Powertrails - money talks?

Alt om geocaching
Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Sted:Christianssand
Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av Hofstad » fre 27 apr 2012 19:55

...og der ble plutselig oppgaven med å renske Vest-Agder for ufunnede cacher skjøvet mange hakk tilbake. :x
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Sted:Porsgrunn

Legg inn av avigerus » fre 27 apr 2012 21:12

Hoppet litt i stolen av antallet.... Vi hadde planlagt en liten tur over til Rogaland den 05.07 og noen få dager, men nå tror jeg vi må bli en god uke skal vi rekke denne... og da gjennstår selvsagt de vi hadde tenkt å besøke. Hmmmmm, denne sommerfeiren blir ikke som planlagt...hehe.

Vi hadde nemlig også lyst til å besøke Rendalen, men da jeg leste innlegget om at 850 er småtteri og at det der kommer uante saker, er jeg redd sommerferien på fire uker ikke strekker til.....
Bilde

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Legg inn av PPJ » fre 27 apr 2012 21:21

avigerus skrev:Hoppet litt i stolen av antallet.... Vi hadde planlagt en liten tur over til Rogaland den 05.07 og noen få dager, men nå tror jeg vi må bli en god uke skal vi rekke denne... og da gjennstår selvsagt de vi hadde tenkt å besøke. Hmmmmm, denne sommerfeiren blir ikke som planlagt...hehe.

Vi hadde nemlig også lyst til å besøke Rendalen, men da jeg leste innlegget om at 850 er småtteri og at det der kommer uante saker, er jeg redd sommerferien på fire uker ikke strekker til.....
Dette er godt nytt for oljebransjen ...

Lenge leve enfoldet!
:lol:
Bilde Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » fre 27 apr 2012 21:40

PPJ skrev:
avigerus skrev:Hoppet litt i stolen av antallet.... Vi hadde planlagt en liten tur over til Rogaland den 05.07 og noen få dager, men nå tror jeg vi må bli en god uke skal vi rekke denne... og da gjennstår selvsagt de vi hadde tenkt å besøke. Hmmmmm, denne sommerfeiren blir ikke som planlagt...hehe.

Dette er godt nytt for oljebransjen ...

Lenge leve enfoldet!
:lol:
Snarere mangfold, ekstremt mangfold:):)

Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Trikinov
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Trikinov » fre 27 apr 2012 22:00

Dette kommer til å ta tid.....

Regner man 10 minutter / cache inkludert kjøring osv. Så snakker vi om 5,9 døgn, uten stopp.

Dette går på helsen løs.

Trikinov

Kolorabi
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Kolorabi » fre 27 apr 2012 22:25

Nå ble jeg genuint trist. Den nypubliserte Dalane Powertrail spammer over 20 sider med "siste cacher i Vest Agder". Nå er den funksjonen helt unyttig. Og hva skal jeg gjøre neste gang jeg skal laste ned cacher i Vest Agder til GPS-en? Jeg vil jo ikke ha tusen powertrail-cacher i systemet? Det er jo helt latterlig hele greia.

kassimaja
Styret
Sted:Rendalen

Legg inn av kassimaja » fre 27 apr 2012 22:39

Du kan da bruke gsak og filtrere ut de cachene du vil ha med deg og la resten ligge
Kassimaja

Bilde Bilde

Kolorabi
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Kolorabi » fre 27 apr 2012 22:42

GSAK er vanskelig og det koster penger. Men takk for tipset. Jeg MÅ vel kjøpe, lære og bruke det hvis jeg skal fortsette geocaching, gøy at ting som en gang var så lett plutselig skal bli så komplisert.

Synth75
Senior
Senior

Legg inn av Synth75 » fre 27 apr 2012 22:48

Kolorabi skrev:Nå ble jeg genuint trist. Den nypubliserte Dalane Powertrail spammer over 20 sider med "siste cacher i Vest Agder". Nå er den funksjonen helt unyttig. Og hva skal jeg gjøre neste gang jeg skal laste ned cacher i Vest Agder til GPS-en? Jeg vil jo ikke ha tusen powertrail-cacher i systemet? Det er jo helt latterlig hele greia.
Ikke vet jeg om det går på en enkel måte, men putt dem på "ignore" (der de hører hjemme). Da kommer de vel heller ikke med på PQ'ene dine?

Kolorabi
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Kolorabi » fre 27 apr 2012 23:03

Synth75 skrev:
Kolorabi skrev: Ikke vet jeg om det går på en enkel måte, men putt dem på "ignore" (der de hører hjemme). Da kommer de vel heller ikke med på PQ'ene dine?
Litt mange å gjøre det på da...

Jeg synes det er trist å være så negativ til noe som noen åpenbart har lagt så mye arbeid i, så jeg skal sutre et annet sted. Hadde jeg bare kunnet ignorere det, men jeg kan jo ikke det. Nå må jeg gå 20 sider tilbake for å finne halvnye cacher i min omegn, og lære GSAK for å slippe å fylle GPS-en med disse tingene. Jeg opplever det som demotiverende og surt. Håper for hobbyens skyld at jeg er i minoriteten.

