Adventscaching i Drammensområdet

Alt om geocaching
Svar
Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker
Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » ons 16 nov 2011 15:41

I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til det, fordi man da kan velge å posisjonere seg i forkant av et FTF-race. Men i og med at det er åpen informasjon som er tilgjengelig for alle, er det kanskje greit? Hva tenker dere andre om det? Skal racet starte hjemmefra eller 200 meter unna cachen? Hvor detaljert skal en slik stedsangivelse være - kommune, tettsted, område, objekt?
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av sven-egil » ons 16 nov 2011 16:02

Å oppgi navn eller lokalasjon er helt utelukket. Jeg kommer med cache 24 Desember og den er innenfor retningslinjene til kalender og det bør holde. Om det skal oppgis sted blir det en nano under Stein i en steinrøys. Og håper samtidig på mye snø.....
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » ons 16 nov 2011 18:22

Lurer man på om området er ledig lager med en GC-side med koordinatene og sender GC-koden til en av reviwerne, så får man svar:)

Syns heller ikke man skal avsløse for mye på forhånd!

Brukeravatar
Jondahl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:37
Registrert:tor 14 apr 2011 13:13

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Jondahl » ons 16 nov 2011 18:41

Jeg mente ikke i detalj, men område. Men jeg skjønner argumentene da!
Ville egentlig bare unngå problemet med å legge ut en cache på forhånd, ordne koordinater og sende inn, for så at cachen dagen før deg blir lagt 50 meter unna.

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » ons 16 nov 2011 19:04

Løsningen på det er å sende inn cachen til godkjenning i god tid, og senest 10 dager før publisering (men gjerne før). Da vil den som eventuelt kommer sist til et sted få melding om dette fra reviewer og har da minst 10 dager på seg til å finne et alternativ. Sjansen er kanskje tilstede for at to personer har laget en cache om samme tema/sted og klart å komme mer enn 161 meter fra hverandre, men da snakker vi om svært små sjanser. Selv om det har kommet ganske mange cacher i distriktet vårt det siste året, så har jeg fortsatt tro på at vi skal klare å finne plass til 24 til uten å lande oppå hverandre.

Husk forresten at cachen må være fysisk utplassert før den sendes inn til godkjenning, selv om dere har laget en reviewer note om at den skal publiseres på en gitt dato!
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » fre 18 nov 2011 21:17

Da er to stykk cacher lagt ut! (Dog ikke sendt inn til reviwer enda..)

(Men er litt spent på hvor gode koordinatene er, siden jeg ikke har lagt ut cacher før..)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » fre 18 nov 2011 22:22

Et lite tips der er å dra ut om et par dager og gå til dine egne koordinater. Da har satellittene flyttet på seg og du får se selv hvordan andre vil oppleve koordinatene dine.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » fre 18 nov 2011 23:23

Ja, men da er jeg desverre tilbake i Trondheim..

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av tomahg » lør 19 nov 2011 09:33

Raggsokk skrev:I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til det, fordi man da kan velge å posisjonere seg i forkant av et FTF-race. Men i og med at det er åpen informasjon som er tilgjengelig for alle, er det kanskje greit? Hva tenker dere andre om det? Skal racet starte hjemmefra eller 200 meter unna cachen? Hvor detaljert skal en slik stedsangivelse være - kommune, tettsted, område, objekt?
Selv om man ikke oppgir stedsangivelse, utelukker ikke det at folk starter hjemmefra før geocachen blir publisert. Både A-Husky og undertegnede har gjort vellykkede forsøk på dette, og eneste informasjon som var kjent på forhånd var hvem som skulle legge ut geocachen...

Det er vel strengt tatt heller ingen som hindrer meg i å lete opp geocachen før publisering (det er neppe så mye leldig plass i Drammen hvor det er aktuelt å plassere ut adventscacher), så kan de andre starte racet akkurat hvor det passer dem - mens jeg sitter hjemme i sofaen og gliser? :lol:

spikerfolket
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:tir 25 okt 2011 08:09

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av spikerfolket » lør 19 nov 2011 09:46

tomahg skrev:Selv om man ikke oppgir stedsangivelse, utelukker ikke det at folk starter hjemmefra før geocachen blir publisert. Både A-Husky og undertegnede har gjort vellykkede forsøk på dette, og eneste informasjon som var kjent på forhånd var hvem som skulle legge ut geocachen...

Det er vel strengt tatt heller ingen som hindrer meg i å lete opp geocachen før publisering (det er neppe så mye leldig plass i Drammen hvor det er aktuelt å plassere ut adventscacher), så kan de andre starte racet akkurat hvor det passer dem - mens jeg sitter hjemme i sofaen og gliser? :lol:
Litt info til oss som er nye i dette.... Bruker cachene i adventsracet å bli sluppet til omtrent samme tid hver dag?

Forøvrig er du hjertelig velkommen til å gå gjennom vårt nærområde for å finne vår. Den er lagt ut :lol:

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Makuta Teridax » lør 19 nov 2011 09:55

spikerfolket skrev:Litt info til oss som er nye i dette.... Bruker cachene i adventsracet å bli sluppet til omtrent samme tid hver dag?
Hvis cacheeieren har oppgitt et ønsket tidspunkt, forsøker vi å etterkomme det, ellers velger vi et vilkårlig tidspunkt mellom morgen og ettermiddag.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » lør 19 nov 2011 12:11

Tok oss en tur ut i dag og sjekket cachene, og så at vi måtte flytte adventskallendercachen litt, så fikk ikke dobbeltsjekket koordinatene, men tatt nye i stede.. typiskt!


Menmne. Men så lurer jeg litt, for dette er en mystery, og hvordan gjør jeg det for å få spørsmålstegnt på kartet og koordinatene til boksen på hvert sitt sted?
Legger inn koordinatene til spørsmålstegnet der man pleier å legge inn koordinater, og til boksen under "add waypoint" også "final location"? (Også til slutt "hide this waypoint from view wxept from owner and reviwer"?)

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Makuta Teridax » lør 19 nov 2011 12:20

Isa skrev:Men så lurer jeg litt, for dette er en mystery, og hvordan gjør jeg det for å få spørsmålstegnt på kartet og koordinatene til boksen på hvert sitt sted?
Legger inn koordinatene til spørsmålstegnet der man pleier å legge inn koordinater, og til boksen under "add waypoint" også "final location"? (Også til slutt "hide this waypoint from view wxept from owner and reviwer"?)
Helt riktig!
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » lør 19 nov 2011 19:42

Takk:)

bpolanski666
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:man 24 okt 2011 19:17

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av bpolanski666 » lør 19 nov 2011 20:34

Hei jeg er registrert på 23 desember men jeg vil bare legge til en kommentar "eier kommer til å være tilstedet når cacher er publisert det kommer til å være bål så ta med dere pølser og andre ting man kan ha på bålet"
MVH Bartek (bpolanski666)

Svar