Geocacher i plastposer

Alt om geocaching
2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24
Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av 2v » fre 15 jul 2011 20:37

bjorges skrev: ... plastposer rundt bokser er helt unødvendig så lenge cacheeier spanderer fire kalorier på å bruke en ordentlig vanntett boks.
I tillegg er det viktig å lukka dei skikkeleg. Fjerna rusk og anna på pakninga og rundt opninga. Setja lokket skikkeleg fast før det vert klipsa fast.

Bruker for det meste lock&lock-boksar, men likevel vert dei våte oppi.

amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av amtose » fre 15 jul 2011 21:55

Plasthansker er tingen. slike engangs hansker. Eller for de som er litt drevene så får man tak i slike flotte godt ettersittende hansker på byggvare forretningene. Det skal jeg kjøpe meg. Det er nemmelig ikke posene som plager meg mest. men cacher i byen som kan være gjemt der narkomane f.eks kaster sprøytene sine e.l. Det er jo ikke alltid like godt og forutse hverken for cacheier eller for cachejeger. Men de hanskene beskytter deg en del faktisk :D
Bilde

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior
Innlegg:81
Registrert:lør 04 jun 2011 20:24

Geocacher i plastposer

Legg inn av kesyv » fre 15 jul 2011 22:03

amtose skrev:Plasthansker er tingen. slike engangs hansker. Eller for de som er litt drevene så får man tak i slike flotte godt ettersittende hansker på byggvare forretningene. Det skal jeg kjøpe meg. Det er nemmelig ikke posene som plager meg mest. men cacher i byen som kan være gjemt der narkomane f.eks kaster sprøytene sine e.l. Det er jo ikke alltid like godt og forutse hverken for cacheier eller for cachejeger. Men de hanskene beskytter deg en del faktisk :D
Hanskene hjelper ikke mye mot sprøytespissene:(
Men det er slike søppelklyper å få kjøpt. Du vet, sånne med langt skaft:) så slipper de eldre cacherne å bøye seg også:)

(sprøyter, kondomer og lignende er aldri noe stas å finne. Men det skjer ofte i urbane miljøer dessverre)

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av whoelse » søn 17 jul 2011 16:41

Var på tur i går og lette opp noen cacher. Det skjedde da to ganger at jeg først fant en "kamuflasjepose" med hundebæsj før jeg fant kamuflasjepose med plastboks oppi. I det ene tilfellet var faktisk bæsjen nærmere nullpunktet en plastboksen. :-?

Jeg vil herved reklamere for:

BRUK CAMO TAPE PÅ BOKSENE

- og ikke de sorte posene.

PLEASE :D
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 02 aug 2011 11:02

...og så jeg som har kjøpt en hel rull med sånne svarte små poser til å vedlikeholde cacher med :(

Ja, ja, jeg får låne meg en hund da, så jeg kan få brukt opp posene på den måten :lol:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av esbjug » tir 02 aug 2011 11:17

Noen tips om plasser som selger camo tape i Norge? Har selv kjøpt fra USA på ebay.com, men så er det noe som heter frakt, mva og postens gebyrer..... :x

Hilsen esbjug

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 02 aug 2011 11:31

Jeg vet at GeoWebshop har:McNett Camo Form (teip)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Innlegg:147
Registrert:tor 20 des 2007 09:51
Sted:Ja
Kontakt:

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av Mostly Moose » tir 02 aug 2011 12:30

Jeg har opplevd at en utmerket boks har fått plastpose rundt seg, helt uten min hjelp. Ble litt ergerlig da må jeg innrømme.
FTF er oppskrytt.

Bilde

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Innlegg:80
Registrert:fre 04 jun 2010 16:39
Sted:Nannestad

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av kjerstih » tir 02 aug 2011 13:27

Nylig fant jeg en cache av størrelsen regular som hadde fått en hel søppelsekk rundt seg. Var ikke akkurat lett å ikke bli lagt merke til da jeg dro den frem, og posen var full av vann. Posen var så stor i forhold til cachen at den ble lettere synlig enn den ville vært uten pose, og beholderen så ellers vanntett ut. Merkelige greier :?
Bilde

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Geocacher i plastposer

Legg inn av ehaa » tir 02 aug 2011 16:50

Magasinet i Lier har camotape, og gorilla tape, som de mener er mye sterkere enn den vanlige gaffa tapen..

http://www.magasinet.no/search.aspx?sea ... ape#search
Bilde

Svar