Oslo Rundt

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker

Oslo Rundt

Legg inn av bjornda » fre 08 apr 2011 08:07

Hei!

Jeg har logget nok cacher til å jakte på mysteryen Oslo Rundt. Har sendt mail til eier for en tid tilbake, men ikke hørt noe fra den kanten. Er det noen som har logget denne og som kan hjelpe meg med kontaktinformasjon?

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker

Re: Oslo Rundt

Legg inn av AAHydeAndSeek » fre 08 apr 2011 20:44

Jeg har logget den men e-post svar kom bare vi gc.com uten navn eller andre kontakt info. Bare si hvis du trenger mer hjelp ;-)

Andy
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » lør 16 apr 2011 15:04

Har dere noen tips til hvordan man sjekker hvilke cacher som ligger i hvilken bydel? Ser at det er "Mapsource kart N250" som gjelder, men jeg har ikke dette.

Jeg har kommet et stykke med Oslo kommunes bydelskart, men det er vanskelig å avgjøre tilhørighet for de cachene som ligger i grenseland.

Noen triks man kan gjøre i GSAK e.l.? Jeg har en PQ med de av funnene mine som oppfyller kravene, men vet altså ikke hvilken bydel alle hører til i.
Bilde

Synth75
Senior
Senior

Legg inn av Synth75 » lør 16 apr 2011 16:46

Oppgaven går greit å løse uten bruk av Mapsource.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior

Legg inn av mamoreb » lør 16 apr 2011 18:50

Oppgaven går helt sikkert greit uten Mapsource - en kan jo bare sikte seg inn på cacher som ligger tydelig innenfor de ulike bydelene.

Det jeg prøver på, er å finne ut hvilke bydeler jeg allerede har dekt inn med de cachene jeg har tatt, og det er ikke alltid greit vha. oversiktskart.

Jeg skjønner at jeg kan dra ut og ta noen flere cacher i de bydelene jeg er usikker på. Jeg har det forsåvidt ikke travelt med å gjøre unna denne cachen, men tenkte at jeg kanskje kunne lære noe. Vi tar nok veldig mange flere Oslocacher etter hvert uansett, men det er jo morsomt å nærme seg en utfordring som denne.
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Sted: Melkeplassen

Legg inn av ArveAnd » lør 16 apr 2011 21:41

Går bra uten bruk av noko som helst form for kart....
Sist redigert av ArveAnd den lør 16 apr 2011 22:35, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior

Legg inn av mamoreb » søn 17 apr 2011 08:14

Er det en greie med at denne cachen har for mange stjerner til at man kan få noen form for tips?

Nå har jeg fått to svar av typen "det går an", som egentlig ikke hjelper noe særlig, og legger sammen to og to. Er ganske ny i faget, og hadde satt pris på direkte beskjed om dette, hvis det er det dere mener.

Men, men, jeg skal nok få logget denne, selv om jeg får gjøre det mer tungvint enn nødvendig. Ikke noe problem.
Bilde

Synth75
Senior
Senior

Legg inn av Synth75 » søn 17 apr 2011 08:55

mamoreb skrev:Er det en greie med at denne cachen har for mange stjerner til at man kan få noen form for tips?
Nei, det har vel lite med stjerner å gjøre. Men det er litt ugreit å gi tips til en mystery på forumet. Det tilligger vel cacheeier å velge hva som gis av tips til oppgavene sine.
Noen oppgaver bruker en lang tid på å finne ut av, noen finner en aldri ut av.

Det ble vel opprinnelig spurt om tips ifm bydeler i Oslo og kart til det formålet. Det er vel besvart?

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior

Legg inn av mamoreb » søn 17 apr 2011 11:31

Ja, jeg lurte på tips om kartbruk, filtrering i GSAK o.l. Tenkte at dette var mer av teknisk art enn hint til cachen - der den store utfordringen vel er å besøke alle stedene.

Jeg er ikke noe nærmere å vite hvor grenseland-cachene jeg har tatt, hører til. Er bare fortalt at det går an. Virker som løsningen er å kjøpe kartverket. Siden jeg ikke har andre behov for det, går jeg heller inn for å ta ekstra cacher som det ikke er tvil om.

Takk for svarene.
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Sted: Melkeplassen

Legg inn av ArveAnd » søn 17 apr 2011 12:02

Generelt når man skal løyse mystericacher så bør man lese oppgaven nøye.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior

Legg inn av mamoreb » søn 17 apr 2011 12:48

Går ut fra at det henvises til:
For å hjelpe til med hvilke turbokser som teller mot "Oslo Rundt" har ikke vi laget en bokmerkeliste.
... og at det er av samme årsak at så mange bokmerkelister inneholder kun 2 bokmerker.

Beklager dypt og inderlig dette alvorlige overtramp, men har et lite håp om karmastjerner siden jeg klarte bruke de ørsmå hintene til å ferske meg selv.

Regner med at alle forsøk på å fiske fram noe kunnskap om filtrering i GSAK vil bli slått ned på, fram til jeg logger denne cachen, så da er det vel bare å sette opp dampen.

:)
Bilde

Svar