeg også skrev i forrige innlegg, har jeg selv allerede tatt "Den gode logg" i bruk, så jeg lever godt med dette. Flott initiativ du tok her! Nå kjenner jeg jo ikke din bakgrunn, men om en filolog ville komme med en betraktning om dette ordet, må de jo gjerne det!
Sist redigert av Kjedalen den fre 04 mai 2012 17:53, redigert 1 gang totalt.
BildeBilde

siritje
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:søn 15 apr 2012 17:54

Re: Den gode logg

Legg inn av siritje » fre 04 mai 2012 17:44

Jeg liker denne ideen :) Har egentlig bare et spørsmål - vil denne merkingen miste sin kraft dersom den ender på bortimot alle cacher?

PR og markedsføring er ikke min greie, så om noen vet mer hadde det vært godt å høre :)

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Den gode logg

Legg inn av thomfre » fre 04 mai 2012 17:47

siritje skrev:Jeg liker denne ideen :) Har egentlig bare et spørsmål - vil denne merkingen miste sin kraft dersom den ender på bortimot alle cacher?
Tror jeg ikke, det er vel da den vil virke best!
Et av "problemene" er jo at nybegynnere ser så mange TFTCer, TNLNSL osv at de tror det er normen...
Med denne overalt kan det hende flere får øynene opp for hva loggen kan brukes til :D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Svar