Edit: Skal jeg si noe positivt om denne PT-en må det være at man tydeligvis har lagt ned ekstra arbeid i cacher plassert på severdige steder og kirker. Det synes jeg er bra av dem, og de kan det tenkes jeg besøker. Jeg liker virkelig ikke å være grinebiter og gjøre dagen sur for noen som har lagt så mye arbeid i dette. Det er bare en helt annen type geocaching enn det jeg er interessert i, og samtidig påvirker det som nevnt "min" form for geocaching på en uheldig måte. Det er den påvirkningen som er problemet, jeg har ikke noe i mot mangfold eller at andre folk har andre måter å kose seg med caching.

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » fre 27 apr 2012 23:17

Eg synes det er litt rart å klage på at det er mange nye cacher i nærområdet, hvis det er spesielle man er ute etter er det vel bare å søke fram den i kartet på gc.com. PT ligger jo som regel på rekke og er enkle å skille ut.
PT cacher kan selvfølgelig være intetsigende, men det er det jammen mange andre cacher som er også!! Og igjen, bruk kartet og velg de cachene du vil ta der, så slipper du å bry deg om de andre:)

Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
thomfre
Styret
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Legg inn av thomfre » fre 27 apr 2012 23:19

Kolorabi skrev:GSAK er vanskelig og det koster penger. Men takk for tipset. Jeg MÅ vel kjøpe, lære og bruke det hvis jeg skal fortsette geocaching, gøy at ting som en gang var så lett plutselig skal bli så komplisert.
GSAK er ikke så vanskelig, og det koster ikke penger så lenge du kan leve med å få beskjed om at du ikke har betalt hver gang du starter opp...

Men det er vel på tide at det kommer et Powertrail-attributt snart:D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » fre 27 apr 2012 23:22

thomfre skrev: Men det er vel på tide at det kommer et Powertrail-attributt snart:D
Den tanken slo meg også;)

Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Sted:Egersund, Rogaland

Legg inn av bjoff » fre 27 apr 2012 23:42

Kanskje jeg burde vært stille her ettersom jeg er en av utleggerne i den nye PT'en, og det høres kanskje feil ut når jeg sier det, men jeg faktisk enig i alle de siste postene her..

Det at man må bla seg noen sider tilbake i listen på web'en er heldigvis et forbigående problem og løses etterhvert som det dukker opp nye cacher. Men et attributt for PT'er hadde vært en fin måte å unngått disse for de som uansett ikke har interesse for slikt. Men noe slikt finnes dessverre ikke i dag. Dog kan antagelig mye gjøres med bruk av de attributtene som finnes i dag, alle cachene i denne løypen er merket med tre attibutter (Ikke vintersikker, sykling ok, park&grab) slik at man atageligvis kan slippe unna disse i en PQ dersom man ønsker det.

Når det gjelder argumentet om at man ønsker å ha funnet alle cachene i et fylke skjønner jeg denne ettersom jeg i en periode bare manglet en cache på å ha smileansikt på alle cachene i Dalane-kommunene, men så dukket det opp en cache man måtte ha båt for å besøke, og da dabbet interessen for dette målet endel, og jeg har enda ikke alle. Dog er jeg glad for alle cachene som har dukket opp etter dette, selv om jeg ikke har funnet, eller kanskje aldri vil finne alle.

For min del er jeg glad for at mangfoldet med caching er så stort som det er. En dag kan jeg kose meg på en lang fjelltur og finne en enkel cache og virkelig verdsette denne, mens jeg neste dag kan kjøre eller sykle avgårde og logge massevis av hver for seg ikke så spennende cacher, men summen gir et utbytte det også. Og i dag var det altså endel av sistnevnte type cacher som ble publisert.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Legg inn av thomfre » fre 27 apr 2012 23:50

bjoff skrev:For min del er jeg glad for at mangfoldet med caching er så stort som det er. En dag kan jeg kose meg på en lang fjelltur og finne en enkel cache og virkelig verdsette denne, mens jeg neste dag kan kjøre eller sykle avgårde og logge massevis av hver for seg ikke så spennende cacher, men summen gir et utbytte det også. Og i dag var det altså endel av sistnevnte type cacher som ble publisert.
Noe av styrken til Geocaching er vel at det finnes cacher som passer til alle... Noen liker Powertrails, andre liker fjellcacher - og noen liker til og med begge deler.

Derfor er det bra at noen tar seg tid til å legge ut - enten det er den ene eller andre typen.
850 cacher er veldig mye! Det er imponerende at noen (antar det er snakk om en del utleggere her) har tatt seg tid til å gjøre all den jobben det må ha vært - for ikke å snakke om reviewerne som fikk alt ut i dag!

Når det begynner å bli så mange powertrails i det lille landet vårt kunne det vært artig å regnet ut cachetettheten i landet, og sammenlignet det med andre land - det må da begynne å bli ganske tett her etterhvert..?
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Svar