Oslo adventskalender 2011

Alt om geocaching
utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18
Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av utpaaturaldrisur » søn 30 okt 2011 07:35

fotimyr skrev:Jeg har boks, logg og koordinater klare til en cache, så det er vel for dumt å ikke la den bli en adventscache. Ser 5. desember er ledig ;)
Strålende, fotimyr.

5.desember er DIN dag og listen er oppdatert.

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av utpaaturaldrisur » søn 30 okt 2011 07:40

Hei, alle sammen.

Siden flere har hatt utfordringer med å finne adventsoversikten til Oslo-regionen, legger jeg den ut her:
http://gcinfo.no/?q=node/106

Som dere ser er det fire luker som ikke er fyllt opp. I say no more! 8)

oppned

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av oppned » søn 30 okt 2011 11:31

Jada da gir jeg også etter for presset..
10 desember stiller jeg med en boks...
Mvh
oppned

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av E-Lie » søn 30 okt 2011 11:53

Da er 6. opptatt :wink:
Siden jeg ikke kan noe om dette, håper jeg at noen gidder å instruere meg. Har boks , men ikke logg eller meldt plass. Stedet jeg kan palssere den, hvordan går jeg fram. Har lest litt, men sliter med å forstå!

SotaLinda
Junior
Junior
Innlegg:91
Registrert:tor 13 aug 2009 22:52

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av SotaLinda » søn 30 okt 2011 14:18

Jeg kan ta 22 desember :)

Tim1001
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:ons 02 jun 2010 08:07

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Tim1001 » søn 30 okt 2011 20:09

Hei
Jeg kan ta 23.12. :D

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av utpaaturaldrisur » søn 30 okt 2011 21:04

Tjo-hei :D :D :D

Nå gikk det unna.

En stor takk til Tim1001, Ellinormor, Oppned og SotaLinda for tetting av de siste adventslukene.

Adventslisten er nå fulltegnet
.

Til alle dere som har tenkt og grublet på om dere skulle legge ut en cache, fortsett gjerne med planleggingen (og gjennomføringen). Det er sikkert en mulighet for at en av oss som står på adventslisten må kaste inn håndkledet og da er det fint å ha en eller to i reserve. Ta gjerne kontakt med meg (på PM) for å informere at dere har en i reserve. Om det ikke blir noe av, så er vi alltid klar for litt romjulscaching også ^^ .

Vi har nå en hel måned på å trene oss opp på å spise sjokolade/twist før vi virkelig skal i ilden. :lol: :lol:

Og husk å stimulere den lyriske åren også. Jeg gleder meg i hvertfall til å kunne lese gode logger i adventstiden.

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av fotimyr » tir 22 nov 2011 21:39

Etter uker med dilling og dalling og søvnløse netter og gode ideer som viste seg å være dårlige og dårlige ideer som viste seg å være enda dårligere enn først antatt, så er jeg endelig klar til utlegg og innrapportering av Xmas #5! I morgen kveld tar jeg sekken på ryggen, støvlene på beina og plasserer ut rallemikken i terrenget. Det blir nesten et helt lite evenement i seg selv ^^ Det blir sannsynligvis nok snop til alle *host*

Så er det bare å vente på 1. desember.

Hvordan står det til ellers i løypa?

Prancin'pig Potter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:fre 26 mar 2010 08:14
Sted:Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Prancin'pig Potter » tir 22 nov 2011 23:21

Å jul med din glede! Tusen takk til alle som ordner julekalender cacher. Det at jeg og mine kommer til å feire hele julesesong i Oslo i år har inspirert meg til å bidra med trackables.

I min geocaching skuff har jeg funnet 10 nye uregistrerte geocoins og 11 uregistrerte dog- tags som jeg kan pakke inn å gi vekk. (Jeg abonnerer på en coin club men p.g.a. prioritering av familie over caching i 2011, har samlingen bygget seg raskt opp). Det blir 21 til sammen. Jeg kan starte 3 av mine registrerte GC på tur også. Så da blir det en form for trackable fra meg i hver av Oslo adventscachene i år. Vel, det vil si: i hver av de cachene som jeg klarer å finne.

