Manglende cache på OSL Gardermoen

Alt om geocaching
Bendersen
Nybegynner
Nybegynner

Manglende cache på OSL Gardermoen

Legg inn av Bendersen » tor 05 apr 2012 09:26

Hei og god påske!

Jeg så det var en GC og en TB i distriktet der jeg bor som hadde blitt liggende lenge. Den ene skulle rundt i Norge og den andre rundt i Skandinavia.
Tilfeldigvis måtte jeg en kjapp tur opp til OSL Gardermoen og rasket med meg GC'n og TB'n for å gi de en ny kicktsart.

Men når jeg kom opp til OSL terminalen og sjekket hvor det kunne være et tb hotell e.l så var jo det laaangt unna!

Burde det ikke vært en kjapp "transit-cache" der for både reisende og TB/GC?

Desverre bor jeg litt for langt unna og er for sjelden der oppe til å ta ansvar for en.

Hva sier dere?

mariusno
Bruker
Bruker
Sted: Oslo/Lier

Re: Manglende cache på OSL Gardermoen

Legg inn av mariusno » tor 05 apr 2012 09:38

Det var en (http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... ?wp=GCQQRN), men den måtte taes ned fordi skogen den var gjemt i skulle bli parkeringsplass.

Den skulle visstnok komme opp igjen i september, men ingenting skjedde...

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Sted: Tromsø

Legg inn av Tique » tor 05 apr 2012 09:41

Gjenopplive denne kanskje? http://coord.info/GCWARX
Syntes plasseringen var fin mtp. avstand til terminalen, men den var muligens ikke så veldig tilgjengelig om vinteren og det er jo en ulempe for et TB-hotell.
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior

Legg inn av Kjedalen » tor 05 apr 2012 10:31

Jeg savner også et TB-hotell her, men det som var ute i skogen var i vel lang gangavstand fra terminalen selv om jeg gikk dit et par ganger. Det jeg synes ødelegger på Gardermoen er at det ligger i alle fall én, kanskje to, mikro-mystery som beslaglegger det mest aktuelle området for et TB-hotell. (Den ene mysteryen har jeg ennå ikke løst, men koordinatene er plassert på flyplassen). Den mysteryen jeg løste var for så vidt morsom, men cachen burde vært lenger unna slik at det var plass til et TB-hotell i grei gangavstand fra terminalen. Men det burde være mulig å finne et sted som nå har åpnet seg etter den arkiverte "SAS-Railway Gardermoen". Så jeg håper jo at en cacher fra nærområdet griper denne muligheten og ser om det ikke skulle være mulig å finne et brukbart sted her.
BildeBilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » tor 05 apr 2012 12:24

Stedet der "SAS-Railway Gardermoen" lå, var veldig ideelt med tanke på tilgjengelighet fra terminalen. Kanskje ikke så greit når det er mye snø, men jeg er ikke sikker på om det finnes bedre alternativer i nærheten. Det kan ha vært problemer med mugglere der - det skal jo litt til at såpass store bokser forsvinner av seg selv.

Jeg har vurdert å legge ut en ny boks på stedet, uten å publisere den, for å teste om stedet er trygt. Om boksen får være i fred noen måneder, burde det være trygt å publisere og åpne for reisevenn-trafikk igjen. Men jeg er på Gardermoen ved ujevne mellomrom, og det er litt langt å reise om det skulle bli behov for raskt tilsyn.

Jeg støtter ønsket, og håper at noen i området rundt Gardermoen får lyst til å sette igang!
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Sted: Porsgrunn

Legg inn av avigerus » tor 05 apr 2012 17:09

Vel, gikk og gikk... Det går jo en gratis buss her, så de siste gangene jeg benyttet hotellet, ble ikke akkurat strevsomt. Trist at dette hotellet forsvant, for det var skikkelig forsegjort...og med god plass til både innlands-reisende og de som gjerne vil ut av landet....
Vel, den andre, nevnte cachen var vel også grei...men, plassen mener jeg var litt mer utsatt??
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior

Legg inn av Kjedalen » tor 05 apr 2012 18:01

Er det virkelig noe som er gratis på Gardermoen??? Jeg har inntrykk av at det meste er veeeeldig dyrt, for eksempel bussene til hotellene for folk noen få kilometer unna. Og ja, jeg benyttet apostlenes hester fra terminalen de par gangene jeg oppsøkte TB-hotellet. Men jeg er enig om at dette var et veldig flott TB-hotell, uten sammenligning det fineste jeg har funnet. Det er derfor synd at det tydeligvis ikke var mulig å finne en annen plassering til denne cachen.
BildeBilde

Brukeravatar
la6vma
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Dal

Legg inn av la6vma » søn 08 apr 2012 19:28

Jeg hadde tb hotellet på Gardermoen. Men som sagt tidligere her, måtte jeg fjerne den pga bygging av p-plasser. Var ikke så lett å sette opp noe nytt, fordi OSL ville ha noe å si om plassering. Etter 10-15 forsøk på plassering ga jeg midlertidig opp. Har fortsatt en dialog med OSL, så det kan hende jeg til slutt klarer å finne en plassering de er førnøyd med.

Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Sted: Ja
Kontakt:

Legg inn av Mostly Moose » søn 08 apr 2012 22:49

Been there, done that...
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 5db64bab67
Denne lå et minutts gange fra terminalbygget. Men loggene og historikken her illustrerer problematikken med en kjapp transit-cache.
Blant de mer barokke hendelsene var folk som slo seg til her for å drikke opp flyspriten sin, og ødelegge cachen i samme slengen.
M.M.
FTF er oppskrytt.

Bilde

Brukeravatar
Captain Hardy
Junior
Junior
Sted: Mafialand
Kontakt:

Legg inn av Captain Hardy » man 09 apr 2012 01:04

Syns absolutt det burde være en på Gardermoen, et TB-Hotell. Gjerne på terminalen en plass, hva med et skap med kodelås på eller lignende. Hadde jo sikkert gått an å tatt kontakt med OSL for å få en tillatelse for å sett opp noe slikt en plass. Dette burde jo stoppe problematikken med at de blir ødelagt og mugglet.

Noen som tar en slik ut fordring? :wink:
Bilde

Don't mess with a geocacher. We know all the best places to hide a body...

Brukeravatar
la6vma
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Dal

Legg inn av la6vma » man 09 apr 2012 11:23

Jeg har ikke tenkt på noe med kodelås. Jeg kan prøve å spørre OSL om det evt er en mulighet for en plassering i nærheten av terminalen.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » man 09 apr 2012 13:29

Siste fra synth75 skulle kanskje være i en annen tråd?
Bilde

Synth75
Senior
Senior

Legg inn av Synth75 » man 09 apr 2012 14:50

mamoreb skrev:Siste fra synth75 skulle kanskje være i en annen tråd?
Det har du helt rett i :oops:
Da er den flyttet, takk mamoreb :)

marlin85
Bruker
Bruker
Sted: Lier

Legg inn av marlin85 » man 09 apr 2012 15:37

Utrolig hva man får lov til så lenge man bare spørr og presenterer det på en fornuftig måte.
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Captain Hardy
Junior
Junior
Sted: Mafialand
Kontakt:

Legg inn av Captain Hardy » tir 10 apr 2012 19:51

la6vma skrev:Jeg har ikke tenkt på noe med kodelås. Jeg kan prøve å spørre OSL om det evt er en mulighet for en plassering i nærheten av terminalen.
Der ja! :D En slik respons jeg hadde håpet på, noen som tar initiativ ;-) Fortell oss gjerne om tilbakemeldingen fra OSL :-)
Bilde

Don't mess with a geocacher. We know all the best places to hide a body...

Svar