Powertrails - money talks?

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
krl69
Senior
Senior

Re: Powertrails - money talks?

Legg inn av krl69 » man 26 mar 2012 22:26

ArveAnd skrev:Det slår meg at det kan ikkje vere mykje spennande å vise fram i Vestfold sidan det kom enda ein PT. Nyhetsinteressen omkring PT i Vestfold forsvann vel i utgangspunktet med den første, den andre fekk meg til å undre - og den tredje til å konkludere.

Og no er vel egentleg spørsmålet: Når kjem den neste PTen i Vestfold...?
Slapp av - det er allerede gjort beregninger for Vestfold på hvor mange cacher det er plass til. Det er fortsatt over 83.000 cacher som kan utplasseres, både på fastland og øyer og da med optimal plassering. Muligens er det en del av dem som kanskje ikke blir godkjent osv, men i teorien...

Men det er altså valgt nok en kjedelig veistrekning i Vestfold som sannsynligvis ikke har severdigheter innenfor 161m radius per cache. Da kan det vel likegodt ligge en PT der. Men hvordan får man ignorert over 700 cacher effektivt fra gc kartet da? :shock: 8)

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av team fredrune » tir 27 mar 2012 06:24

Om det er en trøst til "tvilerne", så er det nå allerede pga PT 1 og 2 begynt å komme inntekter i Sandefjord :) Flere Svensker har nå besøkt oss, og ligget på Hotell :o)
Disse tok med seg rundt 540 cacher i helgen. Ergo, fler en PT cacher. De har løst Mystery's og hatt en runde i nærområdet her.. Om de har besøkt Vestfold's perler? Nei, ikke denne gangen. Men, dette gjør at man trekker flere folk hit og kanskje de tar ferien sin i Vestfold og Telemark traktene?! Flott om vi kan få opp antallet annerledes turister :)

- Storforbrukere av Bensin/Diesel
- Pølse
- Hotell / Camping
- osv

Er folk i disse traktene i en uke, garanterer vi at de ser ganske mye flott ^^
Det er jo flott! synes vi da :)
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » tir 27 mar 2012 06:34

team fredrune skrev:Om det er en trøst til "tvilerne", så er det nå allerede pga PT 1 og 2 begynt å komme inntekter i Sandefjord :) Flere Svensker har nå besøkt oss, og ligget på Hotell :o)
Disse tok med seg rundt 540 cacher i helgen. Ergo, fler en PT cacher. De har løst Mystery's og hatt en runde i nærområdet her.. Om de har besøkt Vestfold's perler? Nei, ikke denne gangen. Men, dette gjør at man trekker flere folk hit og kanskje de tar ferien sin i Vestfold og Telemark traktene?! Flott om vi kan få opp antallet annerledes turister :)

- Storforbrukere av Bensin/Diesel
- Pølse
- Hotell / Camping
- osv

Er folk i disse traktene i en uke, garanterer vi at de ser ganske mye flott ^^
Det er jo flott! synes vi da :)
Kjempebra, samme som skjedde med den lange trailen i USA også. Derfor vart det oppstandelse når myndighetene stengte den.

Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Sted: Tromsø

Legg inn av Tique » tir 27 mar 2012 09:46

hstad skrev:Kjempebra, samme som skjedde med den lange trailen i USA også. Derfor vart det oppstandelse når myndighetene stengte den.
Den ble forøvrig åpnet igjen også, og utvidet med rundt 500 cacher :D
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Sted: Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Legg inn av pjacklam » tir 27 mar 2012 10:39

team fredrune skrev:Om det er en trøst til "tvilerne", så er det nå allerede pga PT 1 og 2 begynt å komme inntekter i Sandefjord :) Flere Svensker har nå besøkt oss, og ligget på Hotell
Alternativt understreker det PPJs poeng – money talks. :)
~/.signature: No such file or directory.

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Røyken

Legg inn av arvf » tir 27 mar 2012 10:45

team fredrune skrev:Om det er en trøst til "tvilerne", så er det nå allerede pga PT 1 og 2 begynt å komme inntekter i Sandefjord :) Flere Svensker har nå besøkt oss, og ligget på Hotell :o)
If you build it, they will come ;)
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » tir 27 mar 2012 12:44

arvf skrev:If you build it, they will come ;)
:lol: :lol: :lol:
- Raggsokk

Bilde

bobby_peru
Junior
Junior

Legg inn av bobby_peru » tir 27 mar 2012 13:25

.... og når folk kommer - til og med utenlands fra - så må det jo bety at powertrails er noe folk vil ha, hvilket i sin tur rettferdiggjør deres eksistens.

Jeg har ingen "eierinteresser" i noen av løypene, men synes det er helt greit at de anlegges. Jeg kjenner ikke godt til veien som er valgt til formålet i nordfylket, men er såpass lokalkjent i de sørlige delene at jeg med svært stor grad av sikkerhet kan si at "powercachene" i Larvik, Sandefjord, Stokke og Andebu ikke sperrer for noen voldsomt interessante lokasjoner for enkeltcacher.

Det er for øvrig såre enkelt å forholde seg til cacher man ikke liker: La være å logge dem.

ArveAnd
Senior
Senior
Sted: Melkeplassen

Legg inn av ArveAnd » tor 29 mar 2012 12:53

og så plutseleg arkiveres?
Er det ok å kaste bort tiden til reviewer med å godkjenne 200+ cacher for så å arkivere dei like etterpå?

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » tor 29 mar 2012 13:19

Hvilken har blitt arkivert??

Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

mariusno
Bruker
Bruker
Sted: Oslo/Lier

Legg inn av mariusno » tor 29 mar 2012 13:24

hstad skrev:Hvilken har blitt arkivert??

Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk
Sande - Drammen - Svelvik
Sist redigert av mariusno den tor 29 mar 2012 13:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » tor 29 mar 2012 13:44

Godt "noen" rakk å logge den.....
Bilde Bilde Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Sted: Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Legg inn av pjacklam » tor 29 mar 2012 14:03

mariusno skrev:
hstad skrev:Hvilken har blitt arkivert??
Sande - Drammen - Svelvik
Jeg har sett begrunnelsen her, men jeg forstår den ikke helt. Hvis geocachere føler ubehag ved enkelte av cachene, er det vel bare å gå forbi. Det er ikke verre enn det. Å gå forbi cacher er noe jeg har lang erfaring med fra bycaching, og er noe jeg anbefaler det på det varmeste.

Powertrails er ikke mine favorittcacher, men jeg var nysgjerrig på serien og fant rundt ti av cachene igår ettermiddag. Solen skinte, så jeg tok dem til fots. Et par steder var det folk, men da gikk jeg bare forbi. Turen i solen ble ikke noe dårligere av det. Cachene jeg gikk forbi, fant jeg da jeg gikk tilbake igjen. Og hadde jeg ikke funnet dem da, hadde jeg tatt dem en annen gang.

I alle fall synes det er overilt å arkivere hele serien bare fordi noen geocachere føler ubehag ved å logge. Serien er også helt ny, så kanskje cacheeierne bør se det an litt og se om det går seg til?
~/.signature: No such file or directory.

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » tor 29 mar 2012 14:32

Virker uansett rart å arkivere hele serien bare fordi det er noe trøbbel med noen av cachene og ikke alle. Men jeg har også sett en cache som ble arkivert på grunn av for lite besøk, så alt er vel mulig...

Jeg får en følelse av at det er noe mer her som ikke har kommet til overflaten, men det kan få lov til å ligge for min del.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Asolli
Junior
Junior
Sted: Molde

Legg inn av Asolli » tor 29 mar 2012 16:15

Æsj da, jeg som snuste på denne siden jeg skal kjøre helt fra Molde til østlandet i helgen. Finner vel noen andre cacher å ta da, antar jeg.

Svar