Adventskalender i Oslo området?

Alt om geocaching
Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Innlegg:147
Registrert:tor 20 des 2007 09:51
Sted:Ja
Kontakt:
Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av Mostly Moose » tor 23 des 2010 00:03

Mitt bidrag til adventskalenderen er nå utplassert og approbert. Jeg kan røpe at det blir flere enn én cache fra min hånd 24. desember. Dette var reklamen.

Jeg har lyst til å minne om at den dagen faktisk er julaften, og at innholdet er å regne som julegaver, snarere enn byttegjenstander. Dette har jeg, julenissen, ensidig og ugjendrivelig bestemt.
Det er altså tillatt å ta en ting uten å legge en tilbake. Intet vil glede meg mer enn at folk faktisk tar med seg noe hjem. God fornøyelse.
8)
FTF er oppskrytt.

Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av AAHydeAndSeek » man 27 des 2010 23:06

Tusen hjertelig takk til alle som har lagt ut cacher i advent, administrerte lister eller godkjent cachene, fra meg og A2HydeAndSeek. Hvem kan ønsker seg en bedre julegave en masse fritidstimer brukt med familien på morsomme turer både hit og ditt. Godt nytt år alle sammen.

Andy og Anne Cathrine

:D :D :D
Bilde

Brukeravatar
JHG
Bruker
Bruker
Innlegg:149
Registrert:tir 20 nov 2007 22:48
Sted:Rett til venstre for hovedstaden
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av JHG » fre 31 des 2010 09:57

Litt markedsføring av X-mas #20:

Sakset fra http://www.123hjemmeside.no/Skuibakken/

Skuibakkens Venner holder en gammel tradisjon vedlike og inviterer til vardebrenning i Skuibakken Nyttårsaften ettermiddag kl 16.
- Det blir fakkeltog og
- Skui Brassbands Nisseorkester spiller fra kongetribunen
- Kjøring med hest og slede
- Varde/vete brenning på kulen, gløgg og diverse innslag
- Og ikke minst fyrverkeri!

Bli med på en stemningsfull og hyggelig opptakt til nyttårsfeiring for hele familien!



Cachen ligger i diskret avstand fra begivenheten og kan enkelt logges selv om det er folksomt i området.

Godt Nytt År alle sammen!
[Alias Mr Early Bird]

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av utpaaturaldrisur » fre 25 feb 2011 13:51

”Tjuende dag jul var jula over. Denne dagen ble også kalt St.Knut, og folk sa at "tjuende dag knut jager jula ut". Mange steder ble det vanlig å markere dette ved at de jaget ut jula med sopelimer.
Over hele landet holdt de tjuendedagen for å være "gamle nyårsdag". Dette kom av at trettendedagen ble regnet som gamle juledag.
Tjuendedagen skulle jula ringes ut og julølet drikkes opp.”

Hentet i fra norsknettskole.

Vi har nå passert tjuende dag jul med god margin :D og da er det vel også på tide å feie ut/avslutte fjorårets julekalender.

Det gjøres ved at alle cacheeiere sletter ”Xmas”- referansen og lar cachen bli en ordinær cache.
Personlig syntes jeg det er hyggelig om det står i cacheteksten at cachen var en del av adventskalenderen i 2010.

Med det må jeg takke alle for en fin cacheadventstid (and beyond).

Først en takk til alle cacheeiere som gjorde det mulig å finne nye og spennende cacher.

Takk også til reviewere som blant annet tok seg tid til å publisere cachene på angitt dato (og forhåpentligvis opplevde at cacheeiere leverte cachene til gjennomsyn i tide)

Og ikke minst takk til alle geocachere som tok turen ut i til dels streng kulde for å finne alle boksene og alle fine logger som kom ut av det :D .

Og skulle det være mer juleøl tilbake i cachene er det nå lov å drikke opp alt sammen :) .


Så er det bare å legge hodet i bløt for årets adventskalender!! :D

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av ok67 » fre 25 feb 2011 21:59

Jula varer helt til påske :mrgreen:

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 26 feb 2011 01:43

ok67 skrev:Jula varer helt til påske :mrgreen:
Men det er ikke sant, nei det er ikke sant, for der i mellom kommer faste! :lol:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar