landstreff i juli...

Alt om geocaching

er det interesse for et landstreff på østlandet

Avstemmingen ble avsluttet den søn 05 feb 2012 15:39

ja
13
39%
det kommer ann på....
9
27%
nei
11
33%
 
Stemmer totalt: 33

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger
landstreff i juli...

Legg inn av Villbring. » ons 25 jan 2012 15:30

:?: Finnes det et landstreff hvis visjon er å samle flest muig geocachere fra Norge og nabo land (europa..og resten av verden...)

Har ikke vært på forum på en stund og vet ikke om det er diskutert og om det eventuelt er noe som er datert for 2012 allerede

Er også veldig intresert i hva man ønsker å finne / gjøre / være med på om noe slikt kom sklidende inn på kartet mitt i fellesferien...
:roll:

håper på mange svar og innspill
Ordblind Oslo tante i Odal

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: landstreff i juli...

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 25 jan 2012 15:55

Det riktignok ikke på Østlandet, men midt i juli er det jo ^^ Vikingevent ^^ (Se egen tråd for mer info), og jeg forstår det slik at hele uken i forkant av selve Vikingeventet kommer det til å være events og aktiviteter. La oss ikke legge opp til konkurrerende stor-event til dette på Østlandet i Juli, men heller ta turen over fjellet til Haugesund/Karmøy området!!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Villbring. » ons 25 jan 2012 15:58

det er jeg helt enig i
det er ikke ønskelig å konkurere om folk. poenget må være å styrke hverandres aktiviteter ikke bryte noens innitiativ ned!!!
:)
Ordblind Oslo tante i Odal

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Villbring. » ons 25 jan 2012 16:09

østlending (jeg)som kaller noe her i bakgården som landstreff.... jeg var kanhende litt arrogant !
undskyld til alle.

Er fremdeles intresert i ymse respons :-)
Ordblind Oslo tante i Odal

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: landstreff i juli...

Legg inn av ArveAnd » ons 25 jan 2012 17:15

støtter Gorgon.
Faktum er jo at det allerede er planlagt landstreff i juli. Men da ikkje på austlandet. Møt opp på Vikingevent!

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Hvammen » ons 25 jan 2012 18:36

Hvis det havner på forskjellige datoer/helger vil det vel ikke bli noe konkurranse om personer, samt at for mange (inkludert meg selv) ikke er noe alternativ å dra så langt for event. Men eventer er det jo mange av uansett fremover, og flere blir det sikkert når det blir litt varmere i været. :D

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Tique » ons 25 jan 2012 18:50

Hvis målet med et landstreff er å samle flest mulig så tenker jeg at det bør holdes på et såpass sentralt sted at det blir enklest mulig reisevei for tilreisende. Skulle jeg ha deltatt på noe på den kanten av landet måtte det mer eller mindre ha vært i gangavstand til Gardermoen og/eller Oslo ;)
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: landstreff i juli...

Legg inn av ArveAnd » ons 25 jan 2012 18:53

mulig eg som er litt rar... men når man snakker om LANDStreff så forstår eg ikkje heilt at det kan vere for langt å reise fra austlandet til vestlandet... men men - det er kanskje AUSTlandstreff de har i tankane....?

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Hvammen » ons 25 jan 2012 19:23

Nei for all del... Har ingenting imot at det et ett treff på vestlandet, tvert imot! Svarte egentlig bare for meg selv og på tråden som spurte om det var ønskelig med noe slikt.

Hvammen

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: landstreff i juli...

Legg inn av pjacklam » ons 25 jan 2012 19:33

ArveAnd skrev:mulig eg som er litt rar... men når man snakker om LANDStreff så forstår eg ikkje heilt at det kan vere for langt å reise fra austlandet til vestlandet... men men - det er kanskje AUSTlandstreff de har i tankane....?
Poenget var vel ikke at det er for langt, men at det er enklere å reise til Østlandet, og aller enklest til et sted nær Gardermoen.
~/.signature: No such file or directory.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: landstreff i juli...

Legg inn av ArveAnd » ons 25 jan 2012 19:35

pjacklam skrev:
ArveAnd skrev:mulig eg som er litt rar... men når man snakker om LANDStreff så forstår eg ikkje heilt at det kan vere for langt å reise fra austlandet til vestlandet... men men - det er kanskje AUSTlandstreff de har i tankane....?
Poenget var vel ikke at det er for langt, men at det er enklere å reise til Østlandet, og aller enklest til et sted nær Gardermoen.

åja! sjølvsagt er det enklare å reise frå vestlandet, trøndelag og nord norge til Austlandet enn motsatt veg. At eg ikkje tenkte på det!

