Oslo adventskalender 2011

Alt om geocaching
NavBeit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:31
Registrert:lør 25 jun 2011 06:16
Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av NavBeit » tir 13 des 2011 14:08

Beklager at jeg må skuffe dere :( , men bilen som stod fast i går kveld på gangveien like ved gårsdagens adventscache tillhører ikke en geocacher. Det var bare tilfeldig at vedkommende stod akkurat der og viftet med en (bil-)GPS. Han skulle til Holmlia og var fast bestemt på at dette var riktig vei siden GPS-en hadde ført han inn på denne stien.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av mamoreb » tir 13 des 2011 17:47

Fristende å sitere reodor09s logg fra i går:
I morgen kommer lysdama
Svart senker natten seg...
Inn i den mørke bush, stiger med tente lys...

Ja, hvem stiger først i kveld?

Dagens luke inneholder altså lys i mørket, for de som ikke fikk lagt sammen to og to på forhånd.

Xmas#13 Lux
Bilde

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av utpaaturaldrisur » tor 15 des 2011 20:12

OG NÅ LITT REKLAME

Morgendagens cache blir en morgencache (hvis alt går vel).

Og til alle morgenfuglene vil det bli servert morgenkaffe eller gløgg sammen med litt å bite i. Du vil vil finne meg på parkeringsplassen rett ved cachen.

Så får alle FTF jegere gruble seg gjennom natten når morgenen er og hvilken parkeringsplass det er snakk om :D .

Kom, kom, kom, så slipper jeg å bli stående med 40 liter kaffe/gløgg.

Kanskje vi sees :)

Khamelen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tir 21 jun 2011 23:11

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Khamelen » fre 16 des 2011 17:27

AUDA. Skulle legge inn et notat pga et GCdrop på egen cache men klarte å logge funn i stedet. Så nå har jeg fire poeng for gårsdagen :mrgreen: Det er altså ikke juks, jeg har bare funnet "et hull i systemet" 8)

Neida. Takk for alle besøk og logger! Det er jo nesten like stas at andre finner min cache som det er å finne selv

jejoms
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 apr 2009 09:45

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av jejoms » fre 23 des 2011 09:49

Jeg vet ikke hvem som sitter i den hemmelige beste logg i adventstiden-juryen, men her har i alle fall Mostly Moose levert en knallsterk søknad: http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 01a133f341

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av sven-egil » lør 24 des 2011 13:19

Siden jeg stadig leser om hvor ille det er med cacher ute i "Gokk", "for langt vest", "ut i huttiheita" osv ønsker jeg ikke å plage folk med nye bidrag fra meg til denne kalenderen.

Beklager at mitt bidrag var med på ødelegge adventstiden for Oslo cacherne som ønsket en mer sentralisert julekalender.

Jeg har vel lest nok logger og hørt nok der jeg har vært til å kunne sette meg inn i problemet.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av mamoreb » lør 24 des 2011 14:02

Jeg har lest noe av det samme som sven-egil beskriver, men jeg håper og tror at dette er ment som "godlynnet sutring" - menneskehetens favorittaktivitet... De fleste av oss har lett for å finne et-eller-annet å klage litt over hvis vi ikke har noe svært interessant å meddele, og det har vi jo sjelden. Akkurat som vi koser oss med å spille litt misfornøyde. :)

Jeg har visst selv skrevet noe sånt som at etter mange turer langt vest og langt øst, var det godt med noe "på midten". Dette var ment som nettopp "godlynnet sutring", men vi bør nok huske på at det er lettere å oppfatte intensjonen når man sitter rundt lunsjbordet med kaffekoppen, enn når man leser på en PC.

Min mening er at det er flott med cacher i hele Oslo og Akershus. Får jeg ikke tatt dem i løpet av advent, har jeg noe fint å se fram til senere. De som gjerne skulle sett flere adventscacher i "sitt" område, må gjerne melde seg på selv, eller oppmuntre andre i nabolaget til å melde seg på.

Ellers ønsker jeg god jul til alle geocachere!
Bilde

Khamelen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tir 21 jun 2011 23:11

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Khamelen » lør 24 des 2011 15:12

Sven Egil: Det er nok mest godlynnet sutring som Mamoreb sier, evt godlynnet erting. Jeg har skrevet noe omtrent som du beskriver i flere logger denne adventen og det er utelukkende ment som "good-hearted bickering" som det heter på engelsk. På samme måte som man erter hverandre litt i konkurranser, det er med å heve temperaturen litt og er ikke vondt ment. Men det er ikke sikkert det alltid oversettes så godt til det skriftlige medium kanskje, og det er jo synd hvis det oppfattes som negativ kritikk.

Jeg satt i hvert fall stor pris på julecachen din (da jeg endelig fikk lånt meg en bil ;P )

God jul til de i Bærum fra Oslo øst :D

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Synth75 » lør 24 des 2011 16:55

Hehe, ikke vet jeg hvor dette kommer fra, men det jeg har sett og hørt (og skrevet) har vært spøkefullt. Sutringen forekommer, men ikke om det temaet, så vidt meg bekjent. Men, bevares, det er valgfritt å legge ut julecachere og det er uproblematisk å fylle plassen.

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av E-Lie » lør 24 des 2011 23:49

sven-egil skrev:Siden jeg stadig leser om hvor ille det er med cacher ute i "Gokk", "for langt vest", "ut i huttiheita" osv ønsker jeg ikke å plage folk med nye bidrag fra meg til denne kalenderen.

Beklager at mitt bidrag var med på ødelegge adventstiden for Oslo cacherne som ønsket en mer sentralisert julekalender.

Jeg har vel lest nok logger og hørt nok der jeg har vært til å kunne sette meg inn i problemet.
Håper ikke jeg har bidratt til sutringen! For min del syens jeg det er helt Ok at de ligger litt utenfor alfarvei. Men i og med at jeg ikke er i stand til å gå på ski eller gå lange strekk, blir sånn som Mostly Moose luke 24, http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 9e69f02d62, umulig for meg. Det er dermed ikke sagt at jeg synes at den er utenfor kalendere! Tvert om, fint med noe som skiller folk på poenglista.
Og det gir også folk anledning til å strekke seg!

Så herfra; FORTSETT! Så sant jeg er i stand til det, vil jeg forsøke å ta alle til neste år som ikke har terreng 3 eller høyere. Det er da faktisk vårt eget valg hva vi vil begi oss ut på! :)

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av AAHydeAndSeek » søn 25 des 2011 14:07

Som en som har kanskje reist mest og lengst, fra Langhus hver dag, i denne forjulstiden klager jeg ikke. Jeg kunne alltid å lot være. Å kommentere i en log at man har reist langt er ikke det samme som å klage. Vi reiste til Drammen i samme ærend. Vi kommer nok til å spenne ski på bena og komme oss ut i marka også. Kansje jeg skal annonsere tidspunktet slik at alle kan se en engelskmann på ski :roll: . Jeg lover litt underholdning!!
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av sven-egil » søn 25 des 2011 18:17

Ingen har gjort noe spesielt galt og ingen utpeker seg spesielt, men summen av logger, uttalelser når man står og prater og innlegg på forum har bikket et punkt... og da føles dette ikke noe gøy mer.

Godmodig erting er godmodig erting til et viss punkt, når det punktet passeres er det blitt til noe helt annet. :(

Et tips til neste år, er vel å kun ha Xmas-cacher innen Oslo bygrense.
Heldigvis er det mange som står i kø for å få lov til å fylle kalenderen. :D
Bilde Bilde Bilde

klohne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:ons 10 nov 2010 18:34

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av klohne » søn 25 des 2011 19:15

Dette skrev jeg 24.10:
klohne skrev:Jeg kan godt legge ut en, kanskje 18. eller 21.?
Utfordringen er at det er i Asker, og jeg ser at det foreløpig blir mange på vestsida.
Så hvis noen heller vil legge ut noe lenger øst er det greit for meg!
Ja jeg lurer litt å hvor alle de som står i kø for å legge ut adventscacher er, eller hvor de var når lista skulle fylles :wink:

Jeg syns det er synd at sven-egil gir seg, for jeg setter stor pris på kalenderen og hans cacher.
Håper noen flere på "østsida" tar utfordringen og sørger for en bedre geografisk spredning

oppned

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av oppned » søn 25 des 2011 21:56

jeg kommer nok også til og gjøre som sven-egil da jeg også har hørt alt for mye om uti gokk og lignende ...
Neste år blir det da kun julestria for min del..
Men det er jo altid maaange som ønsker og delta som det burde jo ikke by på noen problemer..

Mvh
oppned

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Synth75 » søn 25 des 2011 22:13

Stemmer nok det. I år ble kalenderen fulltegnet en måned før den første luken skulle åpnes og nesten to måneder før kalenderen skulle sluttføres. Så stor suksess kalenderen ble i år, tipper jeg det blir enda enkelere til neste år.
Ikke moro, så ikke legg ut, enkelt og greit. Det blir ikke moro for andre heller om folk som er missfornøyde driver å legger ut.

Til neste år får sikkertjeg lov til å legge ut også.

Svar