Adventskalender i Oslo området?

Alt om geocaching
Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Sted: Ja
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av Mostly Moose » man 18 okt 2010 09:57

En presisering mht størrelse på julecache: Innhold er etter mitt syn viktigere enn størrelse. Man kan godt bruke en lite beholder, så lenge det er plass til logg og noen symbolske julegaver.

Og - location bør jo helst være litt spesiell. Det har gått inflasjon i kirkecacher til jul, og inflasjonens lover skal man ikke kimse av.
x)
FTF er oppskrytt.

Bilde

hkaspenberg
Bruker
Bruker
Sted: Holtet, Oslo
Kontakt:

Legg inn av hkaspenberg » man 18 okt 2010 10:45

Jeg bidrar også gjerne med en cache, f.eks. 19. desember. Eksakt hvor den blir og hva jeg skal gjøre har jeg ennå ikke tenkt på! (Men det er jo litt tid igjen da, selv om noen snakker om julekvelder og kjerringer)

;-D Hans
Bilde

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Sted: Under tak

Legg inn av whoelse » man 18 okt 2010 18:39

Tar gjerne fredag 3. desember :D

Om initiativtager har behov for å lage en liste/oversikt på en web-side knyttet til gcinfo.no så ta kontakt så fikser vi det!
Bilde

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Sted: Dokka
Kontakt:

Legg inn av nopussy » man 18 okt 2010 19:45

whoelse skrev: Om initiativtager har behov for å lage en liste/oversikt på en web-side knyttet til gcinfo.no så ta kontakt så fikser vi det!
Kanskje dere kan informere om denne muligheten på gcinfo.no et sted ! Kan være aktuelt for flere dette.
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker

Legg inn av utpaaturaldrisur » man 18 okt 2010 22:14

Jaha, folkens. Siden det er bare positive tilbakemeldinger så foreslår jeg at vi sparker i gang med årets Oslo adventsplanlegging.

Jeg har oppfattet tidligere års Oslo adventscaching til å ha en oppfordring som kanskje kan oppsummeres slik:

1 Helst ikke i mikro cacher, altså fortrinnsvis cacher hvor det plass til litt (se punkt 5)
2 Relativ enkel adkomst. Altså ikke cacher langt inne i Nordmarka.
3 Cachetype er valgfri, men mystery cacher som krever 140 i IQ eller svart belte i Google bør utelates
4 Bytteting er fint :)
5 Sjokolade/twist etc er enda finere :lol: (sier en som veldig glad i godteri). Og ja jeg har registrert diskusjonen i tråden her, men jeg har oppfattet det slik at Oslo adeventcachene har inneholdt dette tidligere og da foreslår jeg at vi fortsetter med det (om cacher eier ønsker det).
6 Cacheteksten starter med Xmas 2011 ..... (om ikke andre har bedre forslag)
7 Dette er selvsagt en begivenhet som også inkluderer "dalstråka kring hovedstaden"
8 Som pliktoppfyllende og seriøse cacheeiere tilstreber vi oss med å ha ferdige forslag til reviewer 1 uke før publisering. (Ut i fra fjorårets erfaring var det stort press på reviewerne i perioden). Og vi har jo god tid til å forberede oss, ikke sant :D :D

Som det står ovenfor er dette kun en oppfordring til cacheeiere. Retningslinjene er det Groundspeak som står for!

Om det er andre ting som burde ha vært med regner jeg med at dere gir beskjed :lol:

Av de som har meldt seg til å bidra har jeg satt opp følgende ønsker.

1
2
3 Whoelse
4
5 Bjornda
6
7
8
9
10
11
12 Kattekitty & Starwhale
13
14
15
16
17
18 Utpaaturaldrisur
19 HKASPENBERG
20
21
22
23
24

Til dere andre som har meldt deres interesse, plukk en dato og legg den inn på tråden. First come, first served.

Og til alle dere andre Stor oslo boere. Kom og meld dere på årets begivenhet.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » man 18 okt 2010 23:12

utpaaturaldrisur skrev:6 Cacheteksten starter med Xmas 2011 ..... (om ikke andre har bedre forslag)
Hva med Xmas 2010?
Personlig synes jeg det er litt tidlig å gå løs på neste års jul allerede nå...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

anders99

Legg inn av anders99 » tir 19 okt 2010 07:08

whoelse skrev:Tar gjerne fredag 3. desember :D

Om initiativtager har behov for å lage en liste/oversikt på en web-side knyttet til gcinfo.no så ta kontakt så fikser vi det!
Dette må vel være akkurat det vi har wiki til? :wink:

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av bjorges » tir 19 okt 2010 09:15

