"Cointest" - vinn en geocoin

Alt om geocaching
2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24
Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av 2v » fre 12 aug 2011 09:41

Vitja alle sjømannskyrkjene rundt om i verda, både noverande og tidlegare.

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior
Innlegg:81
Registrert:lør 04 jun 2011 20:24

"Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av kesyv » fre 12 aug 2011 09:52

Jeg kunne godt tenkt meg å sendt den rundt i Norge med mål om å besøke barnehager for å fortelle om den flotte hobbyen vår.. Det oppfordres selvfølgelig til bilder når barnene sender den videre på sin reise:)


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.254421,10.655391

Brukeravatar
synsol
Junior
Junior
Innlegg:75
Registrert:man 23 aug 2010 17:48
Sted:Birkeland

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av synsol » fre 12 aug 2011 14:32

Min coin ville jeg sendt til New Zealand, så mine venner i Whangarei kunne logge den!
I'd rather be geocaching..

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av mamoreb » fre 12 aug 2011 14:49

Artig med så god oppslutning om dette! Og mange kreative og varierte ideer til oppdrag. Kanskje dette inspirerer flere til å sende ut reisevenner?
Sladdeballa skrev:Jeg skulle gjerne sendt den på en tur jeg selv ville tatt, men aldri får tid til: Reise og besøke alle jernbanestasjoner i Norge og bli tatt bilde av ved alle togreleaterte muligheter som dukker opp underveis.
Kanskje du er interessert i å følge med på "travel express"-geocoinen min? Dessverre mistet den oppdragsteksten sin, og forvillet seg til Nederland. Jeg håper den snart kommer tilbake for å fortsette oppdraget.
http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=3355257
GorgonVaktmester skrev:Jeg prøver å gi coiner og TB'er et oppdrag som kan passe til coinen/TB'en. F.eks HAR jeg TB'en "Little red devil" :twisted: som fikk i oppdrag å besøke cachene på Hell ved Værnes og Helvete i Gausdal. Den er på veg fra Hell til Gausdal nå...

Men siden jeg ikke aner hva slags coin det er snakk om prøver jeg meg med følgende oppdrag:
"Besøke flest mulig kirker i Norge." 8)
Jeg liker denne tankegangen! Det hadde vært morsomt å velge ut en geocoin som passet til oppdraget til den som vinner, men så stor samling har jeg (dessverre/heldigvis?) ikke. Jeg har et par kirke-geocoiner, men foreløpig synes jeg de passer veldig fint i samlingen her hjemme. :)
karelk skrev:Jeg ville sendt coinen ut på oppdrag for å bestemme en fremtidig ferie!!! Det neste landet som coinen kommer til som jeg IKKE har vært i før, skal jeg reise på ferie til neste sommer. Og siden jeg har vært i tyskland før, så kan dette bli rett spennende.
Dette hørtes skummelt ut - for hvis coinen havner i Tyskland og blir værende der (hvilket det jo er svært gode muligheter for), blir det vel ikke ferie på deg neste år...? :)
Bilde

karelk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:39
Registrert:tor 18 jun 2009 18:57

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av karelk » fre 12 aug 2011 17:38

Kanskje skummelt ja, men alikevel spennende. Jeg har vært i en god del av våre nærliggende land, men skulle nok ha fått pusha på coinen så den kom til et uutforsket. Med en filosofi om å besøke 2 nye land hvert år, der minst ett av de er utenfor europa så blir det nok ferie neste år også. coin eller ikke coin. Klarte foresten mitt oppdrag til begynnelsen av Mars i år, men bruker nok litt lengre tid neste år.

Karelkarlsen

Brukeravatar
ronilse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:søn 16 aug 2009 20:41
Sted:Moss
Kontakt:

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av ronilse » fre 12 aug 2011 19:18

Jeg ville sendt den ut til å besøke broer samt ta bilder av de :)

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av ehaa » fre 12 aug 2011 20:36

Tja, har ikke vært i London på mange år, så kunne ha tenkt å sendt en coin med mål om å komme til en av cachene i nærheten av Emirates Stadium...

Der den beste fotballen spilles i England...
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av Synth75 » fre 12 aug 2011 21:01

REGLER:
...
4. Jeg bruker en tilfeldig nummer-generator for å trekke ut et innlegg-nummer som vinner. Jeg kommer altså ikke til å velge ut det "beste" svaret, men jeg blir glad om dere er kreative. Skulle jeg trekke ut et innlegg som ikke er gyldig som deltagelse, vil det NESTE gyldige innlegget i tråden bli kåret til vinner.
Her kan taktiske personer øke sine sjangser. Det finnes flere ikke-gyldige innlegg i tråden, inkludert dette innlegget. Den som poster etter ikke-gyldige innlegg dobler sine sjangser.
Skulle f.eks to stykker svare på dette innlegget før neste person kommer inn i konkurransen, vil faktisk den neste deltageren firedoble sine sjangser ;)

Brukeravatar
oversizeoregon
Junior
Junior
Innlegg:91
Registrert:fre 15 feb 2008 19:02
Sted:Jordet i Trysil.

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av oversizeoregon » fre 12 aug 2011 21:34

Jeg vil at coinet skal besøke flest mulig av mine cacher i løpet av ett år.
Og jeg har et bra antall. Noen ligger av dem ligger utplassert på svensk side.
Hekta på cacher.

Norwoods
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:søn 09 mar 2008 22:50

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av Norwoods » lør 13 aug 2011 07:30

Jeg har flere "Go West"-misjoner på mine og det ville jeg gjøre igjen.
Det er ganske morsomt når coinen går mot vest hele tiden.
Øst er, av en eller annen grunn, ikke like lett.
Bilde

Brukeravatar
gamlemor-bæææ
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:lør 23 jan 2010 13:56

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av gamlemor-bæææ » søn 14 aug 2011 17:31

Min cointest: besøke plasser der en kan høre beitende sauer: .....bæææ....
Sauer er ålreite dyr!

zebastinio
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:søn 17 apr 2011 19:45

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av zebastinio » søn 14 aug 2011 19:01

Jeg syns det hadde vært morro med en coin som kunne besøkt de høyeste cachene på hvert kontinent. Hvis den kunne kommet seg opp til ISS, så hadde det vært helt rått.
Bilde

Bilde

SotaLinda
Junior
Junior
Innlegg:91
Registrert:tor 13 aug 2009 22:52

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av SotaLinda » søn 14 aug 2011 20:27

Jeg ville ha sendt min ut for å besøke handikapvennlige cacher sånn at jeg kunne fått tips til fine cacher datteren min også kan bli med på å finne :)

Brukeravatar
Annci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:41
Registrert:lør 27 nov 2010 13:32
Sted:Bartebyen

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av Annci » søn 14 aug 2011 20:32

Flott med en konkurranse! Det liker jeg :D

Jeg ville vel egentlig valgt målet med coinen etter coinens motiv, men generelt sett synes jeg at et fint mål for en coin kan være å besøke dyreparker eller nasjonalparker rundt omkring i verden. :D

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: "Cointest" - vinn en geocoin

Legg inn av cachepus » man 15 aug 2011 12:16

LUDO skrev:Jeg ville sendt den ut i verden uten noen formening om hvor den skulle, men derimot hvor den IKKE skulle. Nemlig Tyskland - "Do not get caught up in Germany, therefore do not enter Germany" :lol: 8)
+1 :p

Svar