Powertrails - money talks?

Alt om geocaching
Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44
Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av JanIflisa » lør 28 apr 2012 08:01

Kolorabi skrev:Nå ble jeg genuint trist. Den nypubliserte Dalane Powertrail spammer over 20 sider med "siste cacher i Vest Agder". Nå er den funksjonen helt unyttig. Og hva skal jeg gjøre neste gang jeg skal laste ned cacher i Vest Agder til GPS-en? Jeg vil jo ikke ha tusen powertrail-cacher i systemet? Det er jo helt latterlig hele greia.
Dersom du er premium-medlem, kan du lage to pocket queries for området. En med dato fram til PT-ens publiseringsdato, og en fra dagen etter.

Ellers så har vel en PT cacher i som regel samme størrelse. Du kan prøve å luke bort den størrelsen i et PQ. Eller drive-in attributt? Andre attributter? (Langt fra optimale forslag, men...)
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av Catch » lør 28 apr 2012 08:20

JanIflisa skrev:
Kolorabi skrev:Nå ble jeg genuint trist. Den nypubliserte Dalane Powertrail spammer over 20 sider med "siste cacher i Vest Agder". Nå er den funksjonen helt unyttig. Og hva skal jeg gjøre neste gang jeg skal laste ned cacher i Vest Agder til GPS-en? Jeg vil jo ikke ha tusen powertrail-cacher i systemet? Det er jo helt latterlig hele greia.
Dersom du er premium-medlem, kan du lage to pocket queries for området. En med dato fram til PT-ens publiseringsdato, og en fra dagen etter.

Ellers så har vel en PT cacher i som regel samme størrelse. Du kan prøve å luke bort den størrelsen i et PQ. Eller drive-in attributt? Andre attributter? (Langt fra optimale forslag, men...)
Man kan vel bruke funksjonen "Ignorer Oppføringen" til slikt ?
Ignore.jpg
Ignore.jpg (13.94kiB)Vist 9146 ganger
Mvh Catch
Bilde

Kolorabi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:tor 16 feb 2012 16:38

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av Kolorabi » lør 28 apr 2012 09:54

Catch skrev: Man kan vel bruke funksjonen "Ignorer Oppføringen" til slikt ?
Ja, det ble nevnt tidligere. Men det er 850 cacher her. Litt mange å gå gjennom manuelt.

Jeg håper også det kommer en PowerTrail-attributt.

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av -erling- » lør 28 apr 2012 10:24

Jaja, folk får gjøre hva de vil, men for meg er Powertrails hinsides alt som har med geocaching å gjøre. Blir interessant å se hvordan evnen og viljen til vedlikehold blir etterhvert.
Ser frem til en egen attributt så det bli litt lettere å vedlikeholde GSAK-basen over alle norske cacher.
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

Brukeravatar
synsol
Junior
Junior
Innlegg:75
Registrert:man 23 aug 2010 17:48
Sted:Birkeland

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av synsol » lør 28 apr 2012 10:56

Hvis man bruker "ignorer oppføringen" hvordan fjernes den i ettertid hvis man vil ha cachen tilbake i listen?
I'd rather be geocaching..

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av -erling- » lør 28 apr 2012 11:00

synsol skrev:Hvis man bruker "ignorer oppføringen" hvordan fjernes den i ettertid hvis man vil ha cachen tilbake i listen?
Søk opp cachen. Velg [Ignore listing] og [Yes, I want to restore it].
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

Brukeravatar
synsol
Junior
Junior
Innlegg:75
Registrert:man 23 aug 2010 17:48
Sted:Birkeland

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av synsol » lør 28 apr 2012 11:01

synsol skrev:Hvis man bruker "ignorer oppføringen" hvordan fjernes den i ettertid hvis man vil ha cachen tilbake i listen?
Jeg fant ut av det...
I'd rather be geocaching..

