Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Alt om geocaching
Brukeravatar
Teddy Steiff
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:søn 05 jun 2011 11:25
Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av Teddy Steiff » ons 03 aug 2011 12:26

Det enkleste er her som så ofte ellers å glede seg over det som er bra og glemme det som er dårlig. Det tar ikke lang tid å gå forbi en TFTC. Men husk at de som har lagt ut cachene liker å se at folk setter pris på dem. Det gjør man ved det man skriver i loggen.
Bilde

HenrikLB
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:ons 04 mai 2011 19:33
Sted:Langhus, SKI

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av HenrikLB » tor 04 aug 2011 07:34

Jeg har blitt mye flinkere til å skrive litt mer utfyllende logger etter at jeg la ut egne cacher. Merker at kun TFTC! ikke er så spennende. Når jeg begynnte med caching fant jeg dem med min telefon og logget dem direkte i felten. Da ble det ofte svært korte logger. Etter innkjøp av ny GPS, logger jeg dem når jeg kommer hjem. Da har jeg mye bedre tid å skrive utfyllende logger. Noen logger blir gjerne litt lengre enn andre. Men ikke en lang stil som jeg ser noen skriver. Er ikke forfatter heller :lol:

Jeg leser alltid logger på de cachene jeg skal ta. Leste en logg en gang hvor en hadde skrevet at det ble obsrevert sprøytespisser, søppel og brukte bleier ved cachen. Da tar jeg jo ikke med meg barna mine dit. En TFTC! gir meg liksom ikke så mye info.
Bilde
Bilde

finnskoghuldra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:ons 28 okt 2009 22:53

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av finnskoghuldra » fre 05 aug 2011 19:31

Sjelden jeg er inne på forumet, men av og til, ja, - og da blir jeg nysgjerrig på tema som dette :wink:

Jeg er vel blant dem som kan finne på å boltre seg litt vel mye i loggene... noen ganger får jeg beskjed fra cachesida om at jeg har overskredet antall ord som aksepteres i loggen... og må forkorte!!!

Jeg er enig i at en "." er noget kort. Jeg liker selv å lese hva slags opplevelser folk har hatt når de har besøkt mine cacher, om det har vært bra, eller om de har noe å påpeke, noe som cacheeier bør rette på.

Og ellers gir jo disse variasjonene i loggene oss som driver med dette noe å snakke om, ikke sant? :wink:

Selv foretrekker jeg - som hovedregel for meg selv - å ikke finne flere cacher om gangen enn at det skal være moro å logge etterpå, og ikke et ork... powertrailen(e) i Rendalen var et unntak, der var det det sosiale med turen som sto i høysete, samt en nysgjerrighet selvfølgelig, etter å få vite hva dette var for slags påfunn :wink:

Mvh finnskoghuldra, ofte med skrivekløe... :D

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av Raggsokk » fre 05 aug 2011 20:45

finnskoghuldra skrev:...noen ganger får jeg beskjed fra cachesida om at jeg har overskredet antall ord som aksepteres i loggen... og må forkorte!!!...
Forkorte? Hørt sånn tøys, du bare lager et nytt avsnitt når du nærmer deg 4000 tegn og fortsetter loggen i en påfølgende Note! :D
- Raggsokk

Bilde

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av kbra » søn 07 aug 2011 09:10

Skulle vært artig å høre stemmen til disse som nærmest konsekvent logger med en prikk, en semikolon, en kopiert standardfrase, eller slett ingenting. Er de utkommandert på cachetur mot sin vilje og ser det som en sur plikt å avlegge en liten rapport til de som tar bryet (eller morroa?) med å legge ut disse boksene? Har vondt for å tror det her bare er snakk om dyslektikere og andre funksjonshemmede som ikke kan håndtere et tastatur.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av sven-egil » søn 07 aug 2011 09:49

Jeg traff på en slik "ikke no logg" cacher på en tur i Drammen.
Han fant cachen, trykket "funnet" på mobilen og skulle videre.
Jeg spurte om han ikke skulle logge?
Fikk da beskjed om at den nå var logget...
Fortalte da at vi som legger ut cacher syntes det var litt kjedelig med blanke logger, fikk da svar at han ikke gadd å stå å knote og trykke på telefonen.

