Adventskalender på Sørlandet

Alt om geocaching
ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:
Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av ingsve » søn 24 okt 2010 21:31

det er supert.
Bilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av 2v » søn 24 okt 2010 22:03

ingsve skrev:Mener det er anbefalt at cachenavnet begynner med en fellesbetegnelse "XMAS 2010".??
Prefikset har variert frå region til region. XMAS (Oslo og omegn), XMAF (Grenland), XMJØS (Mjøsa og deromkring), JUL (AdVest-kalenderen på Vestlandet).
De kan altså sjølv velja om de vil bruka xmas eller velja noko anna.

Lukke til med adventscachinga :D

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av Hårek og Gyda » man 25 okt 2010 10:26

Vi vil gjerne være med på en adventskalender, men det hadde vært fint med litt mer info først siden vi er helt nye på dette. :? Er dette cacher som ligger ute kun en kort periode? Er det en egen type cach (størrelse, innhold etc)?
Det blir ikke greit med multicach-typen når det er spredd over et SÅ stort område midt i julestria, og vi er flere som legger ut. Da bør vi dele inn i mindre områder.
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av avigerus » man 25 okt 2010 11:51

En adventscache er i utgangspunktet lik alle andre, men med en liten forskjell - nemlig at den kommer ut i advent, kanskje på en spesiell dato etter avtale med Makuta. Den bør vel planlegges til å ha "evig liv", bortsett fra eventer som f.eks. Luciatreff den 13.12 om dere planlegger noe slikt?
I Grenland har vi forsøkt litt forskjellig, men funnet ut at i år som i fjor er Adventskrans med åpning av nye på søndager det beste for oss....
Noen kommer da med mysteries, andre med multi, og jeg med flere med regulære cacher.... Alt er lov, og like hyggelig....
Siden Telemark ikke er så langt ifra Sørlandet, skal dere ikke se bort ifra at vi kan planlegge et aldri så lite cachebesøk dit om det skulle dukke opp noen skikkelige fristelser i adventstiden....
Bilde

Azzido
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:tir 12 okt 2010 18:19

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av Azzido » man 25 okt 2010 17:24

Jeg kan sikkert klare å lire av meg en cache før jul engang ;) Men en hver søndag virker oppnåelig... Eller flere hver søndag i samme område... f,eks 4 stk i risør en søndag, 4 stk i arendal en annen søndag osv...
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av ingsve » ons 27 okt 2010 15:28

Jeg er i hovedstaden og bedriver litt caching, ved sden av noe nødvendig arbeide, beklager litt sene svar, men...

I og med at dette er første gangen er det ingen fastspikrede regler, og vi låner gode tips fra andre og tilpasser det til sørlandske forhold etter hvert. At såpass mange kan delta er flott. Foreslår at vi bruker de oppsatte datoene for publiseringen, og at det ikke er begrensninger på hvor mange hver enkelt legger ut. En er helt topp og dersom noen planlegger flere er det også helt topp. For de som er opptatt av FTF jakt kan det vel være aktuelt med en oversikt over hvem som legger ut, og at den presenteres på websiden som angitt.
Typen cache er vel fritt frem, men de bør vel gjenspeile julen eller advent på en eller annen måte, og jeg ser andre anbefaler at en ikke legger opp til de store spaserturene for å finne dem.
Det vanlige er vel at cachene konverteres til ordinære cacher på nyåret og at vi da bytter ut julenavnet.
Bilde

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av Hårek og Gyda » søn 31 okt 2010 13:28

Takk til Avigerus og Ingsve for info! Vi får se om vi kan finne et par brukbare plasser til cacher her omkring, for de bør jo være snøsikre i tillegg til lett tilgjengelige. Kommer tilbake til deg om vi finner på noe, Ingsve.
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av Hårek og Gyda » lør 13 nov 2010 12:38

Vi skal klare å få lagt ut en cach eller to i adventstida hvis det fortsatt er behov for det. Ser ut til å være helt dødt på dette emnet, så det er vel ikke så mange som har meldt seg?
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av ingsve » lør 13 nov 2010 17:03

Stillheten skyldes nok undertegnede. Lite oppfølging på siden skyldes at datamaskinen sviktet meg, og tiden har gått med til å finne feilen, nå har jeg gitt opp og levert den inn på verksted.

Meld inn på denne tråden de helgene i advent dere planlegger å publisere, og jeg skal oppdatere siden på GCinfo.no. (se venstremargen). Husk å gi reviweren en uke på publiseringen.

ingsve
Bilde

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av Hårek og Gyda » lør 13 nov 2010 21:22

Da er det kanskje på tide å ta en avgjørelse på hva adventscachene skal hete? Kjekt å vite når en skal sende til reviewer. Vi har sett at X-sør-dato-cachenavn har vært foreslått, og det er vel greit? Vi har ihvertfall to cacher klare på den dato du måtte trenge noen, og flere kan det kanskje bli. :)
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av ingsve » lør 13 nov 2010 22:04

svivab skrev:Da er det kanskje på tide å ta en avgjørelse på hva adventscachene skal hete? Kjekt å vite når en skal sende til reviewer. Vi har sett at X-sør-dato-cachenavn har vært foreslått, og det er vel greit? Vi har ihvertfall to cacher klare på den dato du måtte trenge noen, og flere kan det kanskje bli. :)
Jeg har ikke fått innsigelser på navnet og foreslår at dette brukes. Tidligere har det vært laget egen statistikk på funn av adventcacher, derfor er det en fordel med et enhetlig navn. Du kan velge dato selv. Den 19. er ikke besatt enda, og at flere legger ut på samme dag er helt flott. :D Se http://www.gcinfo.no/?q=node/97 for oppdateringer.

Det var den 12.12 som foreløpig var tom. Hva med resten av østfylket er det noen på gang der, og hvordan er det vest i Vest-Agder :?:
Bilde

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av Hårek og Gyda » man 15 nov 2010 15:54

Vi har nå sendt første cache til reviewer med X-Sør-1-cachenavn, så nå håper vi alle bruker det samme. Vi har også dekket opp 12., og kanskje noen flere også. Skulle gjerne ønske at flere her omkring ville legge ut, så vi kunne slippe å dra så langt for å cache :wink: . Og "heromkring" er i Arendal/Tvedestrandsområdet...

:santa: Julehilsen fra svivab
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av ingsve » søn 21 nov 2010 10:53

Vi har også fått godkjent vår, som ligger klar til funn den første søndagen i advent. Det vil si om en uke.... :D
Oppdaget en liten glipp med navnet. Datoen er jo ikke den 1. desember, men den 28. november..... :?

:gift:
Bilde

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av Hårek og Gyda » man 22 nov 2010 11:43

ingsve skrev:Vi har også fått godkjent vår, som ligger klar til funn den første søndagen i advent. Det vil si om en uke.... :D
Oppdaget en liten glipp med navnet. Datoen er jo ikke den 1. desember, men den 28. november..... :?

:gift:

Betyr det at vi må endre cachenavnet, eller kan den stå med 1 likevel?

:santa:
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Adventskalender på Sørlandet

Legg inn av ingsve » man 22 nov 2010 11:57

Det er da den første søndagen i advent, og ett-tallet passer fint til dette. Dette er først året og det har vel ingen praktisk betydning om det står 1 eller 28, jeg hadde latt det være :D

Jeg gleder meg nå til turen østover :gift: :gift:
Bilde

Svar