Hvilke cacher er Norges flotteste?

Alt om geocaching
Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Re: Hvilke cacher er Norges flotteste?

Legg inn av ninad » fre 20 jul 2012 13:58

Kjedalen skrev:Jeg har imidlertid falt ned på en cache som bare har hatt tre besøk siden den ble lagt ut 22.04.2010: GC278CP Mannfolk 4 på Laukviktinden på Kvaløya.

cachen GC2F9ER Norges største micro - The biggest micro in Norway overgår likevel alle andre i området når det gjelder kreativitet og overraskelsesmoment.
Enig i sistnevnte, den var "stor"!
Laukviktinden har jeg ikke vært på, men Langryggaksla på samme øy har hatt like få besøk!

Også nevnt lenger opp: Marmorslottet Earthcache utenfor Mo i Rana er verdt et besøk.
Bilde Bilde

hawthorneno
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av hawthorneno » søn 22 jul 2012 21:59

Jeg liker cacher med gode plasseringer, og Milorg 13130 er en av disse. Sentralt i Østmarka, men ukjent for de fleste.

-Jørn

skalltje
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av skalltje » man 23 jul 2012 10:10

Jeg publiserte nylig en cache som jeg ga 5/5, og vil gi et adrealin-kick av de skjeldene, når man må ta seg forbi de "ti forbitrede fingertak" og helst ikke slippe taket og helst ikke gjøre denne turen uten sikring, da turen fort kan gi en sklitur på 1000 meter, nemmlig på norges nasjonalfjell: http://coord.info/GC3PVTZ :-)

ArveAnd
Senior
Senior
Sted: Melkeplassen

Legg inn av ArveAnd » man 23 jul 2012 11:07

skalltje skrev:Jeg publiserte nylig en cache som jeg ga 5/5, og vil gi et adrealin-kick av de skjeldene, når man må ta seg forbi de "ti forbitrede fingertak" og helst ikke slippe taket og helst ikke gjøre denne turen uten sikring, da turen fort kan gi en sklitur på 1000 meter, nemmlig på norges nasjonalfjell: http://coord.info/GC3PVTZ :-)

Flott plass - det er eg sikker på!
(og eg kjem nok ikkje dit...)

Men er det virkeleg ein 5 i Difficult? Har du ein ondskapsfull cache som er vanskeleg å finne på denne staden etter alt strevet med å kome dit?

skalltje
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av skalltje » man 23 jul 2012 12:46

Aha... Har justert den til 2 på vanskelighetsgrad... But, still... Det kreves gutttts å komme til denne... :-)

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior

Legg inn av ninad » fre 03 aug 2012 13:15

Synth75 skrev:Ingen tvil om at Riverside i Oppland er den beste. Fordi av flere meget flotte, er den foregangscachen av kremcachene.
Enig, en fantastisk cache!
Synth75 skrev:Ellers er jo cacher langt fra folk, opp på en topp å foretrekke. Helst langt mellom besøkene. Kanskje er landets fineste cache for tiden Falketind i Sogn og Fjordane. Og det er etter min mening helt uavhengig av cachens utforming, så lenge den er loggbar ;)
Som de eneste som har besøkt denne cachen, kan jeg (og ihh64) underskrive på at dette er en utfordrende sak å logge! Cachen i seg selv var ikke imponerende, siden boksen er av halvgod kvalitet. Men selv etter to år på dette værharde stedet var innholdet overraskende tørt. Vanskelighetsgrad 1/terrengutfordring 5 kan vi underskrive på! Tolv timer på tur og mange høydemeter, inkl. brevandring og lett klatring. Utsikten er formidabel - hvis en velger en dag med klarvær :D
En av de tøffeste 2000-meterne jeg har besøkt, og en av de, om ikke DEN, mest utfordrende cacheturen.
Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior

Legg inn av ninad » fre 03 aug 2012 13:16

Synth75 skrev:Ingen tvil om at Riverside i Oppland er den beste. Fordi av flere meget flotte, er den foregangscachen av kremcachene.
Synth75 skrev:Ellers er jo cacher langt fra folk, opp på en topp å foretrekke. Helst langt mellom besøkene. Kanskje er landets fineste cache for tiden Falketind i Sogn og Fjordane. Og det er etter min mening helt uavhengig av cachens utforming, så lenge den er loggbar ;)
Som de eneste som har besøkt denne cachen, kan jeg (og ihh64) underskrive på at dette er en utfordrende sak å logge! Cachen i seg selv var ikke imponerende, siden boksen er av halvgod kvalitet. Men selv etter to år på dette værharde stedet var innholdet overraskende tørt. Vanskelighetsgrad 1/terrengutfordring 5 kan vi underskrive på! Tolv timer på tur og mange høydemeter, inkl. brevandring og lett klatring. Utsikten er formidabel - hvis en velger en dag med klarvær :D
En av de tøffeste 2000-meterne jeg har besøkt, og en av de, om ikke DEN, mest utfordrende cacheturen.
Bilde Bilde

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Sted: Dokka
Kontakt:

Legg inn av nopussy » lør 04 aug 2012 16:56

Riverside er fortiden disablet, men vi jobber med å få satt den istand igjen.
For å forebygge fremtidig hærverk, tar det dessverre litt til før den er opp å går igjen. Men at den kommer tilbake er helt sikkert.

nopussy / Team-Crux
ninad skrev:
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Hvammen
Bruker
Bruker

Legg inn av Hvammen » lør 04 aug 2012 17:41

nopussy skrev:Riverside er fortiden disablet, men vi jobber med å få satt den istand igjen.
For å forebygge fremtidig hærverk, tar det dessverre litt til før den er opp å går igjen. Men at den kommer tilbake er helt sikkert.

nopussy / Team-Crux
Kjempebra!

Håper dere får til en løsning som kan forebygge hærverk.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » lør 04 aug 2012 22:27

Dette var gode nyheter!

Jeg tror ikke jeg klarer å finne fram til de aller flotteste cachene, iallfall ikke uten å sortere i kategorier... Våger ikke å prøve meg en gang.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 05 aug 2012 08:40

Etter å ha vært på Haugalandet i sommer har jeg lyst til å trekke frem noen serier med cacher, her representert ved ett eksemplar fra hver serie: Dette er cacher hvor kreativiteten til utlegger har gått på høygear. Her er det tildels svært kreative løsninger som gir oss som skal ha tak i loggen litt ekstra hodebry. Noen ganger er det det å FINNE cachen som er utfordringen fordi den glir så rett inn i miljøet den er satt i, andre ganger er det ikke tvil om hvor cachen er, men hvordan i all verden få tak i den?? Alle cachene i alle seriene er ikke like fabelaktige, fordi man kan ha sett tilsvarende løsninger før, men ingen av de jeg har besøkt har vært dårlige. (Jeg fikk dessverre ikke besøkt alle...) Uansett gikk det hardt unna på favorittpoengene da jeg skulle logge de jeg besøkte i ovennevnte serier...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

laffa
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av laffa » tor 06 sep 2012 00:21

Jeg føler jeg ikke får sagt det nok, men min aller beste cacheopplevelse er nødt til å være denne http://coord.info/GC30FRT The blair witch project. Vet den ikke tilfredstiller dine kriterer, men her er det bare å ta med seg en venn eller flere, ting man trenger og nyte resten av kvelden med denne.

En cacheopplevelse man kommer til å huske i lang tid fremover garantert!

Olseng
Junior
Junior
Sted: Fredrikstad

Legg inn av Olseng » lør 08 sep 2012 23:30

famv17
Junior
Junior

Legg inn av famv17 » tir 25 sep 2012 10:31

Denne nye cachen tror jeg vil få en god del omtale.
Utrolig bra utført:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC3WV65
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Sted: Bærum

Legg inn av BosseG » tir 16 okt 2012 12:13

GC1RNHR Rjukanbanen - Mæl stasjon
http://coord.info/GC1RNHR

Boksen er velplassert, men der er selve stedet som fortjener en plass på listen. Et vakkert sted, ved Tinnsjøen. Men fremforalt, dette er norsk industrihistorie og dessuten åstedet for et av de mest dramatiske hendelsene under 2. verdenskrig. Her er endestasjonen for Rjukanbanen og kaien for jernbanefergen som bragte Norsk Hydros produkter videre til Notodden. Her er lokomitiv og vogner fra storhetstiden, og en av verdens sist overlevende dampdrevne jernbanefergene ligger her fortsatt - D/S Ammonia.

Skam til Hydro/Yara som ikke bidrar til å holde fergen og stedet i stand. Dette er industi- og kulturhistorie i verdensklasse.
Ta en tur for tidens tand får overtaket.
Bilde

Svar