landstreff i juli...

Alt om geocaching

er det interesse for et landstreff på østlandet

Avstemmingen ble avsluttet den søn 05 feb 2012 15:39

ja
13
39%
det kommer ann på....
9
27%
nei
11
33%
 
Stemmer totalt: 33

Zkrott
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:tor 26 jan 2012 17:47
Re: landstreff i juli...

Legg inn av Zkrott » tor 26 jan 2012 19:28

Nå var Beka21 litt før meg og svarte på denne tråden men jeg vil tilføye noe til det som hun skrev.

Vi som sitter i styret vet at det er langt for mange å reise og av den grunn så jobber vi med å legge opp til en innholdsrik uke for de som kommer slik at det er verdt reisen.

Det som dere antakelig kan få være med på foruten vikingeventet er: cito event, en fellestur til Kvitsøy, fellestur til Røvær, møljecaching med buss på Bokn og en fellestur til Utsira. Det blir da med andre ord caching på 5 øyer på 6 dager men dette kommer helt an på interressen. Det vil nok bli noen arrangementer utenom disse og.

I tillegg så vil det bli lagt ut nye cacher i området. Her har vi fått med oss ekspertise fra Nordvegen Historiesenter som skal kvalitetssikre teksten i historiske cacher. Vi har også fått med oss Karmøy kommune på dette. De vil hjelpe oss med eventuelle tillatelser osv.

For de som ikke kjenner til Bukkøy så er dette en vikinggård som vi får bruke fritt denne helgen. Et av byggene er satt av til eventuelle utstillere.

For de som ønsker det så vil det være mulighet for å få en omvisning i avaldsnes kirken som ble ferdig bygget i 1320. Det foregår historiske utgravinger her som det vil bli lagt opp til omvisning for de som ønsker det.

Nordvegen Historiesenter har tilbudt omvisning for halv pris til de som ønsker det.

For å komme seg til Karmøy er ikke så vanskelig. Både SAS, Ryan air og Norwegian flyr daglig hit. Det går buss både fra Bergen, Stavanger, Grenlandsområdet og Oslo. Med bil tar det rundt 7 timer fra Oslo avhengig av sjåfør og pauser osv.

Når det gjelder overnatting så jobber vi med avtaler med de lokale hotellene.

Det som har vært diskutert ang. plasseringen så er det nå sånn at vi som prøver å få dette til en gang bor her på Haugalandet og derfor så passer det best for oss å arrangere det her. Dette arbeidet startet vi med for nesten et og et halvt år siden og ettersom det ikke er kommet noen andre på banen dette året så kjører vi nå på.

Klarer vi å få mega status så får vi automatisk dette i 2013 og da går det an å se på samme løsningen som jeg har forstått at de bruker i Storbritania og det er en ny plassering hvert år.

Jeg håper at alle som planlegger å komme melder seg på snarest. Desto fortere vi får 500 deltagere, desto fortere får vi megastatus.

Takker for all støtten vi har fått her inne.


Oddvar Larsen
Leder MegaNorge/Vikingevent komiteen

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Isa » man 30 jan 2012 21:50

Jeg reiser nok ikke til vestlandet bare for å dra på event - tror jeg.
Men på østlandet kan det godt være jeg befinner meg på sommeren, og sånn sett er det større sjangse for at jeg kommer dit. Så håper på østlandsevent til neste år! :)

Brukeravatar
Team Olsen
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:ons 05 des 2007 08:58

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Team Olsen » man 30 jan 2012 23:59

Team Olsen skal på Vikingtreffet i juli måned.
Reiser med bil slik at flest mulig bokser kan besøkes underveis.
Tar med lavvo slik at vi blir mest mulig fleksibel med tanke på overnatting.
I Rogaland har vi nesten ingen cachefunn fra før av, det skal vi nå rette opp i.

Om eventet blir av størrelse mega eller ei, Team Olsen kommer og sier hei!
Bilde
"I marken har hver årstid sine undere, men altid og uforanderlig den tunge, umåtelige lyd fra himmel og jord, omringelsen til alle kanter; skogmørket, trærnes venlighet. Alt er tungt og bløtt, ingen tanker er umulig der." (Markens grøde)

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Villbring. » fre 03 feb 2012 12:59

Tusen takk for svar og innspill.
Gleder meg til å følge med på Viking eventet. og så får vi her sør i Hedemark se om vi lager et treff helgen etter....
Ordblind Oslo tante i Odal

Svar