GorgonVaktmester skrev:
utpaaturaldrisur skrev:6 Cacheteksten starter med Xmas 2011 ..... (om ikke andre har bedre forslag)
Hva med Xmas 2010?
Personlig synes jeg det er litt tidlig å gå løs på neste års jul allerede nå...
Genialt forslag ^^
Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Legg inn av ninad » tir 19 okt 2010 09:48

utpaaturaldrisur skrev:Cacheteksten starter med Xmas
Jeg gleder meg alt til navnedebatten, en sikker gjenganger!
Jul-
Jol-
Yule-
XMas-
Førjul-
Advent-
Bilde Bilde

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Sted: der min myke dun-pute ligger

Legg inn av Villbring. » tir 19 okt 2010 11:18

hvordan fungerer dette sånn praktisk
Skal cache eier være tilgjengelig på cachestedet for den datoen den offentliggjøres?

Jeg trodde kanhende at man laget en cache og meldte den inn og så kunne den være utplasert et døgn eller tre før den ble lagt ut på gc.com? Slik at initiativtaker sto lit fritt til å gi cacher datoer og fylle huller....

Om jeg må være tilstede...
07 des
10 des
14 des

Navn.... Initiativtaker her all rett til å velge navn (?)
Ordblind Oslo tante i Odal

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » tir 19 okt 2010 13:10

Hvor vidt definerer man Osloområdet i denne sammenheng? Hvor går grensa i retning Drammen?
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olea » tir 19 okt 2010 14:30

ninad skrev:
utpaaturaldrisur skrev:Cacheteksten starter med Xmas
Jeg gleder meg alt til navnedebatten, en sikker gjenganger!
Jul-
Jol-
Yule-
X-mas-
Førjul-
Advent-
Julen er tiden for tradisjoner, så da tar vi vel det samme som i fjor?
  • Oslo og omegn: Xmas
  • Vestlandet: Jul
  • Grenlandsområdet: X-maf
  • Mjøsregionen: X-Mjøs
Bilde

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker

Legg inn av utpaaturaldrisur » tir 19 okt 2010 15:56

Villbring. skrev:hvordan fungerer dette sånn praktisk
Skal cache eier være tilgjengelig på cachestedet for den datoen den offentliggjøres?

Jeg trodde kanhende at man laget en cache og meldte den inn og så kunne den være utplasert et døgn eller tre før den ble lagt ut på gc.com? Slik at initiativtaker sto lit fritt til å gi cacher datoer og fylle huller....

Om jeg må være tilstede...
07 des
10 des
14 des

Navn.... Initiativtaker her all rett til å velge navn (?)

Det er ingen krav til cacheeier at han/hun skal være tilstede på "avdukningstidspunktet". Noen har imidlertid tatt seg bryet med å være tilstede, hvor de til og med stiller med litt varm drikke og noe å bite som en hyggelig gest til medcacherne. Det hele er opp til den enkelte cacheeier hvor mye man jobb man ønsker å legge i det. Flesteparten har vel ikke gjort det(så langt jeg kjenner til, men her kan sikkert andre mer drevne cachere komme med utfyllende kommentarer).
En begrensning i så måte er selvsagt om reviewer har anledning til å etterkomme ønske om et spesielt tidspunkt for frigivelse.

Når det gjelder selve prosessen med å legge ut og frigi cacher er andre bedre skikket til å komme utfyllende beskrivelse, men kort fortalt må en cacheeier gjøre alt klart (inkl cachetekst og fysisk utleggelse av cachen) før man tar kontakt med reviewer for frigivelse.

Jeg setter deg (Villbring) opp med 07.des.

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker

Legg inn av utpaaturaldrisur » tir 19 okt 2010 16:00

Raggsokk skrev:Hvor vidt definerer man Osloområdet i denne sammenheng? Hvor går grensa i retning Drammen?
Tja... Som gammel jernbanemann kunne jeg tenke meg å benytte indre lokaltrafikk til NSB som normgivende. Det vil si aksene Asker, Lillestrøm og Ski. I tillegg bør man kanskje tilstrede å søke mot midten (Oslo rådhus) slik at man ikke legger cachene så langt ut i randsonen som mulig (hensikten er vel at så mange som mulig skal ha anledning til å besøke cachene).

Noen som har andre synspunkter?

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Sted: Dokka
Kontakt:

Legg inn av nopussy » tir 19 okt 2010 17:09

anders99 skrev:
whoelse skrev:Tar gjerne fredag 3. desember :D

Dette må vel være akkurat det vi har wiki til? :wink:
Akkurat ! Må bare innrømme at Wikien blir benyttet lite her i huset, men det er helt sikkert uante muligheter der. Synes forresten at "Hvem, hva, hvor" er litt morsom, men det er dessverre litt langt imellom oppdateringene der.
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Svar