Oslo adventskalender 2011

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av mamoreb » ons 23 nov 2011 20:52

Flott tiltak, Prancin'pig Potter!

Jeg jobber med min adventscache, skal prøve å sy (!) litt nå. :) Gjemmested har vært klart lenge, regner med at alt er klart i løpet av helgen.

Jeg kopierer gjerne teksten om adventskalender. Når det gjelder reinsdyr og øvrig juletekst, kommer vel dét litt an på hva slags naturlig tema cachen/stedet har? Jeg prøver å få til noe som passer med jul, men som likevel gir mening andre deler av året. Men må tenke litt til, da...
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 25 nov 2011 11:04

I adventskransen til Grenlandsmafiaen har jeg hvert år vi har hatt krans hatt en cache som heter "Adventsnøtter 20XX" som er en mystery med litt forskjellige oppgaver som må løses. I tillegg kommer selvsagt prefikset foran navnet. Litt utpå nyåret fjerner jeg prefikset, men cachen heter fortsatt adventsnøtter, og teksten forteller at den ble lagt ut ifm. Grenlandsmafiaens adventskrans det aktuelle året. Cachen kan selvsagt fortsatt løses, finnes og logges hele året.

En annen cache jeg har sett, og som ble lagt ut av en annen av Mafiamedlemmene i advenstklarsen vår heter "GOD JUL", og skriver om juletradisjoner. Der er det mye juletrær, nisser, reinsdyr osv. Og den er selvsagt også tilgjengelig hele året.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
PalGisle
Junior
Junior
Innlegg:73
Registrert:tir 20 jul 2010 21:47
Sted:Asker

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av PalGisle » lør 26 nov 2011 20:32

Da er Xmas #11 godkjent og låst.

Pål

NavBeit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:31
Registrert:lør 25 jun 2011 06:16

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av NavBeit » lør 26 nov 2011 21:14

Jeg har full kontroll på #12. Den er for lengst godkjent og låst. Nå gjenstår det bare å legge opp i et laminert FTF-bevis. Kanskje også noen godsaker dagen før, men bare hvis jeg ikke vil legge igjen spor i snøen. Det skal tross alt ikke bli for enkelt å være førstemann.

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av whoelse » søn 27 nov 2011 16:20

Da er Den Mørke Kvelden i luke 4 godkjent og låst også. Legger inn tipset til utpaaturaldrisur i cachebeskrivelsen når den åpnes igjen.

Mariousno, sukkerfeen, skogens konge og jeg har mekket, diktet, fiklet og fomlet og ordnet i flere dager! Satser på at det får stå i fred ute i skogen den mørke...

Alle er velkomne på åpningskvelden til litt varmt å drikke og litt smågodt i skogen et sted man vil oppdage underveis hvis det bare er mørkt nok :D
Bilde

Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Frodebs » tir 29 nov 2011 01:44

Jeg vil takke alle som bidrar til dette. Dette er første året jeg leter etter disse boksene som en gjeng gærninger gjemmer i hytt og pine. I det siste har hovedsaklig lysforholdene holdt meg borte fra caching, da jeg ikke føler meg helt komfortabel med lommelykt, iallefall ikke i de mest bebygde områdene. Når noen har kommet på ideen med adventskalender og dere faktisk får gjennomført det, må nok også jeg kunne over terskelen med å føle meg for sær når jeg tusler rundt med lommelykt og bruker satelitter for å finne plastbokser gjemt rundt omkring.

Jeg har bestemt meg for at frem til jeg reiser på juleferie skal jeg ut og ta dagens cache (iallefall prøve).

Dette lyser opp i det mørket vi har nå og jeg har aldri gledet meg så til desember som jeg har gjort i år. Allerede før cachene er publisert har dere dempet min høst/vinterdepresjon og det er ikke værst for en gjeng helt ukjente personer.

Jeg håper at jeg får min egen hjerne i sving snart (den har "litt" startproblemer noen ganger), slik at jeg finner noen ledige steder jeg selv kan publisere cacher i osloområdet.

Tusen takk til dere alle!

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av mamoreb » tir 29 nov 2011 22:02

Hyggelig innspill, Frodebs!

Luke 13 er dobbeltsjekket i dag, og lagt klar til review. Jeg har også laget en reserveløsning, i tilfelle veldig mye snø - alternativt i fall en av de andre lukene blir kansellert og vi trenger snarlig erstatning. Også reserveløsningen er lagt klar til review.

Hvordan gjør dere andre det med dato for "hidden"? Det er jo ikke mulig å sette denne fram i tid. Hvis jeg setter 20. november, da geocachen ble plassert i utgangspunktet, kommer boksen til å havne veldig langt ned på listen over nyeste i Norge. Endrer dere datoen til kalenderdato etter publisering? Eller lar dere opprinnelig dato stå?
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av sven-egil » tir 29 nov 2011 22:08

Jeg endrer til riktig dato når den er publisert.
Bilde Bilde Bilde

Prancin'pig Potter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:fre 26 mar 2010 08:14
Sted:Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Prancin'pig Potter » tir 29 nov 2011 22:38

Med adventscachene i vente kjennes morgendagen ut som Lillejuleaften til meg.

En oppdatering om trackables pakkene fra meg: Jeg fant 3 ting til som jeg kunne gi vekk, så da blir det 12 pakker som inneholder en uaktivert dog-tag og 12 pakker som inneholder en uaktivert geocoin. Planen er da å putte en pakke i hver av de Oslo adventscachene som jeg klarer å finne. Gavene er ferdig innpakket.

Jeg er sjelden ” først-to- find”, men skal prøve å komme meg ut med julenissesekken min hver dag i desember. HO, HO, HO, Merry Christmas!

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av LUDO » tir 29 nov 2011 23:08

Og da var også luke 9 på plass ^^
Bilde Bilde
Bilde

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av E-Lie » ons 30 nov 2011 16:55

Da føler jeg meg veldig blond! Alt er klart på stedet, men jeg vet fremdeles ikke om den blir godkjent!!! Og jeg har 6.! På tide å få vite noe? Hvor og hvordan får jeg beskjed?
:oops:
Dessuten vet jeg ikke hvor jeg finner årets liste. Noen som vet?

Prancin'pig Potter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:fre 26 mar 2010 08:14
Sted:Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Prancin'pig Potter » ons 30 nov 2011 17:26

Hei Ellinormor, lenken til årets liste for Oslo finner du på utpaaturaldrisurs sin innlegg øverst på side 1 av denne tråden.

Gleder meg til cachen din - håper alt går bra . Jeg vet ikke noe om godkjenningsprosessen. Lykke til.

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av E-Lie » ons 30 nov 2011 17:57

Prancin'pig Potter skrev:Hei Ellinormor, lenken til årets liste for Oslo finner du på utpaaturaldrisurs sin innlegg øverst på side 1 av denne tråden
Der har jeg allerede vært og fant ingenting! :cry:

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av LUDO » ons 30 nov 2011 18:08

Har du husket å huke av for at cachen er klar til publisering? Det er et stykke opp på redigeringssiden for cachen.
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
manutnamkeng
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:søn 08 aug 2010 19:47

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av manutnamkeng » ons 30 nov 2011 19:22

Ellinormor skrev:Da føler jeg meg veldig blond! Alt er klart på stedet, men jeg vet fremdeles ikke om den blir godkjent!!! Og jeg har 6.! På tide å få vite noe? Hvor og hvordan får jeg beskjed?
:oops:
Dessuten vet jeg ikke hvor jeg finner årets liste. Noen som vet?
Jeg kan ikke se at du har laget noen cache beskrivelse.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar