Tysk power-logging

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Innlegg:147
Registrert:tor 20 des 2007 09:51
Sted:Ja
Kontakt:
Tysk power-logging

Legg inn av Mostly Moose » man 18 apr 2011 10:02

Hei!
Jeg fikk en henvendelse fra en tysk cacher som skal til Oslo med en større gruppe. Jeg benyttet anledningen til å si følgende om power-logging:

Hello and thank you for your interest in my caches "Time Travel" and "Verkehrsinsel 2". You'll be happy to know that the coordinates you have calculated are correct for both caches.

I used to have Geochecker on the former, but recently it seems to have failed.

I hope you and your team will have a successful trip to Oslo. I take this opportunity to encourage your team to post unique logs for each cache visited. To cache owners and log readers, few things are more disappointing than power caching visitors posting identical logs everywhere. I am sorry to say that this is fairly typical of visitors from Germany, of which we get a lot. I guess that the logging cultures are just different, but as the saying goes, "when in Rome..."
I can really only speak for myself, but I do feel that the general mood in Norway is that while power caching is for the most part encouraged, power logging is not. In my humble opinion, sloppy logging is disrespectful of cache owners and also leaves the impression that the visitor was more interested in his/her own statistics than in reaching out to others.
I'd like to stress that these are general remarks that should be no means be seen as criticism of your team or yourself. Feel free to post my message in your local forums.

Having said this, I wish you a lot of fun in Oslo. It is a great city for geocaching.

Kind regards
Morten Most (Mostly Moose)
Oslo
FTF er oppskrytt.

Bilde

Cptnodegard
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:tir 13 apr 2010 22:02

Re: Tysk power-logging

Legg inn av Cptnodegard » man 18 apr 2011 11:05

Glimrende svart. Jeg kommer i løpet av våren til å fjerne de fleste av mine cacher som er veldig utsatt for powerlogging da jeg rett og slett ikke gidder hundrevis av eposter med logger som kun egner seg til å fyre opp med. Man kan ikke akkurat velge "notify me of interesting logs only" heller.
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Tysk power-logging

Legg inn av hstad » man 18 apr 2011 11:12

Enig i at powerlogging kan være stusselig, men så er det jammen mange cacher som ikkje fortjener noko anna.

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Tysk power-logging

Legg inn av Synth75 » man 18 apr 2011 13:01

Fint besvart!

Det er forøvrig skarve 75 som foreløpig har logget "will attend" ved color line på lørdag. ^^
En logg sier det vil være 120 geocachere med på båten. Det kan bli en prøvelse for cachene og loggstrimlene fra Aker Brygge og mot Karl Johan.

De har jo bare 3 1/2 time i land og litt tid går sikkert med til fotoseanser og samlinger på "eventplassen".
Det hadde vært morsomt å beskue samlingen som kommer for å logge Time Travel :mrgreen:

Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Innlegg:147
Registrert:tor 20 des 2007 09:51
Sted:Ja
Kontakt:

Re: Tysk power-logging

Legg inn av Mostly Moose » ons 20 apr 2011 23:32

Synth75 skrev:Fint besvart!

Det hadde vært morsomt å beskue samlingen som kommer for å logge Time Travel :mrgreen:
Don't mention ze war!
FTF er oppskrytt.

Bilde

Brukeravatar
bao
Senior
Senior
Innlegg:525
Registrert:tir 20 nov 2007 22:36
Sted:Oslo

Re: Tysk power-logging

Legg inn av bao » tor 21 apr 2011 13:25

Mostly Moose skrev:Don't mention ze war!
Don't mention ze war! :lol:

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Tysk power-logging

Legg inn av tomahg » lør 19 nov 2011 21:00

hstad skrev:Enig i at powerlogging kan være stusselig, men så er det jammen mange cacher som ikkje fortjener noko anna.
Javel? Hva kjennetegner en geocache som fortjener powerlogging?

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Tysk power-logging

Legg inn av hstad » lør 19 nov 2011 21:18

Skal vi se, hva med ein diger boks oppunder ei bru:):) (neida, den var (og er) bra den!!!).
Nei alle cacher fortjener vel ein god logg, men enkelte cacher kan vel virke såpass meningsløse at man begynner å lure.


Mvh hstad on Tapatalk

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Tysk power-logging

Legg inn av tomahg » lør 19 nov 2011 21:25

Slik jeg forsto trådstarters oppfatning av en "power logg" var det klipp-og-lim-logging, altså at man besøker mange cacher og slenger inn samme logg på alle cachene, f.eks "logged during my vacation in norway. greetings from germany".

Jeg mener alle geocacher fortjener unike logger, med unntak av powertrails, der cachene ikke har unike beskrivelser. Om en geocache er meningsløs, så kan man selvfølgelig skrive det :)

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Tysk power-logging

Legg inn av hstad » lør 19 nov 2011 21:48

Kan vel si meg enig i det du skriver Tomahg:)


Mvh hstad on Tapatalk

Svar