Jeg håper at de 21 trackables som er gaver kan gå til 21 forskjellige personer. Men det blander jeg meg ikke så veldig mye oppi. En gave er en gave.God Jul og Happy Hunting! Gleder meg til å møte noen av dere ut på tur – dashing through the snow!
:gift:

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av Synth75 » ons 23 nov 2011 06:22

Veldig gavmildt og flott tiltak Potter :)

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Oslo adventskalender 2011

Legg inn av sven-egil » ons 23 nov 2011 06:28

Min er godkjent og låst. Så jeg er i rute.
Bilde Bilde Bilde

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av utpaaturaldrisur » ons 23 nov 2011 06:56

Også her er vel ting og tang i rute. Cachen er plassert ut og teksten begynner å ta form (har jo litt tid igjen).

I den forbindelse kom jeg til å tenke på at det kanskje kunne være en ide å henvise til adventssiden i selve cacheteksten. Nå er jeg vel litt seint ute med oppmodningen for de første utleggerne, men det går jo an å endre teksten etter at den er lagt ut.

Jeg har lagt følgende tekst høyt opp på cachesiden (og oppfordrer alle adventsutlegger til å gjøre det på sin :) ) :

Cachen inngår i Oslo-regionens adventskalender 2011. Mer om
kalenderen og konkurransene finner du her: <a href=
"http://gcinfo.no/?q=node/106">Link til Oslo
adventskalender</a>

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av utpaaturaldrisur » ons 23 nov 2011 07:00

Prancin'pig Potter skrev:Å jul med din glede! Tusen takk til alle som ordner julekalender cacher. Det at jeg og mine kommer til å feire hele julesesong i Oslo i år har inspirert meg til å bidra med trackables.

I min geocaching skuff har jeg funnet 10 nye uregistrerte geocoins og 11 uregistrerte dog- tags som jeg kan pakke inn å gi vekk. (Jeg abonnerer på en coin club men p.g.a. prioritering av familie over caching i 2011, har samlingen bygget seg raskt opp). Det blir 21 til sammen. Jeg kan starte 3 av mine registrerte GC på tur også. Så da blir det en form for trackable fra meg i hver av Oslo adventscachene i år. Vel, det vil si: i hver av de cachene som jeg klarer å finne.

Jeg håper at de 21 trackables som er gaver kan gå til 21 forskjellige personer. Men det blander jeg meg ikke så veldig mye oppi. En gave er en gave.God Jul og Happy Hunting! Gleder meg til å møte noen av dere ut på tur – dashing through the snow!
:gift:

Dette var jo veldig hyggelig og generøst. Og så blir det jo nesten som en FTF å regne for den som etter deg til cachen. :D

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av nordreaker » ons 23 nov 2011 14:09

utpaaturaldrisur skrev:Også her er vel ting og tang i rute. Cachen er plassert ut og teksten begynner å ta form (har jo litt tid igjen).

I den forbindelse kom jeg til å tenke på at det kanskje kunne være en ide å henvise til adventssiden i selve cacheteksten. Nå er jeg vel litt seint ute med oppmodningen for de første utleggerne, men det går jo an å endre teksten etter at den er lagt ut.

Jeg har lagt følgende tekst høyt opp på cachesiden (og oppfordrer alle adventsutlegger til å gjøre det på sin :) ) :

Cachen inngår i Oslo-regionens adventskalender 2011. Mer om
kalenderen og konkurransene finner du her: <a href=
"http://gcinfo.no/?q=node/106">Link til Oslo
adventskalender</a>
Jeg har sendt min til reviewer og den er allerede godkjent og låst . . .
Bilde

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Oslo adventskalender 2011

Legg inn av fotimyr » ons 23 nov 2011 20:42

utpaaturaldrisur skrev:Jeg har lagt følgende tekst høyt opp på cachesiden (og oppfordrer alle adventsutlegger til å gjøre det på sin :) ) :
Har inkludert denne i cachebeskrivelsen, men ellers gjort beskrivelsen lite "julete". Regner med at jule-vinklingen allikevel forsvinner i januar en gang, og geocachen skal jo finnes i mange år til. Har sett eier-logger der jule-prefikset er fjernet sånn utpå vinteren, så jeg antar det er vanlig praksis?

Er litt usikker i og med at jeg har funnet tre-fire år gamle cacher der det fortsatt er både reinsdyr og annet på nettsidene når det skal logges ;)

Svar