PPJ skrev:Kikket litt på statistkksidene idag, bl.a. på Antall Funn.
Det ser ut til at Vestfold har kjøpt seg kraftig opp på statistikken ...
Dette er jo fabelaktig for oss om liker seg i Vestfold, men har det ikke tatt litt vel mye av?
Det koster jo noen tusen å legge ut hundrevis av bokser, er dette en ålreit trend?
Har du penger og tid nok, er det bare å legge ut 400-500-600 bokser med 150 meters avstand og toppe listene.
Money talks.
Det triste er jo at store strekninger blokkeres for ordentlige cacher med info og opplevelser.
Synes jeg, da.
Men jeg er kanskje den eneste som er så sidrompa at jeg synes frilufts- og info-opplevelsen burde være fremtredende i geocaching! Og ikke et Norgesmesterskap i å stoppe i parkeringsluker?

Lurer på om jeg nevnte dette i et annet innlegg, men dersom vi hadde visst at det skulle dukke opp en powertrail ved siden av den vi la ut; Ville vi IKKE lagt ut vår

Og det er ikke fordi vi er motstandere av powertrail's! Nei, heller tvert i mot! Vi liker dem som andre cacher. At vi "BRYTER" mot opprinnelsen?! Ja, mye mulig. Men, finnes ingen regler mot denne form for publiseringer! Og siden Norge i sin helhet er i størrelses orden 385 186 km².. tipper jeg det er god plass til koselige opplevelser også. Tipper vi holder av ca. 25 km². Vestfold er 2 224,37 km² stort, så tror heller ikke vi har ødelagt de helt store opplevelsene for geocachere i Vestfold! På vår 60km rute finnes det 5-6 cacher fra før.. + de vi har lagt ut da..
Norgesmesterskap eller ikke.. synes det bør være rom for at endel mennesker synes denne cache-formen er gøy! Noen, liker å ha utfordringer på denne måten også.
koster penger? JA, det koster vel penger å kjøre rundt å cache også? - hva med de som ikke har bil? - hva med de som ikke har TV... JA, allt koster penger desverre.
Vi kan bare snakke for oss selv, siden vår trail går fra egen husholdning: 200 cacher med magneter osv. pris: ca.1.300.- Vi har i tillegg 200 containere i reserve.. ja--. da ble det vel rett over 2.500 kroner.. pluss de 44 cachene vi har fra før.. Sikkert ikke så bra de heller siden fler av dem ligger på stier slik at man kan ta flere på turen..
Mulig dette kan virke som et "surt" utsagn..men, synes det hele blir noe tåpelig å ta opp.. Vi har hverken kjøpt Vestfold eller geocachere rundt om.. Vi kan bare snakke for oss selv, men vi synes det blir beklagelig om det ikke er rom for mangfold...
Vi lager det kun for at andre skal kunne ha det hyggelig! Om man ønsker naturligvis. Når det gjelder rekorder, så har vi skutt oss selv i foten med tanke på å beholde en "Norgesrekord" vil være utenkelig! Men, vi synes likevel det er dritgøy å være med på jakten!
Ellers, like blid
Fred Rune