Padle/båtcacher

Alt om geocaching
Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Re: Padle/båtcacher

Legg inn av ninad » lør 17 sep 2011 07:23

Team Olsen skrev: jeg bruker Windows Moviemaker.
Om man har ambisjoner om NRK-kvalitet så holder det ikke, men for meg er Moviemaker mer enn godt nok.
Nei, dette var ment til privat bruk. Takk for Windowstips. Jeg har såvidt testet den, men bildene ble grove, det så komprimert ut. Er det slik når en er på dreieboknivå?
Bilde Bilde

Brukeravatar
Team Olsen
Junior
Junior

Padle/båtcacher

Legg inn av Team Olsen » lør 17 sep 2011 08:14

Kvaliteten oppleves OK også på dreieboknibå.
Lag deg en testvideo som du publiserer på YouTube.
Du får der et valg på hvem som skal ha tilgang til videoen, alle, noen utvalgte eller kun den som har kjennskap til filmens web-adresse.
Om du velger siste alternativ kan du lage en kort og enkel film slik at du får sjekket hvorledes det blir seende ut når det er publisert.
Til YouTube kan du også laste opp i HD-kvalitet, som f eks A-Huskey har gjort, men det er visstnok tidkrevende.
Bilde
"I marken har hver årstid sine undere, men altid og uforanderlig den tunge, umåtelige lyd fra himmel og jord, omringelsen til alle kanter; skogmørket, trærnes venlighet. Alt er tungt og bløtt, ingen tanker er umulig der." (Markens grøde)

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior

Legg inn av ninad » søn 18 sep 2011 09:52

Flott, jeg skal teste dette.
Mht musikk, har du satt deg inn i hva som gjelder ift rettigheter og bruk?
Bilde Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Padle/båtcacher

Legg inn av hstad » søn 18 sep 2011 11:55

ninad skrev:Flott, jeg skal teste dette.
Mht musikk, har du satt deg inn i hva som gjelder ift rettigheter og bruk?
All musikk er i utgangspunktet beskyttet av opphavsrett, så bruk av musikk i videoer kan være litt skummelt. Det var vel ei dame i USA som vart saksøkt av Prince og selskapet hans for noen år siden.

Mvh hstad on Tapatalk

Brukeravatar
Team Olsen
Junior
Junior

Padle/båtcacher

Legg inn av Team Olsen » søn 18 sep 2011 12:10

Ninad,
det finnes en nettside som tilbyr musikk som er tillatt brukt.
Huskyen må hjelpe til her da jeg ikke har nettadressen tilgjengelig akkurat nå.

Steinar.
Bilde
"I marken har hver årstid sine undere, men altid og uforanderlig den tunge, umåtelige lyd fra himmel og jord, omringelsen til alle kanter; skogmørket, trærnes venlighet. Alt er tungt og bløtt, ingen tanker er umulig der." (Markens grøde)

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior

Legg inn av ninad » tir 20 sep 2011 20:32

La oss håpe at Huskyen gir oss den adressen :D
Her kan dere se mitt spede forsøk på å ta i bruk Windows Movie Maker:
http://www.youtube.com/watch?v=S-m2U6lIcSQ
Bilde Bilde

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior

Padle/båtcacher

Legg inn av kesyv » ons 21 sep 2011 10:14

ninad skrev:La oss håpe at Huskyen gir oss den adressen :D
Her kan dere se mitt spede forsøk på å ta i bruk Windows Movie Maker:
http://www.youtube.com/watch?v=S-m2U6lIcSQ
Så ut som du hadde hatt en fin tur.. Men håper ikke turen gikk like fort som videoen, da:)

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior

Legg inn av ninad » ons 21 sep 2011 10:22

Neida, turen varte lenger enn videoen. Filmen kunne også blitt lenger, men jeg tror ikke folk gidder å se mer enn et par minutter av sånt uten mer handling.
Forøvrig ble vi overrasket over DNT-skiltingen, ifølge den hadde vi gått nesten dobbelt så langt som både gps og magefølelse tilsa.
Bilde Bilde

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior

Padle/båtcacher

Legg inn av kesyv » ons 21 sep 2011 15:47

Tenkte nok ikke på lengden av filmen, mer tiden tekst og bilde ble vist før veksling. Hadde litt problemer med å rekke å lese teksten:)

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior

Legg inn av ninad » ons 21 sep 2011 18:42

Enig med deg der. Det ser ut som om overgangseffektene spiser av visningstid pr bilde. Og så kan det se ut som om rekkefølgen betyr noe: teksten så ut til å bli forskjøvet der jeg la på en effekt etter tekst. Det er sånne småting en må lære seg by doing.
Bilde Bilde

Azzido
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Azzido » tor 10 nov 2011 19:39

Fin padlerute lagt ut mellom Kragerø og Risør i høst. Turen foregår i ferskvann. Jeg padlet denne i høst og brukte vel 7 1/2t på denne turen... 9 stk på rad og rekke... Her er cachene fint lagt ut og noen er "drive in" med kano ;) Gode solide bokser som har forskjellige vanskelighetsgrader...

Starter med GC3262K - Paddle Heaven #1 - Hansjø Geocache http://coord.info/GC3262K
Slutter med GC326BH - Paddle Heaven #9 - Eidsvannet Pothole Mountianhttp://coord.info/GC326BH
Bilde

VegardPettersen
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av VegardPettersen » tor 10 nov 2011 21:56

Vil bare dytte inn at jeg har planer om å plassere kanskje opp til 10 stykk i Lutsivatnet (og tilhørende vann), ihvertfall innen tidlig vårpart
Nærmeste cache der er http://coord.info/GC29RHY, men den er pingle så det må bare bli upgrades ut av det.

Er det da noen som synes det er spennende og vil henge seg på en kanotur eller to, er det bare å gi beskjed. Kanoer til 200,- døgnet ligger klar i Floen-vannet ved Alsvik natursenter.

Svar