Tror uansett at disse cacherne ikke orker å frekventere dette forumet....
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av team fredrune » søn 07 aug 2011 19:19

Det viktigste er jo faktisk at de uansett i det minste har logget i BOKA!!
kommet over et par stygge tilfeller nå.. ikke bra ikke bra. Meget kjent "cacher" som har logget fund på nett, men ikke i boksen..
Da Dri**r jeg i en prikk på nett.. bare folk er ærlige i det dem driver med! Juks og fanteri er værre!
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av sven-egil » søn 07 aug 2011 19:33

team fredrune skrev: kommet over et par stygge tilfeller nå.. ikke bra ikke bra. Meget kjent "cacher" som har logget fund på nett, men ikke i boksen..
Det er jo ikke noe særlig...
Jeg pleier å sjekke loggbøkene i mine cacher og skulle det mangle "noen" tar jeg kontakt.
Sofacachere er uønsket hos meg ;-)
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av team fredrune » søn 07 aug 2011 19:40

sven-egil skrev:
team fredrune skrev: kommet over et par stygge tilfeller nå.. ikke bra ikke bra. Meget kjent "cacher" som har logget fund på nett, men ikke i boksen..
Det er jo ikke noe særlig...
Jeg pleier å sjekke loggbøkene i mine cacher og skulle det mangle "noen" tar jeg kontakt.
Sofacachere er uønsket hos meg ;-)
Det er akkurat som min holdning :) Og sånn bør det være for alle!

Jeg har ved en anledning logget feil, og ble raskt påmindt dette.. feilen virket ganske opplagt etterpå! vi logget Dyreparken Noahs Ark.. trodde vi/jeg! Men logget Noahs Ark i Mosjøen :shock: :shock: Cacheeier sendte mail da han forsto feilen! hehe, og uken etterpå logget vi Mosjøen cachen :mrgreen: på ordentlig!
Ekstra morsomt!
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av krl69 » søn 07 aug 2011 20:01

team fredrune skrev:Det viktigste er jo faktisk at de uansett i det minste har logget i BOKA!!
kommet over et par stygge tilfeller nå.. ikke bra ikke bra. Meget kjent "cacher" som har logget fund på nett, men ikke i boksen..
Da Dri**r jeg i en prikk på nett.. bare folk er ærlige i det dem driver med! Juks og fanteri er værre!
Ja??? Hvem er det da? KOm igjen, spytt ut! :shock: 8)

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av team fredrune » søn 07 aug 2011 20:05

krl69 skrev:
team fredrune skrev:Det viktigste er jo faktisk at de uansett i det minste har logget i BOKA!!
kommet over et par stygge tilfeller nå.. ikke bra ikke bra. Meget kjent "cacher" som har logget fund på nett, men ikke i boksen..
Da Dri**r jeg i en prikk på nett.. bare folk er ærlige i det dem driver med! Juks og fanteri er værre!
Ja??? Hvem er det da? KOm igjen, spytt ut! :shock: 8)
sendt mail til cache-eier så får han ta første steg og slette loggen.. Dersom han ikke bryr seg, så kommer det ut på eter'n ja! :grr:
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av krl69 » søn 07 aug 2011 20:20

team fredrune skrev:
krl69 skrev:
team fredrune skrev:Det viktigste er jo faktisk at de uansett i det minste har logget i BOKA!!
kommet over et par stygge tilfeller nå.. ikke bra ikke bra. Meget kjent "cacher" som har logget fund på nett, men ikke i boksen..
Da Dri**r jeg i en prikk på nett.. bare folk er ærlige i det dem driver med! Juks og fanteri er værre!
Ja??? Hvem er det da? KOm igjen, spytt ut! :shock: 8)
sendt mail til cache-eier så får han ta første steg og slette loggen.. Dersom han ikke bryr seg, så kommer det ut på eter'n ja! :grr:
:shock: 8)

Brukeravatar
hbrx
Senior
Senior
Innlegg:319
Registrert:ons 21 nov 2007 21:50
Sted:9. etasje

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av hbrx » man 08 aug 2011 10:53

team fredrune skrev:
krl69 skrev:
team fredrune skrev:Det viktigste er jo faktisk at de uansett i det minste har logget i BOKA!!
kommet over et par stygge tilfeller nå.. ikke bra ikke bra. Meget kjent "cacher" som har logget fund på nett, men ikke i boksen..
Da Dri**r jeg i en prikk på nett.. bare folk er ærlige i det dem driver med! Juks og fanteri er værre!
Ja??? Hvem er det da? KOm igjen, spytt ut! :shock: 8)
sendt mail til cache-eier så får han ta første steg og slette loggen.. Dersom han ikke bryr seg, så kommer det ut på eter'n ja! :grr:

Har du vurdert å spørre cachern om det kan bero på en feil?
Jaha
Bilde
Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av LUDO » man 08 aug 2011 13:35

Det var det første jeg tenkte på. Sjansen er vel rimelig stor for at nettopp det er tilfellet her.
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powercaching, dårlig tid, bedritne logger....

Legg inn av team fredrune » man 08 aug 2011 15:57

Sendt mail til cache-eier.. så får nå han/hun vurdere det.
Gjør ingenting med noe før cache-eier kontakter i riktig rekkefølge!
Henger ikke ut noen uten å ha belegg for det! Derfor ingen nevnt :)
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Svar