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av arvf » lør 28 apr 2012 14:22

ArveAnd skrev:Powertrailen er omlag 250 km lang, og består av 850 cacher som er lagt ut langs lite trafikkerte vegar i området.
Det er ikke selve powertrailene jeg har noe imot, mer det at vi blir teppebombet med alle cachene på én og samme dag når PT-ene blir etablert. Før eller siden fører det til at en PQ på én dag vil generere flere enn 1000 cacher, og da står vi der.

Rent bortsett fra det har jeg hi-vis-klær, roterende blinklys på taket og «ze flashing bed knobs» i bakruten, så jeg er klar for å ta en powertrail når som helst.
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av ArveAnd » lør 28 apr 2012 14:24

arvf skrev:
ArveAnd skrev:Powertrailen er omlag 250 km lang, og består av 850 cacher som er lagt ut langs lite trafikkerte vegar i området.
Det er ikke selve powertrailene jeg har noe imot, mer det at vi blir teppebombet med alle cachene på én og samme dag når PT-ene blir etablert. Før eller siden fører det til at en PQ på én dag vil generere flere enn 1000 cacher, og da står vi der.
Denne siste har jo ikkje kome på aktuell dato - enda iallefall. "Hidden dato" strekker seg fra september og fram til no... det er minst like irriterande. Eg har oppdatert PQane mine, men det skulle ikkje forundre meg om dato blir endra - og då må eg endre PQane att....

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av -erling- » lør 28 apr 2012 15:30

Ved å utelukke datoene for utlegging/publisering av kraftstiene mister vi jo de andre cachene som blir publisert samtidig.
Det er en betydelig jobb å ignorere alle. Men hvis man velger tidspunkt med liten trafikk på gc.com går det faktisk an. Jeg klarer ca 300 i timen, og i dag har jeg ignorert ca 500 på Dalane PT. Bare å jobbe videre - puh...
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av -erling- » søn 29 apr 2012 14:46

Da er jobben gjort - i denne omgang. 1500 PT-cacher lagt i IGNORE-kurven. Én for én. :oops: Så er det bare å vente på neste "byge". Jeg drister meg imidlertid til å komme med en spådom om at Powertrails snart går av moten :roll: .
Et spørsmål har imidlertid dukket opp gjennom denne formidable jobben: Har det gått ut et bud fra Keiser Augustus om at disse PT-cachene skal være Premium Member? Ikke det at det betyr noe for meg, men jeg bare lurer...
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

bobby_peru
Junior
Junior
Innlegg:60
Registrert:fre 27 mai 2011 15:20

Powertrails - money talks?

Legg inn av bobby_peru » søn 29 apr 2012 15:13

Imponerende med disse PT-haterne. Ikke bare gidder de å enkeltignorere 1500 cacher - de finner det også opportunt å holde alle oss andre orientert underveis i prosessen.

En "smule" demonstrativt kanskje, men hver sin lyst.

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Powertrails - money talks?

Legg inn av hstad » søn 29 apr 2012 15:34

bobby_peru skrev:Imponerende med disse PT-haterne. Ikke bare gidder de å enkeltignorere 1500 cacher - de finner det også opportunt å holde alle oss andre orientert underveis i prosessen.

En "smule" demonstrativt kanskje, men hver sin lyst.
den tanken slo meg også:)
Synes dere som legger ut PT skal ha skryt eg, det må da være forferdelig tidkrevende! Håper det snart kommer ein i nærområdet her også:)


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av -erling- » søn 29 apr 2012 15:42

Et lite tips til eventuelle andre PT-hatere: Husk å hake av for "Are not on my ignore list", i Pocket Query, ellers er jobben fånyttes.
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av mariusno » søn 29 apr 2012 15:51

Grunnen til å legge PTer i ignorerelist er mange. Blant annet er det ikke lenger mulig å på en nyttig PQ i vestfold uten.

Selv var jeg så lat at jeg automatiserte prosessen. Da ble det 200 i minuttet.

Jeg ser nytten av et eget attribut for PT, så slipper man å måtte gå til det steg å ignorere cacher. Nå er hvertfall PQene mine fine, og kartet ryddig.

Svar