"Norges geocachingforbund?"

Alt om geocaching
Brukeravatar
Arenaria
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:fre 15 feb 2008 12:08
Sted:Bergen
Re: "Norges geocachingforbund?"

Legg inn av Arenaria » fre 07 mar 2008 17:22

Jeg kan ikke tenke meg at Norges Idrettsforbund har noe med dette å gjøre. De kan umulig akseptere særforbund på dette (meget sviktende) grunnlaget. Så det må være en misforståelse.

En annen sak er at de absolutt har noen slags regler om hva de mener er idrett, hva som er sport og hva som skal til for å bli akseptert. Casting og motorsport går, men sjakk går ikke. For eksempel.
BildeBilde

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: "Norges geocachingforbund?"

Legg inn av gacrux » fre 07 mar 2008 18:03

Om jeg tolker reglene til NorId riktig http://www.norid.no/domeneregistrering/om-navn.html så er domeneregistrering under idrett.no fritt-fram og har ingenting med NIF å gjøre.

Dermed kan Asle bruke de pengene han vil på domene-registrering uten at jeg gidder å engasjere meg.
Daler prisen på geocaching.no med like mange prosent årene som kommer kan vi kjøpe domene for 40,- om tre år.
Otto Milvang

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: "Norges geocachingforbund?"

Legg inn av bjorges » lør 08 mar 2008 00:22

Vel, i forkant av etableringen av Geocaching i Norge dristet jeg meg til å kontakte Asle med et ørlite håp om at vi kunne enes om bruken av domenenavnet han er eier av.

Etter en times samtale der jeg hadde fortalt mye om våre tanker og ideer om hvordan vi kunne tenke oss å løse dette, og han hadde fortalt om etableringen av dette "forbundet" sitt innså jeg at denne steinen fortsatt ikke var mulig å rokke.
Han kunne fortelle at "de som er medlem i forbundet mitt er folk jeg liker og som jeg har invitert inn". Videre kunne han fortelle at "vi har tenkt å utvide med flere medlemmer etterhvert som vi blir kjent med disse" (eller noe i den duren).
Han hadde heller ikke noe i mot at jeg fortalte om dette til andre, bare jeg ikke la det ut på nett fordi "ting var ikke helt klare enda". Nå har jeg ikke fortalt til så veldig mange, men når noen andre nå har funnet ut såpass på egenhånd føler jeg at jeg har holdt min del av avtalen.

Jeg har, etter den samtalen, innsett at det domenet blir i eierens forvaring inntil han innser at han ikke kan tjene penger på domenet, og har dermed avskrevet det domenet som et alternativ.

Han kunne også fortelle meg at det som lå på gcinfo.no var så dårlig at dette nettstedet ikke hadde livets rett. Han regnet med at det ville bli en døgnflue, og at brukerne etter hvert ville finne frem til hans nettsted. Jeg håper og tror vi klarer å motbevise dette til gangs.

Jeg vil til slutt si som følger: Jeg anser sport og idrett som to sider av samme sak. Geocaching er hverken av delene. Geocaching er en AKTIVITET, så får den enkelte av gjøre om det er en heltids-, deltids-, eller fritidsaktivitet :roll:
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: "Norges geocachingforbund?"

Legg inn av tomahg » lør 08 mar 2008 11:53

bjorges skrev:Han kunne også fortelle meg at det som lå på gcinfo.no var så dårlig at dette nettstedet ikke hadde livets rett. Han regnet med at det ville bli en døgnflue, og at brukerne etter hvert ville finne frem til hans nettsted. Jeg håper og tror vi klarer å motbevise dette til gangs.
Det eneste innholdet på nettstedet til Asle er vel et inaktivt forum og en link til en avisartikkel (om webmaster) fra 2002.

I tillegg er vel ikke alle foruminnleggene skrevet der? De er flyttet fra kartforumet og har mistet datostemplingen på veien?

Nei, jeg kommer nok til å fortsette å stikke innom hver tredje måned for å konstantere at det ikke har skjedd noe...

Viva la gcinfo.no!

Svar