Nytt: Geocaching Challenges

Alt om geocaching
bussmann
Bruker
Bruker
Sted: Trondheim

Re: Nytt: Geocaching Challenges

Legg inn av bussmann » lør 20 aug 2011 07:08

I bloggen er ting og tanker bak dette ganske godt beskrevet! :) http://blog.geocaching.com/
Bilde

HundenHera
Bruker
Bruker

Legg inn av HundenHera » lør 20 aug 2011 07:36

DENNE ser ganske morsom ut!

//HH

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av bjorges » lør 20 aug 2011 07:44

OK, jeg måtte ta en titt, men jeg finner jo bare 4 worldwide cacher, og ingen måte å få oversikt over hvor resten er plassert hen.

Prøvde å søke med location Norway, men da fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noen "near Norway" :)

Hvor vises disse i en liste eller på et kart, de vises i allefall ikke på det samme kartet som cachene.
Bilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Sted: Tromsø

Legg inn av Tique » lør 20 aug 2011 08:39

bussmann skrev:I bloggen er ting og tanker bak dette ganske godt beskrevet! :) http://blog.geocaching.com/
Se der ja, ikke sikkert dette blir så galt allikevel :)
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av team fredrune » lør 20 aug 2011 08:48

pjacklam skrev:
team fredrune skrev:Det eksisterer ingen kontroll på denne sporten! KUN egen samvittighet! Og det er vel der mange ryker tenker jeg! Ergo kan man lage så mange varianter man vil..! 0 kontroll uansett.
Før du kommenterer i en tråd, bør du kanskje lese et par av de foregående innleggene?
Innlegget under ditt svar forklarte din misforståelse :)
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » lør 20 aug 2011 08:49

bjorges skrev:OK, jeg måtte ta en titt, men jeg finner jo bare 4 worldwide cacher, og ingen måte å få oversikt over hvor resten er plassert hen.

Prøvde å søke med location Norway, men da fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noen "near Norway" :)

Hvor vises disse i en liste eller på et kart, de vises i allefall ikke på det samme kartet som cachene.
Ingen liste eller kart foreløpig - håper det kommer! Det stedet du søker på, blir oversatt til en koordinat, og så listes alle cacher i en radius på x km. Tipper at det ikke er noen challenges nær midten av Norge. Jeg hadde suksess med søk på Oslo og Trondheim.

Dere andre som har fått fornuftige challenges arkivert, kan forsøke å poste på UserVoice, f.eks. her: Why was my challenge deleted? (http://uservoice.com/a/1Jxag) Da er det mulig at challengen blir gjenåpnet.

Jeg er fortsatt ikke overbevist om konseptet, men i løpet av dagen legger jeg ut en "action"-challenge hvor man må gå opp trappene i hoppbakken i Holmenkollen og utføre et (lite) hopp på toppen. Håper den passer litt bedre med folks oppfatning av ut på tur + utfordring. Må bare samle litt mer info først, siden man ikke får redigere etter at folk har begynt å godta den.
Bilde

HenrikLB
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Langhus, SKI

Legg inn av HenrikLB » lør 20 aug 2011 09:44

Jeg kommer til å vente og se hvordan dette utvikler seg. Dette er helt i startfasen. Med noen justeringer kan jo dette bli bra. Hvis jeg finner en bra challenge, kan det jo hende jeg prøver meg og får en artig opplevelse. Kanskje jeg tilogmed lager min egen action-challenge.
Bilde
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Sted: Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Legg inn av pjacklam » lør 20 aug 2011 11:19

team fredrune skrev:
pjacklam skrev:
team fredrune skrev:Det eksisterer ingen kontroll på denne sporten! KUN egen samvittighet! Og det er vel der mange ryker tenker jeg! Ergo kan man lage så mange varianter man vil..! 0 kontroll uansett.
Før du kommenterer i en tråd, bør du kanskje lese et par av de foregående innleggene?
Innlegget under ditt svar forklarte din misforståelse :)
Ja, det var i grunn en tabbe å kommentere innlegget ditt. Jeg forstår omtrent aldri hva du mener med det du skriver, men trodde jeg forstod denne gang. Det falt meg ikke inn at null kontroll med noe som helst i denne sporten betydde lite kontroll med deler av sporten.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av team fredrune » lør 20 aug 2011 11:41

pjacklam:

Hehe.. så bra! :shock:
tabbe var det nok ja.. eller ikke.. vet ikke jeg. Dropper ut av debatten, siden mine ordvalg alltid er umulig å forstå. Lykke til med debatten, så går jeg tilbake til geocaching :) m/challenges
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » lør 20 aug 2011 12:34

Pjacklam; konsentrere seg hjelper!!

---
- Mvh hstad on Tapatalk

pjacklam
Senior
Senior

Legg inn av pjacklam » lør 20 aug 2011 14:56

HenrikLB skrev:Jeg kommer til å vente og se hvordan dette utvikler seg. Dette er helt i startfasen. Med noen justeringer kan jo dette bli bra. Hvis jeg finner en bra challenge, kan det jo hende jeg prøver meg og får en artig opplevelse. Kanskje jeg tilogmed lager min egen action-challenge.
Jeg har sans for denne: http://www.geocaching.com/challenges/view.aspx?cx=CX746

Jeg har funnet alle palindrom-koordinater på Østlandet, så da er det bare å komme seg ut å besøke et av dem.

HundenHera
Bruker
Bruker

Legg inn av HundenHera » lør 20 aug 2011 15:23

pjacklam skrev: Jeg har sans for denne: http://www.geocaching.com/challenges/view.aspx?cx=CX746

Jeg har funnet alle palindrom-koordinater på Østlandet, så da er det bare å komme seg ut å besøke et av dem.
Da falt jeg heelt av.
Er ikke reglene slik:
Location-specific

The location of a challenge should be directly related to the action. Take a picture of yourself with the sitting statue is location-specific. Take pictures of the night sky in Seattle is not. ...

There shouldn’t be an alternative location where you can complete the challenge.
I alle fall var reglene slik i går ( 19.8 )? :shock:

//HH

pjacklam
Senior
Senior

Legg inn av pjacklam » lør 20 aug 2011 15:41

hstad skrev:Pjacklam; konsentrere seg hjelper!!
Jeg går ut fra at dette er en spøk, slik det viste seg å være sist jeg tok deg bokstavelig. :)

pjacklam
Senior
Senior

Legg inn av pjacklam » lør 20 aug 2011 15:44

HundenHera skrev:
pjacklam skrev: Jeg har sans for denne: http://www.geocaching.com/challenges/view.aspx?cx=CX746
There shouldn’t be an alternative location where you can complete the challenge.

I alle fall var reglene slik i går ( 19.8 )? :shock:
Jeg antar at enten har Groundspeak ikke sett den, eller så synes de oppgaven er såpass god at de har godtatt den. Oppgaven kan, tross alt, ikke utføres hvor som helst.

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » lør 20 aug 2011 16:30

pjacklam skrev:
hstad skrev:Pjacklam; konsentrere seg hjelper!!
Jeg går ut fra at dette er en spøk, slik det viste seg å være sist jeg tok deg bokstavelig. :)
Nei det var ingen spøk, synes du bør konsentrere deg hvis du nesten aldri forstår innlegga til team fredrune. (men det var sagt med eit vennskapelig smil om munnen)

---
- Mvh hstad on Tapatalk

Svar