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Tique » ons 25 jan 2012 19:43

ArveAnd skrev:
pjacklam skrev:
ArveAnd skrev:mulig eg som er litt rar... men når man snakker om LANDStreff så forstår eg ikkje heilt at det kan vere for langt å reise fra austlandet til vestlandet... men men - det er kanskje AUSTlandstreff de har i tankane....?
Poenget var vel ikke at det er for langt, men at det er enklere å reise til Østlandet, og aller enklest til et sted nær Gardermoen.

åja! sjølvsagt er det enklare å reise frå vestlandet, trøndelag og nord norge til Austlandet enn motsatt veg. At eg ikkje tenkte på det!
Det enkleste for de aller fleste er vel å reise til Gardermoen? Jeg gidder i hvert fall ikke å fly to strekninger hver vei til Karmøy, det er både for langt og for dyrt.
Bilde

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Innlegg:80
Registrert:fre 04 jun 2010 16:39
Sted:Nannestad

Re: landstreff i juli...

Legg inn av kjerstih » ons 25 jan 2012 19:53

ArveAnd skrev: åja! sjølvsagt er det enklare å reise frå vestlandet, trøndelag og nord norge til Austlandet enn motsatt veg. At eg ikkje tenkte på det!
Det er enklere for de fleste å reise til Oslo-området enn Vestlandet. At Oslo er Norges hovedstad, Gardermoen er Norges hovedflyplass og at Østlandet er den mest sentrale og befolkede landsdelen, er sant enten man liker det eller ikke. Folk fra Nord-Norge ender som regel opp med minst to flyreiser eller en flere dager lang biltur (via Østlandet) når de reiser til Vestlandet. Tenker det hadde blitt vanskelig for mange vestlendinger å reise på "landstreff" i Finnmark også :)

Jeg støtter forresten at man bør prøve å reise på eventet som allerede er planlagt, fremfor å arrangere et konkurrerende event i Oslo på samme tidspunkt. Tviler på at jeg kommer til å reise dit selv (det er langt og dyrt), men det blir forhåpentligvis noe lignende på Østlandet før eller siden :)
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: landstreff i juli...

Legg inn av pjacklam » ons 25 jan 2012 20:00

ArveAnd skrev:
pjacklam skrev:Poenget var vel ikke at det er for langt, men at det er enklere å reise til Østlandet, og aller enklest til et sted nær Gardermoen.
åja! sjølvsagt er det enklare å reise frå vestlandet, trøndelag og nord norge til Austlandet enn motsatt veg. At eg ikkje tenkte på det!
Du, som blir så sint når du må ta frem teskjeen for å forklare noe, burde kanskje ikke spille så dum. Så dropp mindreverdighetskompleksene og sarkasmen og innse at dette ikke handler om at Østlandet er bedre enn Vestlandet eller andre landsdeler, men at det nå er gang er realitetene at om folk fra hele Norge skal møtes på ett sted, så er det enkleste og billigste at folk møtes ved Gardermoen.
~/.signature: No such file or directory.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: landstreff i juli...

Legg inn av ArveAnd » ons 25 jan 2012 20:28

pjacklam skrev:
ArveAnd skrev:
pjacklam skrev:Poenget var vel ikke at det er for langt, men at det er enklere å reise til Østlandet, og aller enklest til et sted nær Gardermoen.
åja! sjølvsagt er det enklare å reise frå vestlandet, trøndelag og nord norge til Austlandet enn motsatt veg. At eg ikkje tenkte på det!
Du, som blir så sint når du må ta frem teskjeen for å forklare noe, burde kanskje ikke spille så dum. Så dropp mindreverdighetskompleksene og sarkasmen og innse at dette ikke handler om at Østlandet er bedre enn Vestlandet eller andre landsdeler, men at det nå er gang er realitetene at om folk fra hele Norge skal møtes på ett sted, så er det enkleste og billigste at folk møtes ved Gardermoen.
ser at du gjerne ønsker å diskutere person og ikkje sak. Det får du holde på med på egenhånd.

Mine innlegg på denne tråd handler om det faktum at det allerede er planlagt eit stort event, forhåpentligvis MEGA, i juli. I Norge. Noko nærmare enn det kjem ein ikkje eit landstreff pr i dag iallefall. Derfor vil det vere veldig dumt om det blir arrangert noko "konkurrerande" event på austlandet, eller andre stader, i same tidsrom - dvs same helg eller helger før og etterpå.

Og avstanden er faktisk ikkje større frå austlandet til vestlandet enn den andre vegen... Men klart, for midt-norge og nordover blir det langt og dyrt om ein skal legge ut på flytur for ei helg. Men siden det er om sommaren er det vel lov å tenke tanken at nokon også har ferie - og kan ha laga seg ein cacherundtur som svippar innom Karmøy den aktuelle helga...?

Svar